یورونیوز: ارتش اسرائیل در پیامی رسمی به مناسبت شب یلدا، این جشن باستانی ایرانی را به مردم ایران تبریک گفت. در این پیام ویدویی کمال پنهاسی، سخنگوی فارسی زبان ارتش اسرائیل در کنار زنی که او نیز از سخنگویان ارتش اسرائیل است دیده میشود.
این نخستین بار نیست که مقامهای اسرائیل مردم ایران و فرهنگهای مشترک میان دو کشور را مورد توجه قرار میدهند و حساب تمدن و تاریخ ایران را جدا از دولت و حاکمان فعلی آن میدانند.
پس از رویاروییهای نظامی میان ایران و اسرائیل در سال ۲۰۲۴، بنیامین نتانیاهو، در پیامهایی جداگانه با مردم ایران سخن گفت و به ریشههای مشترک فرهنگی میان دو کشور اشاره کرد.
نخستوزیر اسرائیل در یکی از پیامهای خود خطاب به مردم ایران با اشاره به «به هدر رفتن منابع مالی ایران در حمایت از رژیم بشار اسد، حماس و حزبالله» تاکید کرد که «این منابع میتوانستند برای بهبود زندگی مردم ایران هزینه شوند.»
آقای نتانیاهو در پیام دیگری خطاب به مردم ایران گفت که «محور مقاومت فرو میپاشد؛ رژیم سوریه ویران و ۳۰ میلیارد دلار ایران دود شد.»
ایران پس از حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل وارد دور تازهای از درگیری با اسرائیل شد و برای نخستین بار از تهدیدهای لفظی به شلیک مستقیم موشک و پهپاد به اسرائیل روی آورد.
اسرائیل نیز در پاسخ به این حمله، در حملات هوایی خود به ایران در ۲۶ اکتبر، مدعی شد که «در ۳ مرحله به بیش از ۲۰ سایت نظامی در ۳ استان ایران حمله کرده است».
شب یلدا یا شب چله یکی از جشنهای ایرانی است. این جشن در بلندترین شب سال برگزار میشود. ایرانیان اگرچه همچنان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند اما جشنهایی از این دست را فراموش نمیکنند و آن را پاس میدارند.
+139
رأی دهید
-13
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها
بهترین ها
بدترین ها
دیدگاه خوانندگان
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
آدمهای بد دو دسته اند: دسته ای مثل گرگ می مانند دسته ای مثل روباه. از دسته دوم بیشتر باید در حضر بود. فریب اسراییل رو نخوریم. آنها برایی منابع ایران نقشه کشیدند. اسراییل فرزند خلف بریتانیاست.
33
13
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
درود بر مردم اسرائیل و به امید سرنگونی رژیم اسلامی ضد ایرانی حاکم بر ایران
6
39
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
کیانپور - ونکوور، کانادا
برو واسه خودت و قیمه خورهای حسین قدقد کن
6
27
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
توی این ٤٥ سال یکی از این عربزاده ها یلدا رو تبریک خشک و خالی گفته؟
6
30
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
چرا مردم ایران مثل شما فکر نمیکنند و از اسراییل متنفر نیستند و از اقدامات نتانیاهو خوشحالند؟ و چرا مردم ایران از نابودی حماس و حزب الله خوشحال شدند؟ البته عده ای ساندیسی و چپی که ۱۵ درصد جمعیت ایران هم نمیشوند بحثشون فرق میکنه
4
25
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
