نقش آمریکا و دولت جیمی کارتر در انقلاب ۵۷ در مصاحبه با شاهزاده رضا پهلوی


شاهزاده رضا پهلوی: آنها در ۹ آبان ۱۳۵۶ ، معتقد بودند که باید یک کمربند مذهبی در منطقه ایجاد کنیم تا از رسیدن کمونیسم به غرب جلوگیری کنیم.
+512
رأی دهید
-47

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۵
    سرباز رهبر - لندن، انگلستان

    اخر سر یکی به ما نگفت شغل این بابا چیه از کجا هزینه زندگی لاکچریشو رو تامین میکنه جز اینکه پول های دزدی بچه های مظلوم ایران رو بالا کشیدن هنوزم مثل انگل از اونا ارتزاق میکنن مرگ بر خاندان فاسد پهلوی
    319
    239
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ANTI-JAHL - هامبورگ، آلمان

    مردم خاموش نظاره گر در سال 57 اگر به دور پادشاهشون حلقه میزدند. هیچ قدرت خارجی یا عوامل بی وطن مزدور داخلی قادر به تعغیر حکومت نبودند. امروز هم ما باید درس بگیریم و فقط دور شاهمون حلقه بزنیم و یقین داشته باشید که اینکار ما قدرتمندترین کشورهارو هم به زانو در میاره و با ما و پادشاهمون همراه میکنه. پاینده ایران. جاوید شاه. جانم فدای پادشاه 😘😘😘
    163
    242
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین

    ۱) مصاحبه‌ی جالبی‌ هست. البته از این حدود ده دقیقه، فقط سه دقیقه‌ی اول را دیدم (با سپس از مترجم). - درباره‌ی سه دقیقه‌ی اول، با شصت درصد صحبت‌های ایشان موافق هستم، اما ۳۰-۴۰ درصد آن‌را، بزرگ‌نمایی‌ و روغن‌داغ ماجرا را زیاد کردن، به‌شمار می‌آورم. / - خود خانم دیبا، در مستند "ملکه و من"، پیشنهاد و ساخت اماکنی همچون حسینیه ارشاد و امثل آن‌را (و همچنین ایجاد فضای "رنسانس دینی‌مذهبی‌ توسط علی‌ شریعتی‌" را)، بنا به صلاح‌دید ساواک اعلام کرد، تا با فشاری که شوروی برای نفوذ به درون جوانان ایران داشت، ایران بتواند مقابله کند (با زبان مذهب، که یعنی، -به‌ویژه‌‌ای جوان ایرانی (و یا از هر قشر و سنی‌ که هستی‌)، مذهبی‌ باش، اما خودت را تسلیم کامونیزم شوروی نکن). - ماجرا فقط در این حد بوده، / - و البته که وقتی‌ شاه قیمت نفت جلوی امریکا مشخص کرد، امریکا از همین حالت مذهبی‌ مردم ایران استفاده کرد، تا شاه (یعنی‌ این فرزند‌خوانده‌ای که جلوی امریکا که پدرش بود وقتی‌ قیمت نفت تعیین کرد)، امریکا ماجرا را جوری رقم زد، تا شاه با اشک در چشم از ایران فرار کند، و خمینی -اتوماتیک- جایگزین شود. (ادامه . ~
    201
    82
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین

    ۲) حمله‌ی صدام به ایران، از برای فضای تضعیف‌شده‌ی آمادگی دفاعی ایران به‌خاطر ۵۷ نبوده، بلکه دلیل آن، فتوا‌ی‌ خمینی به شیعیان عراق بوده، که بلند شوید و برعلیه رژیم صدام قیام کنید. و این‌گونه بود که صدام عصبانی می‌شود و دستور حمله به ایران را می‌دهد. / - دو روز پیش، در اخبار یکی‌ از کانال‌های تلویزیونی اکراین، نشان دادند که ترامپ به زلنسکی گفته که، و حالا اکراین باید هر آن‌چه‌ که قیمتی و دارای ارزش منابع طبیعی و امثال آن هست، را، -از برای جبران آن پول‌هایی‌ که امریکا در این حدود سه سال برای اکراین خرجج کرده-، در اختیار امریکا قرار دهد !!! / - دیدگاه بنده؛ این خصلت امریکاست، که خود را تحمیل می‌کند، بعد میگوید کلید خزانه را حال بده به من. - شاه اگر جلوی امریکا قیمت نفت تعیین نمی‌کرد، هیچ‌گاه ماجرا به ۵۷ کشیده نمی‌شد !. / - حمله‌ی شوروی به افغانستان، از برای این نبوده که چون شاه از ایران رفته، پس شوروی به افغانستان حمله کند، بلکه با هدف این سیستم بد روسی هست که "بینی‌ خود را داخل هر سوراخی -به‌بهانه‌ی کمک‌کردن- وارد می‌سازد" -سیستم روسی، یعنی خود را "نخود هر آشی کردن"-. (ادامه . ~
    188
    79
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین

    ۳) البته این‌را نیز در نظر بگیریم، که اگر حتا شاه جلوی امریکا رییس‌بازی در نمی‌‌آورد، -و همچنان بر مسند حکومت می‌‌نشست-، اما مورد بیماری شاه و فوت‌شدن او، در هر حال اتفاق می‌افتاد، آن‌گاه آقای رضا پهلوی جوان، بر مسند پادشاهی می‌نشست؟؟؟ . - ایشان یکی‌ دو سال پیش قول داد که برای کمک به این -مثلاً- جنبش داخل ایران، می‌تواند دستگاه پلی‌کپی بفرستد به ایران، تا مردم تراکت‌های ضد حکومتی چاپ کنند !!! (انگار که از دید ایشان، داخل ایران هیچ دستگاه چاپی نیست!)، "که البته همین را نیز نفرستادند!". / - راحت بگم، این آخوندها، از اشتباه شاه درس گرفتند، برای همین، به‌جای گریه‌کردن و فرار از کشور، خود را مطابق فرامین امریکا نیز اکنون -به بازنگری- رسانند (راز بقا)، - راز بقایی که -شوربختانه- شاه آن‌را انجام نداد. / - پاسخگوی دیالوگ نخواهم بود. با احترام خدمت همگی‌ ~
    188
    74
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    این اروپا و آمریکا مقصر هستند و با این رژیم دستشون به خون بچه های مردم آلوده هست.روح شاهنشاه در آرامش باشه.
    85
    205
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    سرباز رهبر - لندن، انگلستان
    تواگر مسلمون خوبی هستی و ساندیس خور و بیت المال خور نیستی و دزدی‌های میلیونی انجام ندادی برو از رهبر چلاق و توله هاش که میلیاردها دلار از مردم گرسنه ایران دزدیدند بپرس،اگر اونها بهت جواب دادند اینها هم بهت جواب میدن.
    92
    190
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    Zebelemahal - تهران، ایران

    شغلت چیه ؟ پسرشاهم . هنرت چیه ؟ پسر شاهم . نزدیک هفتاد سالشه ولی هنوز داره از کیسه گشاد و پولهای مردم بینوای ایران که دزدیدند و بردند داره میخوره بدون آنکه ذره ای از زندگیه لاکچری اش کم شده باشه .
    219
    69
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    آق رض روان شو ایران، شغلت جوره. شمال تو بازار برنج فروشا.
    192
    123
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    maradona - براتیسلاوا، اسلوواکی