در مورد گفته های شما در مورد دین ضد انسانی اسلام اینجا توضیح میدم. اولا که در مورد اینکه تزارها در روسیه اگه ظلم کردند این دلیل نمیشه جنایات محمد را در صد اسلام توجیه کنیم. اینکه شما در مورد غزوه بنی قریظه کلی توضیح دادی من اون مطالب را شما مسمانان بهتر میدانم چون کسانی که اسلام را نقد میکنند مطمئن باش قبلا مطالعه داشته اند ولی خود مسلمانان بالای ۹۵ درصد هیچ مطالعه ای نداشتند. سوال اینکه که چرا محمد زنان و کودکان قبیله بنی قریظه را به بردگی گرفت؟ میدانی بردگان را میفروختند؟ با زنانشان سکس میکردند ان هم بدون ازدواج و نکاح؟
4
15
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
میدانی زن برده به عنوان کنیز باید از بقیه زنان متمایز میشد و نباید حجاب بر سر میکرد؟ چون انسان حساب نمیشد. مثلا یک قانون برای زنان برده این بود چون مثل شی برای مالک و اربابش بود و دوست مالک یا اربایش هوس سکس با کنیز را داشت با اجازه مالک دوست او میتوانست با کنیز سکس کند و حلال بود الکی نیست که میگن دین زیر شکم و ضد زن و خشونت. که قبلا در این مورد ایات ۲۴ نسا و ۵۰ احزاب در مورد برده داری را ذکر کرده بودم و البته ایات ضد زن مثل ۲۲۳ بقره
4
15
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
در مورد بنی قریظه سوال این است که چرا محمد همان جنگ با زن یهودی سکس کرد؟ بعد شما بگو ازدواجهای محمد سیاسی بود و نه شهوترانی. بنده خدا تحمل نداشته و با زنی که دز روزی که شوهر ، برادران و پدرش توسط یاران خود محمد به قتل رسیدن جناب محمد با اون زن سکس کرده و در منابع و کتب مهم هم امده که قبلا ذکر کردم. در مورد سن زنان پیامبر هم در کتاب صحیح بخاری که مورد تایید اهل سنت و همچنین شیخ کلینی محدث بزرگ شیعه در کتاب کافی سن عایشه را شش سال ذکر کرده اند و به همین خاطر در اسلام کودک همسری کاملا رایجه و حتی محدودیت و حداقلی هم برای این سن ذکر نشده مثلا سن زیر شش سال هم این ازدواج اگر صورت بگیرد باطل نیست
4
14
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
در مورد شهوترانی محمد حتی عایشه بعد از نازل شدن ایه ۵۱ احزاب به محمد میگه چرا ایات قران قران در جهت امیال تو نازل میشن. چطور محمد اهل شهوترانی نبوده ولی ایه ۵۱ احزاب به محمد میگه ملزم و محبور نیستی مساوات را رعایت کنی در هموخوابگی و سکس با زنانت؟ دز مورد خدیجه هم چون خدیجه زن بزرگی بود و علتش هم این بود خدیجه پرورش یافته قبل اسلام بود و قبل اسلام زنان ازاد بودند و حجاب و خانه نشینی زنان نبود زنات اهل شفر و شاعری بودند زنان حکم(به فتح ح و ک) میشدند یعنی مشاور و مورد مشورت بودند زنان تجارت میکردند حتی اسم بتهایی قبل از اسلام به اسم زنان وجود داشت....
4
13
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
چرا محمد تا زمان مرگ خدیجه زن نگرفت؟ چون خدیجه پرورش یافته قبل اسلام بود و زن بزرگی بود تاجر موفق و مهمی بود و مردم از وی مشورت میگرفتند و محمد از ثروت وی استفاده کرده بود برای اهدافش و گسترش اسلام اجباری. و گفته شده علت ازدواج محمد با او بخاطر ثروتش بوده و از طرفی خدیجه سن بالایی داشت و مورد احترام محمد بود و محمد تا زمانی که او زنده بود جرات ازدواج نداشت ولی بعد از مرگ او شروع کرد و آن هم نه یکی دو تا بلکه بیشمار. جالبه مردان مسلمان تا چهار زن مجازند ولی ایه ای نازل شد محمد مجاز است هر تعداد که بخواهد بگیرد مجاز است.
4
9
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
در مورد حفصه هم که گفتی توضیحی بدهم. ایه یک سوره تحریم را با تفسیر بخون محمد اگر شهوتران نبود چرا در نبود حفصه در حجره او با ماریه قبطیه سکس کرد و بعد ماجرا شد برای محمد. یه نگاه به زنان جوامع مسلمان بکن. البته ایران وضع خیلی بهتری دارد نسبت به زنان عرب چون در ایران حکومت سخت میگیرد ولی خانواده های ایرانی و فرهنگ ایرانی زن را مثل عربا تحقیر نمیکند و یک علتش هم اینه که در مذهب شیعه اسلام واقعی و خشونت و ضدیت با زن درست اجرا نمیشه ولی در بلوچستان و مناطق ترکمن فرق میکند خصوصا بلوچستان که زنان کاملا مثل مناطق عربی خانه نشین و چند همسری هم کاملل رایج؟
4
7
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
اولا درست صحبت کن مودب باش. تربیتی دقیقا مثل طرفداران ج. اس و طرفداران اسراییل است. ......داشته باش. دوم اینکه تو هم برو برای کسانی که جشن ایرانی کشی پوریم رو جشن می گیرند و به ریش ایرانی ها می خندند قر بده.
12
4
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
یک سوال میکنم و بحث را تمام میکنم. شما میدانی عشق یعنی چه؟ عشق را میشه تقسیم کرد؟ وقتی مردی همسر دوم میگیرد ایا همسر اول میتواند باور کند که همسرش عاشقش است؟ ایا قلبا راضی است؟ ایا اینکه گفته میشود مرد باید عدالت را بین همسرانش رعایت کند، حالا اگر رعایت نکند ازدواج باطل میشود؟ شما میدانی معمولا همسر دوم و سوم زمانی اتفاق می افتد که همسر اول دیگر جوان نیست و همسر دوم جوان ؟ هدفی غیر از سکس است در مخیله اون مرد مسلمان؟ من دوستان بلوجی دارم که رک و واضح میگفتند که بعد از حدود ۳۵ سالگی زن کم کم اون طراوت را ندارد و بلوچها معمولا بعد از این سن همسر دوم و یا بیشتر میگیرند. جناب مولوی عبدالحمید چهار زن دارد.
3
7
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
هر کس آزاد است اندیشه خود را داشته باشد. من چون جنایات اسراییل را می بینم با این رژیم مخالفم. سلطنت طلبها که بی منطق و فحاش هستند (درست مانند صهیونیستها و طرفداران خامنه ای) دوستدار اسراییل هستند. کسانی که با دموکراسی و مردم مخالفند و میهن پرستی برای آنان بهانه است
12
0
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
چه کسی گفته به بردگی گرفت. اسیر گرفت و بعد آزاد کرد. این حرفهای شما فقط دروغ و تهمت است. ساخته و پرداخته ذهن مسعود انصاری و شجاع الدین شفا یهودی الاصل است
13
1
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
باز خم دروغ و ساخته های ذهن امثال مسعود انصاری.
11
1
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
که گفته سکس کرده. ازدواج کردن که دلیل بر سکس کردن نیست. اتفاقا چون پیامبر با همسر رئیس قبیله ازدواج کرد دیگر داماد آنان محسوب می شد و صلح برقرار شد.
11
1
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
باز هم اشتباه. اتفاقا در خود قرآن هم هست که دختران خود را زنده بگور می کردند. البته برخی هم دختران خود را پنهانی بزرگ می کردند. بتهایی که نام بردید مشترک بین ملل دیگر ماند بین النهرین بود که اعراب جاهلی استفاده کردند
11
1
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
مگه من گفتم شما ازاد نیستی و حق نداری از فلسطین حمایت کنی؟ من گفتم مردم ایران از کتلت شدن حماس و حزب الله خوشحالند. یه عده چپ و ساندیسی از نتانیاهو متفرند و طرفدار حماس و حزب الله
0
8
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
در مورد اسلام هم نیاز نیست از فلان یهودی در مورد اسلام تحقیق کنی فقط کافیه خود قران، که ایاتی را ذکر کردم و از خود مورخان و مفسران . خود مسلمانان مثل واقدی ابن هشام مسعودی ابن اسحاق و. کتابهایی بخونی البته کتب شیعه هم هستند که از نظر من اعتبار کمی دارند نسبت که مورخان بزرگ قبلی و البته من توصیه میکنم در یوتوب از آقای ایمان سلیمانی امیری هم بهره ببر و استفاده کن چون با مدرک و مستدل توضیح میده و از ایات قران و همین کتب معتبر استفاده میکنه و بارها هم با مسلمانان مناظره داشته و مسلمانان عزیز عاجز بودند از جواب و عصبی شدند.