    مگه ماها زنبوریم که شاه و ملکه داشته باشیم دیگه تو قرن بیست و یک شاه و شاه بازی ته امل بودنه. مگه آمریکا شاه داره که شده آمریکا شاه بازی مال پاسور و صد سال پیش بود الان بر اساس رای باید یه رییس جمهور تعیین بشه. سیستم پارلمانی و نخست وزیری هم یکی میشه مثل نانان یابو. حتی خود عزراییلی ها هم شاه ندارند
    179
    131
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    کریمخان زند درحالی که عملا شاه ایران بود خودش رو فقط وکیل الرعایا نامید. در طول عمرش اقدامات عمرانی بسیاری انجام داد و بارها از تمامیت ارضی ایران دفاع کرد. او وقتی مرد تنها ۷ هزار تومان در خزانه داشت. یعنی پول رو صرف آبادانی میکرد. حالا او رو با این رضا گلابی بی غیرت مقایسه کنید که در عمرش جز مفتخوری و خیانت کاری نکرده و طرفداران خائنش هم اصرار دارن اون رو شاخزاده بنامند.
    152
    28
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه

    maradona - براتیسلاوا، اسلوواکی
    دوست عزیز منم با شما موافقم و مردم بعد از نابودی رژیم ضد ایرانی آخوندی سیستم حکومت را انتخاب میکنند من خودم شخصا جمهوری را میپسندم ولی مردم ایران اکثرا طرفدار حکومت پهلوی هستند علتش هم اینه که پهلوی پدر و پسر هر چند بی عیب نبودند ولی ویرانه دوران قاجار را آباد کردند و از ان طرف مردم دارن جمهوری اسلامی را میبینند بیشتر حسرت دوران پهلوی را میخورند. خصوصا نسل های جدید به مدد اینترنت اکثرا طرفدار پهلوی هستند. به هر حال حکومت آینده را مردم انتخاب خواهند کرد البته خود رضا پهلوی هم گفت که جمهوری را میپسندد و امیدوارم به عنوان اولین رئیس جمهور بعد از سقوط حکومت اسلامی تعیین شود
    85
    116
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    تا دم در باغ سعد اباد با محافظ میرفتی تا مبادا کسی سر بسرت بگذارد .ان بچه ۱۷ ساله سوسول که برای شکار بز به مازندران رفته بود و به استناد مستند من وتو پنجاه تا ساواکی همراهش بودند که مبادا بز شاخش بزند ٫ دم دقیقه با مامی در تماس که والده محترم نگران حال مزاجی اش نباشند ٫را کدام احمقی به کاخ سفید دعوت کرده تا در مورد پیچیده ترین مساعل سیاسی جهانِ ان دوره یعنی جنگ سرد ٫از او مشاوره و یا با او در این باره که در زمان خود بسیار محرمانه و سری هم بود صحبت کند ؟ سیاستمداران زبده امریکا که از دل احزاب دمکراتیک و با اتکا به رزومه شخصی وسیاسی شان بر مسند قدرت می نشینند ان قدر احمق نیستند و میدانند کسی که با کودتا از پشت تویله یکی از قریه های سوادکوه به زور شمشیر بر تخت کثیف سلطنت نشسته است و وقتی از اسب میفتد یاد دست حضرت عباس میکند یا وقتی خبر نزدیک شدن روس ها به تهران را میشنود بفکر تغییر پایتخت به اصفهان قدرت درک این مساعل را ندارد و به اندازه خر از سیاست سر در نمی اورد٬ اقا رضا اب ان دماغ گلابی ت را بکش بالا و کم خالی ببند
    134
    34
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    siavashbrmd - بلفاست، ایرلند

    سرباز رهبر - لندن، انگلستان
    از همونجا که تو داری آب و برق مجانی استفاده میکنی. حروم‌لقمه داشتن پهلوی لیاقت میخواد که بی ریشه هایی مثل تو‌ ندارید. تو‌اول بگو تو‌لندن چه ....میخوری تا بعد بتونی سوال بپرسی مرتیکه .... مسلمون . چرا نمیری از ... رهبرت آویزون بشی .....مسلمون؟
    63
    125
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Araz Golders - لندن، انگلستان

    خود ریگان پیام داده بود به خمینی تا روز انتخابات گروگان‌ها رو آزاد نکنه، بعد می گن کارتر خمینی رو حمایت کرد، خود ریگان خیلی دستش به خون این ملت آغوشته است. به امید جمهوری دموکراتیک فدرال ایران
    80
    29
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    من نمیفهمم چرا هر هالویی که از راه میرسه مینویسه که ما شاه نمیخواهیم. مگر رضا پهلوی که غمخوار مملکت ما بوده اعلام سلطنت کرده که متهمش میکنیم؟
    23
    116
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    AKBAR_KACHAL - لندن، انگلستان
    باز دوباره این دماغ اومد، به غیر از 4 تا اکانت فیک اینترنتی تو هیچ طرفداری تو ایران نداری ابله 😅
    122
    130
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    tiger.man - آخن، آلمان