0
6
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
در مورد ازدواج دوم و به بعد هم توضیح دادم با مثال از بلوچستان و البته عربها هم چنین اند که زمانی که زن دیگر جوان و با طراوت نیست میرن سراغ زن دوم و بعدی برای لذت و این را از خود دوستان بلوچ شنیدم و محمد هم با توجه به ایاتی که گفتم به عنوان مثال و کتب تاریخی مشخص بوده علت ازدواج های متعددش. و البته در مورد برده داری و کنیز هم هر انچه گفتم در کتب و احکام اسلامی وجود دارد ولی شما مسلمانان اهل مطالعه نیستید ولی منتقدان اسلام اول مطالعه عمیق میکنند بعد شما کله پوکها و دینتون را ضایع میکنند
0
6
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
در مورد دختر رئیس قبیله بنی قریظه هم در منابع اسلامی امده از سکس محمد با او در روز جنگ و بعدها محمد از او خواست که مسلمان شود و با او ازدواج کند ولی او نپذیرفت و تا آخر عمر اسلام نیاورد. شما تصور کن تمام خانواده و قبیله اش توسط یاران محمد کشته شدند و بعد بیاید یه دین قاتلان خانواده اش دربیاید؟ محمد شهوتران حتی زنانش را از ازدواج بعد مرگ خودش منع کرده بود شما تصور کن عایشه بعد از مرگ او چند سال داشت؟ هنوز جوان بود یا زینب بنت جحش که اول زن پسر خوانده محمد یعنی زید بن حارثه بود و داستان تمایل محمد به او در نهایت زید زینب را طلاق داد و زینب شد زن محمد. همین زینب حتی بعد از مرگ محمد هنوز جوان بود. راستی جه دلیل سیاسی و قبیله ای باعث شد محمد با او ازدواج کند؟ زینب حتی از قبیله خود محمد بود و دختر عمه او بود.
0
6
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
کیانپور - ونکوور، کانادا
البته عایشه به توصیه محمد گوش نکرد و بعد مرگ محمد با طلحه ازدواج کرد. چند سال پیش یک خانم استاد دانشگاه در مرکش کتابی نوشت از همین ازدواجهای بیشمار محمد و دنبال هوا و هوس دنیوی او دز دوران پیری که باعث شده بود اواخر عمر محمد از چشم مردم بیفتد و وقتی محمد میمیرد جسد او چند روز روی زمین بوده و دفن نمیکنند. البته علی هم بخاطر بی رحمی و قساوت برای اعراب محبوب نبود . البته من مطالب زیادی با مدرک مثل ایات قران ذکر کردم که جوابی نداشتی
0
6
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
مردم ایران که اکثریت مطلق انها طرفدار رضا پهلوی هستند و بیش از ۹۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل میدهند وقت فکر کردن ندارند. منتظر عکس العمل شاهزاده هستند تا ببینند رهبرشان چگونه اختلافات جدید درون حزبی یا اپوزیسیون سلطنت طلب را که باعث و بانی ان شخص سعید سرکویی است حل میکند. مأموریت تازه ایشان برای وطن تشخیص ماهیتِ و منشا صدای مرموزی است که در بحث و جدل سعید سرکویی و عباس فخراور در باره مقایسه اسما اسد با مادر ایشان که از طریق مایک جناب سرکوهی بگوش عموم رسیده است! که باعث تفرقه و جنگ و جدل بین طرفداران ایشان شده است. عدهای از مبارزان سلطنت طلب ما اعتقاد دارند که منشا این صدا معده اقا سعید بوده که ناشی از صدای باد ان میباشد. دسته دوم میگویند خیر منشا صدای مشکوک مورد بحث اروق بعد از ابجو این استوره بد دهن بوده است و ربطی به باد معده جان نثار اعلاحضرت ندارد. دسته سوم تداخلی از این دو صدا را منشا ان میدانند. چهارمین دسته با نظریه امیر طاهری موافقند و معتقداند مهم محتوای مطلب است و جنبه ناموس پرستی ان! تو نظرت راجب منشا صدا چیست ؟
4
1
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
کیانپور - ونکوور، کانادا
با شما های قیمه خور همینطور باید حرف زد. من برای کسی قر نمیدم، ولی شماها برای إسلام خیلی پشتک وارو میزنین و جای دوست و دشمن رو نشون میدین
0
4
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
اقا و یا خانمی که به بنده بابت مخالفتم با رضا پهلوی تهمت سایبری میزنی ؟ کدامیک از ان ۴ گزینه مربوط به گاز معده جان نثار اعلاحضرت محمد رضا شاه جناب دکتر سکویی را انتخاب میکنی ؟.اگر میگویند رهبرت باید پاسخگو باشد بخاطر خود او است که گوزن های بی شاخی که از دل و روده این و ان و امثال کیانی و طاهری و نجفی در می اید بحساب شازده ات و اختلالات ژنتیکی او واریز نشود .رهبری که توانایی شناخت گوزن و اروق را ندارد ! منتظر بیانیه ۱۲۵۹ م شاهزاده به همین مناسبت هستیم
4
0
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
اقا و یا خانمی که به بنده بابت مخالفتم با رضا پهلوی تهمت سایبری میزنی ؟ کدامیک از ان ۴ گزینه مربوط به گاز معده جان نثار اعلاحضرت محمد رضا شاه جناب دکتر سکویی را انتخاب میکنی ؟.اگر میگویند رهبرت باید پاسخگو باشد بخاطر خود او است که گوزن های بی شاخی که از دل و روده این و ان و امثال کیانی و طاهری و نجفی در می اید بحساب شازده ات و اختلالات ژنتیکی او واریز نشود .رهبری که توانایی شناخت گوزن و اروق را ندارد ! منتظر بیانیه ۱۲۵۹ م شاهزاده به همین مناسبت هستیم
4
0
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
قیمه غذای اصیل ایرانی است. قیمه خور لقب خوبی است که می شود پایبند به فرهنگ اصیل ایرانی. فرق دارد با شما ها که در لباس میهن پرستی و ایرانگرایی خدمت بیگانه رو می کنید
3
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
خب بله. من هم با حماس و حزب اله . ج.اس مخالفم. چون اینها اسراییل دو. روی یک سکه هستند و کار یکدیگر رو تکمیل می کنند.
2
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
تاریخ ممکن است در طول زمان دستکاری شود چون لبرخی مورخین نظر خود را می نویسند. بنابراین در تاریخ با رها و بارها تقحیق صورت گرفته. برای پاسخ به شبهات بهتر است ویدیوهای آقای مصطفی طباطبایی ,دکتر ذاکر نایک , علی دعوه ,مهدی حسن , محمد حجاب و یوسف استس (که خود کشیش مسیحی بوده و مسلمان شده است) را ببینی. متاسفانه منابعی که برخی ایرانیان به آنان مراجعه می کنند محدود است و از منابع اهل سنت و دعوتگران آنان را مرور نمی کنند. خود سلیمان امیری از پاسخ دادن عاجز است و گاهی سعی می کند با داد و فریاد سخن بگوید
2
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
بخشید ولی کله پوک خودتی. دین هم ضایع نشده. هزارن ویدیو کلیپ در مورد اسلام آوردن غیر مسلمانان وجود دارد. آنها را ببین و البته ویدیوهای شیخ نورجان می احمدی پیر طریقت نقشبندی را هم ببین. آیا واقعاً اسلام اجازه داده است مردان تا چهار همسر برای خود اختیار کنند؟! در این صورت با توجه به تساوی نسبی تعداد زنان و مردان، مسلماً عدهای بیهمسر خواهند ماند. آیا خداوند حکیم در کتاب هدایتش، نگرانِ ارضاء نشدن برخی مردان زیادهطلب در تک همسری بوده و خواسته است دل آنان را با این جواز راضی کند یا قضیه به گونهای دیگر است؟. موضوع آیات، حل مسئله سرپرستی یتیمان است، نه حل مشکل جنسی مردان زیاده طلب. توضیح آنکه یکی از معضلات پیچیده جامعه قبیلگی معاصر ظهور اسلام، در فقدان دولت مرکزی و سازمانهای حمایت کننده اجتماعی، همچون پرورشگاه، یتیمخانه و امثالهم، موضوع اداره زندگی زنان بیوه و فرزندانی بوده است که سرپرست خود را در جنگها از دست میدادند و اداره زندگی این یتیمان در روزگار فقر و جهل، نیاز فوری جامعه و مبرمترین وظیفه اجتماعی به شمار میرفته است