    چند روز پیش همین جا نوشتم که هیچ قومی در دنیا مثل فارس ها از استفاده ابزاری از هر چیزی حتی دین برای مصالح دنیوی خودشان ابایی ندارند. مرسی آقای رضا پهلوی که همینجا حرفمو تایید کردی.
    90
    13
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    ای کسانی که کامنتتون کمرنگ شده وود وود زیادی داره میکنه پایینتون. باید برین دکتر ماتحت، بدین چکمه پهلوی رو ازش در بیاره بتونین لااقل عین بچه ادم بشینین
    113
    66
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    من نمیدانم چرا بعضی ها اصرار دارند که حتماً اظهار نظر کنند؟!! آیا شما آنچه را که در اینجا تایپ کردی برای یکبار هم که شده خودت خواندی تا ببینی چه نوشته ای؟ این همه پرانتز و علامتهای دیگر در نوشته شما بابت چیست؟ پس چرا دیگران اینطور نگارشی ندارند؟ چرا اینقدر از این شاخه به آن شاخه میپری عزیز جان؟ چیزهایی رو بهم ربط میدهی که مرغ پخته هم خنده اش میگیرد؟ شبیه کاربر دیگری که خودش را زن زندگی چی چی معرفی می کند!!
    37
    68
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    یکبار واست نوشتم تو که آدرس خونه ات را غلط مینویسی اسهال نظر نکن! بازهم میبینم غلط مینویسی🤣
    35
    64
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    AKBAR_KACHAL - لندن، انگلستان
    شما برای انتخاب اسم کاربری خود از سفیر جمهوری اسلامی در لندن که تو اتاق بغلی نشسته کمک گرفتید؟ شاید هم خود سفیر باشید! تو ریش و سر کچلتون!
    18
    67
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    شما که فزونتر از خر در سیاست فهم و درک دارید بفرمایید ببینم برای رهبری جنبش ضد آخوند کدام فرد داوطلب که از خر بیشتر میفهمد را معرفی میکنید؟ تا وقتی هالو های ما مقیاس مقایسه شان خریتِ الاغ باشد، همان بهتر که اگر شخص دیگری را با ذکر نام معرفی نمیکنند ساکت باشند و مزخرف پشتِ مزخرف ننویسند.
    15
    61
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مبارز01 - تهران، ایران
    به نظرم آنچه که احمد کسروی بدرستی گفت که یک حکومت به این ملاها بدهکاریم، با ظهور خمینی دجال و در ادامه خامنه ای جسم و ذهن ناقص بدهی دردناکمان تسویه شد و برای همیشه بساط این دین اعراب و آخوندها جمع خواهد شد و مردم بمانند اغلب کشورهای متمدن، دین و مذهب شان را در کنج خلوت خود نگاه داشته و اکثریت مردم ترقی خواه ایران، فرصت بازسازی کشور و زندگی شان را پیدا خواهند نمود.
    57
    64
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sama128 - شیراز، ایران
    جمهوری اسلامی با ۴۵ سال اختلاس ، دزدی ، لواط ، زنا ، بخور بخور ، بی عدالتی، فقر ، تورم ، بیکاری ، اقتصاد فشل و نابسامان ، باندبازی ، دروغ و ریا در دین ، ثابت کرد شاه ، رضا شاه و خانواده پهلوی هیچ ایرادی نداشتند و عن قلاب سال ۵۷ از روی شکم سیری بوده است.
    47
    54
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    Nasrol.Senvar.Hani - مسکو، روسیه
    ایفون ٫قابلیت و ویژه گی های نرم افزاری مخصوص خود را دارد که نوکیا و مونترلا ندارد !بهمین خاطر است که به انها ایفون نمیگویند و کسی اجازه ندارد از روی باد معده ٫ چون دلش میخواهد بر روی انها مارک اپل بچسباند و به قیمت ایفون به بازار عرضه کند .مثل جمهوری که تعریف مشخصی دارد ( جمهوری شیوه حکومتی است که بر پایه مردمسالاری، مردم حق حاکمیت بر سرنوشت خودشان را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق زمامدارانی که با رضایت و رأی مستقیم یا غیرمستقیم آنان به گونه‌ای که توارث در آن دخالتی نداشته باشد تعیین و آنان نیز اقتدارات معین قانونی خود را در یک مدت معین و تحت نظارت آنان اعمال می‌نمایند) که هیچکدام از مفاهیم ان در جمهوری اسلامی دیده نمیشود .پس مارک جمهوری را بر روی یک نظام اقتدارگرایانه فردی چسباندن و بعنوان یک جمهوریخواهِ مخالف پادشاهی به مخاطبان سایت تحمیل کردن کمال بی شرفی است و از شما بعید ٫عکس ان هم صدق میکند٫ تبدیل شدن چین به یک قدرت بزرگ جهانی را فقط یک انسان احمق و نادان میتواند به حساب جمهوریت ان بگذارد/دوست عزیز جمهوری خواه من که هیچ هژمونی ای هم با نظام پادشاهی نداری !
    52
    7
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا

    ما جمهوری را در کشورهای غربی می بینیم که هر ۴ سال عده ای می آیند و مردم را به نفع سرمایه دار ها می چاپیدن و میروند گروه بعدی همکاران سرمایه دارها می آیند اما در دولت شاهنشاهی یک شاه وکیل مردم در دولت مجلس است اگر خلافی بکنند شاه تذکر می دهد چون دلسوز مردم و ایران است مثل پادشاهی دانمارک که شادترین مردم در جهان هستند
    11
    54
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    شاهزاده بابک میرزای قاجار٫پادشاه قانونی ایران ٫نوه فتح علی که مخففش هم میشود فتلی.همان شاهی که قبل از بحرین و کوههای ارارت قفقاز را داد(جنگید و داد) ٫ هفت جد و ابادش هم پادشاه بودند و اصل و نصب دار ٫ اسپرم ناب مولوکانه تمام وجودش را احاطه کرده چنانکه کسی جرات انگول کردنش را هم ندارد. جد بزرگوارش هم مالک کلی تویله و استبل همایونی بوده اند و احتیاجی به اثبات و دفاع از اصل و نصبش ندارد .بند کفشش را خودش میبندد و بدون اجازه مامی هر جا که بخواهد میرود . این هم از رزومه سیاسی و مبارزاتی اش ٫در مواردی چون تعویض و تعمیر پالان اطلاع و سر رشته ای ندارم .جز این دو مورد هر انچه که دل تنگت میخواهد ٫ بنال ما در خدمتیم .در ان دو مورد اگر لازم و زروری بود از این حمال پالونی مساوات تقاضای کمک خواهم کرد .خیالت راهت .یک جاوید بابک میرزا مهمانمان کن تا هم شب ما را بسازی و هم عاقبت خود را!
    58
    11
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    دهنت را یک کم دیگر باز کنی با یک تیر دو نشان را تمیز زدی بجان اعلاحضرت قسم .هم ماتحت ما را از زیر فشار در اوردی و هم چکمه پالونی را ازاد کردی
    54
    11
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    یک جاوید شاه از ان جاوید شاهای سفارشی و با ابهت و پر محتوا .از اونایی که سر صبح قبل از صبحانه تو خلا یه دفعه یادت میفته و به افتخار سبیل پر پشت رضا شاه کبیر فریاد میزنی تا از چهارتا همسایه اون ورتر جواب زهر مار وحواله چراغ فانوس خر بگیری٫میتونی با پادشاه جدید با این شرایط به تفاهم برسی که بگم مساوات افتابه و بلند گو بده دستت
    53
    9
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    عزیزجان یکی باید این همه قلمفرسایی کنه و زرت و زورت کنه و در مورد جمهوری و سلطنت اسهال نظر کنه که لااقل خواندن و نوشتن بلد باشه!! تو اول برو نهضت سواد آموزی😁
    15
    50
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    بیگی بخواب مگس!! من .... رو هم نمیدم باهاش نخ دندون بکشی
    11
    37
    ‌چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    مساوات - مساوات، ایتالیا
    ایشون که که میگه لیسانس کامپیوتر از آلمان گرفته. اما من گمان میکنم که در قسمت اول مدرکش موفق نشده و فقط توانسته لیسانس " تِر" بگیره!
    5
    36
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

    ANTI-JAHL - هامبورگ، آلمان
    چی میگی متوهم. کل ارتش و سران ساواک به شاه خیانت کردند بعد مردم دور شاهشون که تا یک صدا می‌شنود در می‌رود جمع شوند؟؟ 🤣 اول باید یکی این خانواده چمدان بدست را یک طوری ثابت کند تا بعد مردم بتوانند دورش جمع شوند. حالا که این رضا شاه دوم پهلوی هشتم و فراری پنجم علنا آویزون کشورهای خارجی شده و اصلا به تنها چیزی که استناد نمی‌کند کاریزما و میهن پرستی خودش است. ما اصلا کاری با اهداف مش رضا نداریم. شاه باید در راس مبارزه باشد تا مردم برذیش بجنگند. این بابا فقط منتظر است که یک تقی به توقی بخورد اینرا شاه کننند
    45
    8
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین

    مساوات - مساوات، ایتالیا
    الف) از ادب به‌دور هست که پاسخ ننویسم. (فقط با همین نام کاربری در این سایت محترم عضو هستم) - سپاس از توجه شما. / - هرکس حق دارد تا دیدگاه خود را بگوید، - بنده به "آزادی بیان" باور دارم، که باید همه‌جا وجود داشته باشد. - انجام و گفتن "آزادی بیان"، -از دید بنده-، دو شرط دارد؛ ۱) به کسی‌ اهانت نکنیم. -و از آن مهمتر، شرط دوم هست- یعنی این‌که > ۲) به کسی‌ تهمت نزنیم. - پس بنده نیز، حق بیان دیدگاه‌ام را دارم. / ب؛ استفاده از نشانه‌ها و علامت‌ها، بخشی از "نوشتن و نگارش متن" به‌شمار می‌آیتد، که با استفاده از آن‌ها، نویسنده می‌تواند تفکرات ذهنی خود را، "بنا به ریتم و وزن آن‌ها"، تبدیل به متن و نوشتار گرداند (استفداه از پرانتر و خط تیره و ویرگول و امثال آن)، تا نوع خواندن آن متن برای مخاطب، شفاف همانند یک الگو باشد). / - در این جهان مادی، همه چیز نسبی‌ هست و با یکدیگر در ارتباط دور و نزدیک می‌باشد ~ "تحلیل و بررسی‌ یک موضوع"، یعنی مخلوطی از رویدادها، که با یکدیگر -در کنه و ماهیت آن موضوع- در ارتباط هستند. / پایان این مبحث.
    31
    10
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۱-سفسطه وتحریف هم درسخنان کودک بزرگسال دیده میشود وهم درپرسش های طرفدارانه خبرنگار!۱-اولاخود حاج محمدرضا اسلام پناه ازسالیان دورمیگفت:اگرمن نباشم اسلام توسط مارکسیست ها ازبین می رود.برهمین منوال بودکه راه مماشات با آخوندها را درپیش گرفت.۲-اوحتی درسال ۱۳۴۲گفت: هیچ مذهبی مترقی‌تر از اسلام نیست، یعنی حکام عربی چون صدام وملک حسین همچنین سخنی را دروصف اسلام بیان نکردند.۳- درضمن داشتن کمربند مذهبی علیه کمونیسم ربطی به نظر کابینه کارترنداشت.
    79
    22
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۲-چون خودحاجی محمدرضا اسلام پناه (شاه) حداقل بعداز خرداد۴۲ هم جلیقه وهم کمربند مشکی کاراته(اسلامی) را برای خوش رقصی آخوندها درجهت سرکوب قشرروشنفکررا به تن داشت.بنابراین اسلام دوستی وآخوندپروری شاه درمخالفت باکمونیسم،دراینجا تحریفی است بنام کارتر.چون خودفرح دیبا واردشیرزاهدی وعلم اشتباه شاه را دررابطه با آخوندها بارها گفته اند۳- دراواخربحث خبرنگار بدرستی سخنان ریگان را تکرارمیکند،که شاه کارهای مارا بخوبی انجام میداد(یعنی تابع امر ونوکرمابود).ولی ما بی مهری کردیم.پس شاه الهی ها وکودک بزرگسال بدانند که امریکا قابل اعتمادنیست.(افغانستان ولیبی وعراق نمونه اش هستند)فکرنکنندترامپ می آیدوبه سازآنها میرقصد.سازترامپ فقط پول است وپول!
    80
    24
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۳-۴-خبرنگارچرا ازاین کودک بزرگسال نپرسید:این چندمین بارفرارپدرتان بود؟😜. ویکی ازدلایل نزدیکی کشورهای عربی به روسیه وچین همین سیاست غلط امریکا دررابطه بااین کشورهای منطقه است،که عربها ترسشان گرفته تا نسخه افغانستان وعراق ولیبی برایشان پیچیده نشود.۵-خبرنگار می گوید یعنی شاه مجانی نوکری امریکا را میکرد،درصورتیکه مثلا زلنسکی همیشه پول می خواهد ونقل قول میکند که ناتانیاهو کمک وسلاح نمی گیرد. درصورتی که امریکا بااسراییل قرارداد دارد تا ازهمه جوانب کمکهای اقتصادی ونظامی را پرداخت بکند.بنابراین این کمک ها هم ربطی به ناتانیاهوندارند!🐕شاه الهی یورش.
    79
    22
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    ای ...طرفدار رضا پهلوی که از من الترناتیو رهبری میخواهی این برای صدمین بار .مستقیم و غیر مستقیم ٫بی پرده یا با زبان طنز بارها چون یاسین به گوشت خواندم ٫از دل تویله خر در می اید و پهلوی ٫ از دل حوزه الاغ و یکی مثل سید علی و احمد خاتمی ٫برو حزب درست کن حالا با هر حدفی و هر نامی ٫ حزب سلطنت خواهان ایران ٫تا ملت بدانند با چه الاغی در ارتباط اند .امروز می گوید جمهوری ٬ فردا میگوید نور زهرا ولیعهد قانونی ٬ امروز دم از دمکراسی بدون اشاره به عواقب نبود ان در زمان پدر٫ فردا اون تعورسین و الگو این اقا در سیاست ان بی شرف طاهری میگه دمکراسی چیز مبتذلی است و این گلابی نشسته و تماشا میکند ٫ امروز میگه سکولاریزم ، فردا اعلانیه میده اگر قرار است اسلام ضربه ببیند .همین نظام بماند بهتر است.امروز دم از ملی گرایی و فردا به اسراعیل بزن بزن ما هستیم تا خلا قدرت را پر کنیم ٫ دم از اتحاد میزند گلابی٫ اما زنش مرگ بر سه مفسد ٫ خودش دست در دست ان نجفی مطرب پالونی به نشان اتحاد روی استیج با نشان دادن علامت پیروزی ٫ اشغالی که مداح خصوصی زن فاسد همین گلابی است و بارها گفته چپ را باید بدون محاکمه اعدام کرد!
    43
    9
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    حالا حتما خواهید گفت ما حزب داریم مثل حزب درفش فلان و فلان ٫ خیر ان چه را که شما دارید حزب نیست بنگاه معامله با رژیم است .تعریف حزب مشخص است ارگانی که پروتوکل ها و نظرات مشخصی دارد و در راه رسیدن به اهداف خود یعنی احیای این نظرات و پروتکل ها در جامعه و سیاست قدم بر می دارد نه به سبک پهلوی که اشاره شد از این ریسمان به ان ریسمان بپرد .تا اگر در اینده جانورانی چون نجفی و طاهری که احتمالا خود را سمپات و عضو همین حزب خواهند دانست و دهن گشادشان را باز و فضله همایونی ریختند در چهاچوب همان پروتوکل ها ی حزبی یکی به نماینگی اکثریت که احتمالا رضا پهلوی خواهد بود یا حمایت کند و یا دهن انها را گل بگیرد و با یک تی پا از ان حزب اخراج کند .نور زهرا ولیعهد قانوی کشور است اما من خودم جمهوری خواهم ٫ ملت٫ این جنایتکاران شما را ادم حساب نمکنند که هیچ در حدو حساب همان جانور نجیب میدانند. دیگر وقتش رسیده تا ما یک نه بزرگ به سه محور شرارت ٫یعنی جهالت و سلطنت و ولایت بگوییم و برای یک بار و همیشه این سه جرثومه فساد و تباهی را به فاظلاب تاریخ بیندازیم٫زنده باد ازادی و زنده باد دمکراسی
    40
    11
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    مساوات - مساوات، ایتالیا
    نگفتم این دوست ما کارش تعویض و ترمیم پالان است و در این موارد میتونه کمک بزرگی باشد .....و بلندگو را بده دست سبک مغز تا کارش تمام نشده .هر وقت احتیاج شد صدات میکنم ٫ ماهیگیر جذاب من.
    36
    12
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    اخیش هم درد ما کم شد و هم چکمه همایونی نصیب تو .این سبک که با یه تیر دو نشان میزنی را هم از رضا جونت یاد گرفتی ها نگی ملت نمی فهمند؟ شب زیر لحاف نتانیاهو یی و صبح پیغام به سرداران سپاه که پنجره بازه ؟سر صبح بیام به حجله ات😅
    37
    13
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    خدا رو شکر راحت شدی! ولی مطمئنم جفت دوم چشم هنوز توش گیر کرده. اونجوری که شماها سر و صد میکنین باید توی روده کوچیکه دنبالش گشت. دیگه اردنگی اش محکم بوده که بعد از ٤٥ سال هنوز دردش یادتونه
    16
    33
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    چنان اظهار فضل میکنی که انگار حال و روز خرابِ ماتحت ما را بهتر از خود ما میدانی !صبح قبل از صبحانه دو تا استکان عرق چهل گیاه و یک عاروق جانانه٫ ما را از شر درد شکم و چکمه همایونی و از همه مهمتر ٫بوی بد دهنت خلاص میکنی🥲۴۵ سال بیچاره ما که بوی گند دهن تو را تحمل کردیم!🤣
    31
    11
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    لیسانس کامپیوترمالی گرفته!! حالا اگر میگفت دانشگاه آزاد بوده خب میگفتیم یک پولی داده و مدرک گرفته!! ولی وقتی میگه در آلمان مدرک گرفته! فکر کرده آلمان تورقوزآباد که دست هر گرگوری مدرک بدهند
    13
    30
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    اگر چیزی نوشتم در مورد نظر شما که قابل احترام هم هست ولی با قسمتهایی از آن موافق نیستم فقط برای این بود که شما متوجه عیب کارتان شوید! معمولاً نویسنده خودش چون مینویسه بهتر متوجه میشه که چی نوشته ولی اگر برای دیگران مینویسید خب باید واضح تر بنویسید که معلوم بشه چه منظوری دارید!! اگر میخواستید برای دل خودتان بنویسید خب در یک چنین سایتی نظرتان را مطرح نمی کردید لابد قصد این را دارید که بقیه هم از نظر شما مطلع شوند
    14
    30
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    این همه زور زدی زور زدی که این چرندیات رو بنویسی!! اولاً تو از کجا میدونی که سران کشورهای عربی مثل صدام و ملک حسین چنین حرفهایی در مورد اسلام نزده اند مگر تو عربی بلدی؟ شاید گفته باشند!! دوماً در مذهب تشیع بر خلاف تسنن تشکیل حکومت دینی تا قبل از ظهور امام زمان جایز نیست این عقیده حتی در قبل از صفویه هم بین شیعیان وجود داشته! حالا اینکه در دوره ما یک حکومت به نام شیعه راه انداخته اند کاملا در تضاد با اعتقادات در این مذهب است سوماً رابطه شاه با آمریکا همانطوری بود که ژاپن و آلمان و بقیه دنیا بودند گاگول زمانی که شاه از اروپا و آمریکا خواست که در ایران کارخانه ذوب آهن تاسیس کنند همه مخالفت کردند تا اینکه شاه بدون اجازه آمریکا ذوب آهن را از شوروی وارد کرد هیچکدام از متحدین آمریکا جرأت نمیکردند که با شوروی معامله کنند ولی شاه از شوروی اسلحه هم میخرید پس میبینی که چرندیات که یک مشت کمونیست عقده ای تو سر تو فرو کردن چقدر احمقانه است😁
    19
    31
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    اینقدر زور نزن ریقت از گوشهات میزنه بیرون😁
    18
    29
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    یک مشت عقده ای و چپول فراری که مملکتی رو به پیشرفت رو ویران کردند و هنوز هم از رو نرفته پادشاه رو متهم به اسلامپروری میکنند. شاه اگر هم تبر به دست به جان اسلام نمی افتاد به خاطر این بود که به حکم قانون اساسی کشور باید حامی و مدافع تشیع میبود. اما ده ها مسیر مختلف طی شده بود که با تعلیم و تربیت در آموزشگاه ها و تدوین قوانین مترقی کشور را به سمت سکولاریزم هدایت کنند. کدامیک از شما جرات داشت که اسلام را در ایران آن زمان تکفیر کند که حالا به شاه ایراد میگیرید؟
    17
    30
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    جواب ابلهان(احمق ها،نادانها)خاموشی وسکوت.
    31
    18
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    این چپول ها چقدر هم در حماقتشان برای خود پپسی باز میکنند. هالو خیال میکند چون اقوام احمقش چهار تا جزوه کمونیستی خوانده بودند “روشنفکر” تلقی میشدند.
    18
    30
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    بد حالتون رو میفهمم. چون سر هر خبری از پهلوی عین .. میاین میچسبین ..... اونی که داره بوی بد تحمل میکنه ما هستیم که مجبوریم با یه عده که کلا زیادی هستن توی یه هوا نفس بکشیم. میبینم دکتر علفی هم هستی. روغن بنفشه رو امتحان کن. .... بعد هم بیسواد!! آروغ نه عاروق. ... شماها که هنوز از اکابر نزده بیرون فکر میکنین روشنفکرین
    15
    30
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    ...همان قانون اساسی میفرماید محمد رضا فقط شاه است و بس .یعنی جشن های ۲۵۰۰ ساله به او ربطی ندارد .حق رای زنان و جاده کشی و سد سازی و خرید هواپیما و شپش کش هم هم چنین.اصلاحات ارضی و همه این مزرخرفاتی که اینجا از اون تلویزیون پالانی بلغور کردی و گذاشتی بحساب خوبی های ان نیمچه مردِ مزدور٬ اگر هم درست بوده باشد ٫ غیر قانونی بوده و شاهی که پا از حیطه اختیارات قانونی ای را که ملت بعنوان ودیعه به او سپرده است فراتر بگذارد ٫ مجرم و باید محاکمه شود نه تطهیر .همه ان فسادش و کشتار و جنایتش هم که ببگذار بحساب چپ ها و خیانت و وطن فروشی .تازه اگر ان هم درست میبود که نبود ٫باز هم به محمد رضا ربطی نداشت.افتاد ان دوزاری کج یا هنوز داری شماره میگیری؟
    28
    15
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اینها همشون از دم لیسانس روشنفکری کامپیوتری دارند😂
    23
    30