3
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
آن شخص زن رییس قبیله بود نه دختر او. پیامبر صفیه را به دین اسلام دعوت کرد، او پذیرفت. سپس او را آزاد کرده و به همسری برگزید. استیعاب، ج۴، ص۱۸۷۲. ازدواج او در میان راه خیبر به مدینه اتفاق افتاد. در تاریخ از او به عنوان زنی جمیله، فاضله، عاقله، و حلیمه یاد شده است.[۱۳] گفته شده هنگام ترک خیبر، وقتی شتر پیامبر(ص) را آوردند، پیامبر(ص) ران خود را رکاب قرار داد تا صفیه پای بر آن نهد و سوار شتر شود، صفیه از روی ادب زانوی خود را بر ران حضرت نهاد و سوار شد.[۱۴]. صفیه، در بیماری وفات رسول خدا به او گفت: «ای رسول خدا به خدا سوگند دوست میدارم بیماری تو بر جان من وارد شود و تو سالم شوی. «إنی و الله یا نبی الله لوددت أن الذی بک، بی» الاصابه، ج۸، ص۲۱۲؛ طبقات الکبری، ج۲، ص۲۳۹، ج۸، ص۱۰۱. روزی پیامبر از علت گریه او پرسید: وی در پاسخ گفت دو تن از همسرانت با زبان خویش مرا آزردهاند، آنان میگویند ما از صفیه برتریم چون دختران عموهای رسول خدا و همسران او هستیم. پیامبر به او فرمود: چرا نگفتی پدرم هارون، عمویم موسی و شوهرم محمد است. الاصابه، ج۸، ص۲۱۱. در کتب روایی ده حدیث از پیامبر نقل کرده است
2
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
کیانپور - ونکوور، کانادا
اتفاقا! حالا دیدی حتی از یه قیمه هم سر در نمیاری؟؟ چاشنی اصلی قیمه رب گوجه فرنگی است و گوجه فرنگی أصلا جزو غذاهای اصیل نبوده (اسمش روشه، فرنگی) یعنی قیمه ای که برای حسین میخورین هم اصیل نیست 😀
0
2
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۵
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
خدا روزی ات رو جای دیگه حواله کنه. ضمنا اروغ نه اروق
0
1
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
کیانپور - ونکوور، کانادا
... پیغمبرت به دختر ۷ ساله ابوبکر رحم نکرد.
0
1
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
فکرش را بکن یک ملت مجبور بودند در سایه حکومت شاه شیعیان جهان اراجیف یک پوفیوز مثل این رفیقت از ونکوور را از صبح تا شب از بلندگوهای مساجد و حسینیه های ساواک و تلویزیون ملی گوش کنند چون یک احمق بی سوادی که الگو ه تویه تشخیص داده بود راه مبارزه با یک ایدعولوژی که نصف دنیا را گرفته تعریف و تمجید از شهوت یک عرب وحشی است!حواست باشه فقط زیاد با این جانور ستیز نکنی که اعلاحضرت از بیضه اویزانت کند و پسرش سیروس رضا را ناراحت و دلواپس بقای رژیم کنی!
2
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۲۵
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
حالا تو به کدام گزینه اعتقاد داری؟ اروغ رو نمیگم. از اون ۴ تا گزینه کدام را بعنوان یک طرفدار پادشاهی درست میدانی؟ قبل از آنکه دهان باز کنی ببین طرفت کیه؟ بعد سخن بگو! مثل این رفیقت بچه مسکو که هنوز تو فکره پیدا کردن جواب درست معمای صدای معده سعید سکویی است نباش !کمی فکر کن؟ مشکل اینجاست که مغزی نداری تا فکری از ان بکشی. خود رضا پهلوی و طرفدارانش فرق دهن و ماتحت را نمی دانند که دو مجرای خروجی ه مجزا از یکدیگر و دارای دو کاربری متفاوت اعضای بدن همه موجودات اند. یکی هوا را ان دیگری ٬انچه را که تو میگویی بیرون میدهد! ان چیزی که .....فهمید اما تو و این رفیقت Nasrol. Senvar. Hani و ان .....کیانپور از ونکور نفهمید. ....