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    چند نفر از این اوباش پهلوی چی مثل تو و ان ماهیگیر جذاب من مساوات و سبک مغز یا قدرت درک مطلب را ندارند یا برای فرار از جوابگویی مغلطه غلط املایی را وارد بحث می کنند تا تمرکز مخاطبان محترم این سایت را بهم بزنند و منحرف کنند ،بالاخره به این نتیجه رسیدم تا دلیل این که هیچگاه به املای کامنت هایم توجه نکرده ام و نخواهم کرد را بیان کنم ،منتهی قبل از بیان دلایلم از شما سه احمق سوالی دارم ،تا نظر مخاطبان را هم به گستردگی حماقتتان و هم به ابعاد و وسعت فرومایگی تان در عرصه صنعت ماله کشی جلب نمایم !تا همه این بزرگواران بدانند با چه احمق هایی ما سر و کار داریم !. لذا سوال من از شما ابلهان این است ٫ در سال‌های نچندان دور در جلسات آزمون ریاضی در مراکز آموزشی ایران حق استفاده از ماشین حساب به دانش آموزان داده نمیشد و احیانا اگر کسی در جلسه امتحان از آن استفاده می‌کرد با جریمه سنگین تا حد اخراج از محل ازمون و یا دبیرستان مواجه می‌شد!در صورتی که در المان و همه کشورهای متمدن امروزی حق استفاده دانش اموز از ماشین حساب بلامانع و دل بخواهی است.سوال ٫ چرا ؟ منتظر جوابت هستم
    30
    13
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    همون فقط تو قدرت درک مطلب داری. من از تو یک سوال دارم. همین امروز جمهوری إسلامی سقوط کرده، کاندیدای دموکرات و دموکراسی پرور پیشنهادی جنابعالی با قدرت درک بالا کیست؟
    9
    22
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    جواب سوالت که أصلا ربطی هم به موضوع نداره برمیگرده به سیستم اموزشی. ١- برای خیلی از کارها توی ایران دلیلی نیست ٢- چون تقلب رواج داره خیلی راحت میشه با همون ماشین حساب ساده تقلب برد سر جلسه ٣- هدف از سیستم اموزشی نهایت شرکت در کنکور هست و برای هر سوال کنکور بیشتر از ٤٥ ثانیه وقت نیست، لذا سرعت انتقال و محاسبه ذهنی رکن اساسی در به جواب رسیدن داره و در سالهای دبیرستان بدون استفاده از ماشین حساب این قابلیت رو میخوان قوی کنن. برو خدا روزی ات رو جای دیگه حواله کنه که از چکمه پهلوی یهو میزنی به صحرای ماشین حساب. حالا تو سوال منو جواب بده
    8
    24
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    اگرچه میخ آهنین فرو نرود در .. که شکل سنگ به خود گرفته، پاسخ سوال سرکار اینگونه داده میشود که همین مردم آلمان که فعلا شما را شیفته خود کرده اند صد سال پیش یعنی پنجاه سال پیش از ممنوعیت استفاده از ماشین حساب در امتحانات ایران جملگی سلام هیتلری به هم میدادند. هر وقت برای هایل هیتلر گفتن آلمان ها پاسخی پیدا کردید جواب سوال احمقانه خود را هم خواهید گرفت. ببین داداش، اون چیزهایی که تو حوزه به مغزت فرو کردن اینجا خریدار نداره، از یه در دیگه وارد شو!
    9
    27
    ‌پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    چیزی که توی حوزه بهش فرو کردن رو نمیتونه اینجا بگه 😀😀
    8
    18
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    وقتی میگویم اگر ان ماله همایونی را از دست این به مایگان پالونی بگیرند احمقانه ترین جواب ها را به ساده ترین سوال ها میدهند ٫ بعد تو ابله ادعای فضیلت میکنی .بگو نمیدانم جواب معمای ماشین حساب را که ارتباط مستقیم با موضوع یعنی غلط های املایی من دارد را بدهم !اون جوون ۱۳ ساله ان قدر احمق نیست که پیچ عایق ماشین حساب را باز کند و درونش راه حل های معادلات ریاضی را که نوشته جاسازی کند و ان مسعول بازرسی هم ان قدر پالانی نیست که نداند همان دانش اموز زبِل میتواند بجای استفاده ابزاری از ماشین حساب از دست و پای خود برای چسباندن همان یک وجب کاغذ با چسب نواری استفاده کند ؟
    16
    5
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    با میخ و ضریب هوشی دیگران کار نداشته باش .دم از قانون زدی جواب گرفتی .کجای ان فضله را که استفراق کردی میخواهی ماله بکشی ؟ بفرما تا با استفاده از همان قانون جوابت را بدهم.
    15
    5
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    دلیل اجازه استفاده از ماشین حساب در ازمون های ریاضی المان و همه کشورهای مترقی جهان این است که مردم المان پنجاه سال پیش بهم سلام المانی میدادند و بنده بخاطر ان چیزی که مشابه اش را ارنست به ممد و تام به یاسمین فرو کرده و در حوزه به بنده٫ قادر به بیان انچه در ذهن دارم نیستم٫مخاطبان گرامی عرض نکردم این ابلهان یک مشت احمق و نادان هستند که جز ماله کشی و پاچه خواری هنر دیگری ندارند.اون احمق دیکر مساوات هم هنوز دنبال جواب معمای ساده ماشین حساب است .منتظر او هم میمانیم تا جواب این معمای جالب را خود بدهم
    17
    4
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    ای ابله طرفدار رضا پهلوی که از من الترناتیو رهبری میخواهی این برای صدمین بار .مستقیم و غیر مستقیم ٫بی پرده یا با زبان طنز بارها چون یاسین به گوشت خواندم ٫از دل تویله خر در می اید و پهلوی ٫ از دل حوزه الاغ و یکی مثل سید علی و احمد خاتمی ٫برو حزب درست کن حالا با هر حدفی و هر نامی ٫ حزب سلطنت خواهان ایران ٫تا ملت بدانند با چه الاغی در ارتباط اند .امروز می گوید جمهوری ٬ فردا میگوید نور زهرا ولیعهد قانونی ٬ امروز دم از دمکراسی بدون اشاره به عواقب نبود ان در زمان پدر٫ فردا اون تعورسین و الگو این اقا در سیاست ان بی شرف طاهری میگه دمکراسی چیز مبتذلی است و این گلابی نشسته و تماشا میکند ٫ امروز میگه سکولاریزم ، فردا اعلانیه میده اگر قرار است اسلام ضربه ببیند .همین نظام بماند بهتر است.امروز دم از ملی گرایی و فردا به اسراعیل بزن بزن ما هستیم تا خلا قدرت را پر کنیم ٫ دم از اتحاد میزند گلابی٫ اما زنش مرگ بر سه مفسد ٫ خودش دست در دست ان نجفی مطرب پالونی به نشان اتحاد روی استیج با نشان دادن علامت پیروزی ٫ اشغالی که مداح خصوصی زن فاسد همین گلابی است و بارها گفته چپ را باید بدون محاکمه اعدام کرد!.
    17
    4
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    آن چیزی که بسیاری از عزیزان مخاطب این سایت به آن توجه نمی‌کنند ٫جنگ زرگری سایبری های رژیم و طرفداران پهلوی است که هردو از یک اطاق فکر تغذیه می‌شوند و هدفشان رساندن این پیغام به مخاطب است که جنگ اصلی بین دین و دربار است و ملت دنبال آلترناتیو دیگری نگردد تا درشرایط بحرانی که رژیم به آن دقیقا واقف است و بدلایل وضع معاش طبقه محروم اکثریتی جامعه سقوط حتمی است. فرار از انتقام ملت دنبال هر جایگزینی میگردد جز نوع دمکراتیک ان،کاری که شاه کرد و از دادگاهی شدن و برگرداندن ثروت به یغما رفته ملت توسط او و خوانواده اش جلوگیری نمود. حاکمیت را به نمایندگان دین سپرد و فرار کرد !در آغاز کامنت های این بحث مزدوری با نام سرباز رهبر متنی در رد نظرات رضا پهلوی میگذارد که با رای مثبت ۲۲۰ و رای مخالف ۲۹۱.که نشان از حمایت از پهلوی دارد .تلاش در راه رسیدن به این حدف را ..،با نگاهی کوتاه به تعداد مثبت و منفی به کامنتهای این مزدوران به صحت عرایض بنده یعنی پروسه اپوزوسیون سازی و استفاده ابزاری از رضا پهلوی پی خواهید برد. ان توهم اکثریتی .... چون مساوات هم از اینجا نشاُت میگیرد و فریادهای رضا شاه همین ....!
    15
    3
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    عذر می‌خوام از برای مطرح‌کردن این پرسش؛ - آیا شما ویدیوی بالا (صحبت‌های آقای رضا پهلوی) را دیدید؟. - سه کامنت اول بنده، -که شما محتوای آن‌ها را "از این شاخه به آن شاخه پریدن، و همچنین ربط‌دادن خنده‌دار چیز‌های مختکف به‌هم به‌شمار آوردید"، - این سه کامنت بنده، همانگونه که در آن‌ها نوشته‌بودم، در اصل، نقدی بر سه دقیقه‌ی اول ویدیو بالا (که صحبت‌های آقای رضا پهلوی هست) می‌باشد !!! - و نه این‌که بنده خواسته باشم بدون مورد، چیز‌هایی‌ رو بهم ربط بدم. - شما ویدیو را ببینید!، بعد ارتباط سه کامنت اول من را دریافت خوهید داشت. - فقطا نگید که ویدیو را دیده بودید !!!، چون اگر دیده بودید که این مورد غیر‌منطقی‌ را به‌عنوان نقد آن سه کامنت اول بنده مطرح نمی‌ساختید. - برای شخصی که حداقل سه دقیقه‌ی اول ویدیوی بالا را دیده باشد، آن سه کامنت اول بنده، کاملا "به‌جا و مفهوم" (از دیدگاه نقد محتوایی) خواهند بود. - پایان نهایی‌ این مبحث. سلامت باشید همگی‌ ~
    15
    4
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    اولاً که احمق خودتی!! دوماً چون اهل اهانت هستی و منو مستقیماً خطاب قرار دادی حتماً جواب سؤالت اینه که تو وقتی بچه بودی در ایران اصغر شتر خون هربار که یک بامیه به تو میداد تو یک دونه سنگ میانداختی توی قوطی تا اینکه قوطی پر شد و تو رفتی آلمان از اونجاییکه تو سواد درست و حسابی نداری و حساب و کتابت هم ضعیفه در آلمان به تو یک ماشین حساب دادند که حساب بامیه هایی که خوردی از دستت در نره! جوابت رو گرفتی؟!!😁
    5
    13
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    دوست گرامی فرمایشات شما را خواندم .بسیار مطابق با اسناد تاریخی و منطق و استدلال های عقلانی است که نشان از مطالعه و علاقه شما به تاریخ کشورمان دارد .منتهی در سنجش میزان درک و فهم در مورد کاربری که نجات مملکت را صرفا در موشک پرانی های اسراعیل میداند تا رضا پهلوی در ان برهه از زمان که موشک ها اب را گل الود میکنند .ماهی و تاج و تخت سلطنت بگیرد را ٫و سعی و تلاش شما برای اثبات فرمایشات درست و بجایتان به یک..٫ تحسین اما بی حاصل و مانند کوبیدن اب در هاون رد میکنم٬
    15
    8
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    لطف دارید، درس جواب می‌دم. - این نکته‌ی نهایی‌ رو هم بگم، و این مبحث تمام. - شوربختانه فضای ایرانی‌جماعت، یک فضای شرطی‌شده هست، که خیلی‌ راحت، دروغ و جوسازی‌های کذب اجتماعی و پولیتیکی را باور می‌کند، و سپس در یک فضای هپلوت، آن‌ها را برای خود به ارزش و واقعیت تبدیل می‌کند. - برای ایرانی‌جماعت، در تمام مناسبات، یا صفر وجود دارد یا صد، و این درحالی هست، که بین صفر تا صد، ۹۹ حالت وجود دارد. - اصولا تا مردمان یک کشور، به سطح مطلوب استفاده‌ی مناسب از معجونی آمیخته از "عقل و منطق و احساس" نرسند، همیشه مورد بازیچه‌ی افکار خرافات خود می‌شوند. - هنوز که هنوزه، ایران‌جماعت، خمینی را مسول ۵۷ می‌داند، که اما مقصر اصلی‌ ۵۷، خود شاه بود، که جلوی ارباب‌امریکا، رییس‌بازی در‌آورد. - آقای پهلوی در ویدیوی بالا، سفسطه می‌کنند اساسی‌!. - مگر ایران و خاورمیانه، از جهت جغرافیایی، همجوار اروپا یا آمریکا هست ؟؟؟، که ویروس کامونیزم می‌توانسته از طریق ایران به امریکا هم برسد ؟؟؟ !!!. - وقت همگی‌ خوش ~
    12
    5
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    واقعا اراجبف میبافی. مزخرف و دری وری. متوهم خود روشنفکر پندار مزمن هم هستی. من توی .. رو با عقاید مشعشعت تنها میگذارم تا با خرید یک عدد صابون گلنار استمناء مغزی کنی. برو لادست همونی که میدونی
    4
    12
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    پس ناراحت چپها هم هستی. هنوز باور ندارین که ر...ن به مملکت؟؟؟؟ ..، کل عقایدتون رو خودتون هم قبول ندارین. چی شد!؟؟ من ازت یه اسم خواستم. چرا صغرا کبری میچینی؟ به نور الزهرا و این و اون چکار داری؟ اقا کاندیدای تو برای فردای بعد جمهوری اسلامی کیه؟ این رو هم مغزت نمیکشه؟ بگو حسن اقا بقال، این رو هم نمیتونی بگی؟ کیه اقا جون؟ کاندیدا کیه؟؟ . اگر باز نمیگی ماشین حساب برای چیه
    4
    12
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    استفراغ!! نه استفراق. خاک ...با این سطح سوادت.
    4
    10
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    مسعول؟؟ واقعا خدا تو رو باید خارج از نوبت شفا بده..
    4
    10