2
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
آقای ۵۴ ساله. قدمت این خوراک به درستی مشخص نیست. بنابر فرهنگ دهخدا واژه قیمه از ترکی به معنای گوشت تکه شده ریشه گرفتهاست. شاردن که در دوره صفوی به ایران سفر کرده است از این خورش نام میبرد. همچنین نادر میرزا قاجار آن را شاهنشاه خورش و مربوط به دوره ساسانی میداند. در ضمن خورشت قیمه در زمان سر سلسله پهلوی در محرم رواج پیدا کرد. روایت است که از دلیل رواج طبخ قیمه در ایام محرم وجود دارد به دوره پهلوی اول بازمیگردد. طبق این روایت در تهران قدیم در مراسم محرم بیشتر با آبگوشت و گوشت کوبیده و گاهی عدسپلو از عزاداران پذیرایی میشد، اما از وقتی مجالس عزا به خانهها رفت غذاهای نذری هم به سبک غذاهای خانگی نزدیک شد و قیمه بهدلیل همهپسند بودن غذای اصلی شد.
2
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
باز دروغ. دین نداری لا اقل آزاده باش. محمد بن اسماعیل بخاری، از خود عائشه نقل میکند که رسول خدا سه سال بعد از حضرت خدیجه (سلاماللهعلیها) با او ازدواج کرده است. با توجه به اینکه حضرت خدیجه (سلاماللهعلیها) در سال دهم بعثت از دنیا رفتهاند؛ پس زمان ازدواج رسول خدا با عائشه در سال سیزدهم بعثت بوده است. از نقل برخی دیگر از بزرگان اهلسنت به این نتیجه میرسیم که ازدواج رسول خدا با عائشه در سال چهارم هجری بوده است. یکی از مسائلی که سن دقیق عائشه را در هنگام ازدواج با رسول خدا به اثبات میرساند، مقایسه سن او با سن خواهرش اسماء بنت ابیبکر است. طبق نقل بزرگان اهل سنت، اسماء ده سال از عائشه بزرگتر بوده و در سال اول هجری بیست و هفت سال داشته است. اسماء دختر ابوبکر، از جانب پدر خواهر عائشه و از او بزرگتر بود، اسماء، بیست و هفت سال قبل از تاریخ به دنیا آمد. اسماء در سال اول بعثت ۱۴ ساله و ۱۰ سال از عائشه بزرگتر بوده است. پس عائشه در سال اول بعثت ۴ ساله و در سال ۱۳ بعثت (سال عقد با رسول خدا) ۱۷ ساله و در شوال سال دوم هجرت (سال ازدواج رسمی با پیامبر) ۱۹ ساله بوده است.
2
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان. ادامه بحث سن عایشه. این تخم لق را مونتگمری وات در دهانها کاشت. او از اولیت غربیان منتقد اسلام است و مسعود انصاری بدون درک و مطالعه منابع اصیل همان گفته های منتگمری را ترجمه کرد. کلا آثار مسعود انصاری ترجمه کتابهای خارجی با کمی دخل و تصرف است و نویسنده به مطالبی که می نویسد مسلط نیست. اشکال کار اینجاست باقی منتقدین مذهب هم از رو دست هم کپی می کنند
2
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
به جای توهین مودبانه مناظره کن.
2
0
یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۱
Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
در مورد سن عایشه که به این عربپرست،در کتاب صحیح بخاری که مورد قبول این اقا یا خانم کیانپور و سنی مذهب هست و کلا کتاب خیلی معتبری در میان اهل سنت است سن عایشه در زمان ازدواج با محمد، شش سال ذکر شده و در کتاب الکافی یا اصول کافی کلینی محدث بزرگ شیعه هم شش سال ذکر شده. قبلا هم بهش گفتم ولی مسلمان که بشی دروغگویی در فرد عجین میشه
0
0
سه شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.