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    افرین به این منطق و استدلال های بجا و سنجیده .شما تلاشت را بکن .انکه باید بفهمد ٫میفهمد و انکه نخواهد با شنیدن ترقه هم میدان را خالی میکند .در تایید فرمایشات شما سران همان امریکا که در همسایگی خود٫ فیدل کاسترو را داشتند ! کمربند کشیش های کاتولیک را چنان سفت کرده بودند که یک قطره کمونیست بر دامن پاک امریکا نمیریخت اما دلواپس بند شلوار شاهی بودند که جلوی حجوم افکار کمونیستی را به امریکا ٬در ایران ٬گرفته بود.شما نام دروغ های این کودک ۶۴ ساله را سفسطه میگذارید بنده خالی بندی و عقده اظهار وجود میدانم
    12
    3
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    شاهزاده بابک میرزای قاجار٫پادشاه قانونی ایران ٫نوه فتح علی که مخففش هم میشود فتعلی.همان شاهی که قبل از بحرین و کوههای ارارت قفقاز را داد(جنگید و داد) ٫ هفت جد و ابادش هم پادشاه بودند و اصل و نصب دار ٫ اسپرم ناب مولوکانه تمام وجودش را احاطه کرده چنانکه کسی جرات انگول کردنش را هم ندارد. جد بزرگوارش هم مالک کلی تویله و استبل همایونی بوده اند و احتیاجی به اثبات و دفاع از اصل و نصبش ندارد .بند کفشش را خودش میبندد و بدون اجازه مامی هر جا که بخواهد میرود . این هم از رزومه سیاسی و مبارزاتی اش ٫در مواردی چون تعویض و تعمیر پالان اطلاع و سر رشته ای ندارم .جز این دو مورد هر انچه که دل تنگت میخواهد ٫ بنال ما در خدمتیم .در ان دو مورد اگر لازم و زروری بود از این حمال پالونی مساوات تقاضای کمک خواهم کرد .خیالت راهت .یک جاوید بابک میرزا مهمانمان کن تا هم شب ما را بسازی و هم عاقبت خود را!.
    8
    2
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    جنبه داشته باش .وقتی خودت ٫خودت را با ان استدلال ابکی که( دلیل اجازه استفاده از ماشین حساب در ازمون های ریاضی المان و همه کشورهای مترقی جهان این است که مردم المان پنجاه سال پیش بهم سلام المانی میدادند) قهوه ای میکنی گناه بوی بدش را به گردن معده دیگران ننداز .همان قلط های املایی را بگیری ما را به اندازه کافی مجاضات کرده ای.
    8
    3
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    دوستان (منظور ایرانیان روشنفکر و همفکر نه عقب مانده های ارزشی و چپهای ۵۷ تی) این کانال Patrick Bet David در یوتیوب را توصیه میکنم پیگیری و تماشا کنید.پادکستهای خیلی جالبی داره. با خود ترامپ هم مصاحبه داشت.البته با اینکه اصلیتش ایرانی هست، از کودکی در آمریکا بوده و بیشتر متمرکز بر مسائل آمریکاست،اما علاقه زیادی هم به ایران و آزاد شدنش داره.اتفاقا مصاحبه جدیدتری که با رضا پهلوی داشت سوالهای چالشی بسیاری کرد و بر خلاف نظر این چپهای نادون،اینطور نیست به دید قدیس و خدا به ایشون نگاه کنه.
    5
    8
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    خنده ام میگیره از این چرندیاتی که این (زن، زندگی، چرت و پرت)می نویسه!! آفرین به این منطق و استدلال!! از بدبختی افتاده به چاپلوسی این یارو از اکراین تا اونم تأییدش کنه!! بعد بگه ببینید بالاخره یکی پیدا شد به من بگه به به چه چه!! تو شوتعلی حالیت نیست آیا واقعا تو مخالف جمهوری اعدامی هستی؟؟ اگر هستی امیدت رو برای سرنگونی این رژیم به چه حزبی سازمانی یا شخص و گروهی بستی که فکر میکنی میتونند این حکومت رو عوض کنند!؟ اگر خوب نگاه کنی میبینی که نه حزبی وجود داره و سازمان و دارودسته ای که بدرد بخور باشه! بعد تو گاگول اومدی گیر میدی به شاهزاده و خانواده اش!! 😜
    4
    9
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    طویله نه تویله، اصطبل نه استبل، اصل و نسب نه اصل و نصب. این دیگه ملا لغتی بودن نیست کسی که چهارتا کلمه رو تا حالا از رو ندیده که بتونه درست بنویسه معلومه حتی مجله کیهان بچه ها هم نمیخونه.
    4
    10
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    مگر طول داره که تویله باشه ؟ همون طویله درسته .بعدا هم متن مرا دو باره بخوان ٫ قلط املایی نه غلط املایی ٫.مجاضات نه مجازات درست است.دو تا تو گرفتی ٫ دو تا هم خودم ٫۱۶ نمره قابل قبولی است .... به اون تویله ای که تو معلم املا اش باشی که معنی و مفهوم انشاع یک بچه در سطح سنی کیهان بچه ها را هم نمیفهمی !نوبت اون مساوات احمق بود که اشتباهات املایی مرا بگیرد نه تو بی سواد! که نخود هر اشی میشوی
    9
    4
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    شاهزاده بابک میرزای قاجار٫پادشاه قانونی ایران ٫نوه فتح علی که مخففش هم میشود فتعلی.همان شاهی که قبل از بحرین و کوههای ارارت قفقاز را داد(جنگید و داد) ٫ هفت جد و ابادش هم پادشاه بودند و اصل و نصب دار ٫ اسپرم ناب مولوکانه تمام وجودش را احاطه کرده چنانکه کسی جرات انگول کردنش را هم ندارد. جد بزرگوارش هم مالک کلی تویله و استبل همایونی بوده اند و احتیاجی به اثبات و دفاع از اصل و نصبش ندارد .بند کفشش را خودش میبندد و بدون اجازه مامی هر جا که بخواهد میرود . این هم از رزومه سیاسی و مبارزاتی اش ٫در مواردی چون تعویض و تعمیر پالان اطلاع و سر رشته ای ندارم .جز این دو مورد هر انچه که دل تنگت میخواهد ٫ بنال ما در خدمتیم .در ان دو مورد اگر لازم و زروری بود از این حمال پالونی مساوات تقاضای کمک خواهم کرد .خیالت راهت .یک جاوید بابک میرزا مهمانمان کن تا هم شب ما را بسازی و هم عاقبت خود را!.
    9
    4
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    من قبلا براش نوشتم که آدرس خونه اش رو غلط مینویسه ولی باز طویله رو تویله مینویسه و اصطبل رو هم استبل!! کاریش نمیشه کرد موجود بی استعدادیه هیچی یاد نمیگیره!!
    6
    9
    جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    از دیدن نام مستعار‌ی که برای بنده ساختید، بسیار خوش‌حال شدم ؛))) - با احترام ~ "یارو از اکراین" ؛)))
    1
    0
    شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    ۱) لطف دارید. درس جواب می‌دم، و همچنین ممنون برای اطلاعاتی که می‌نویسید. / - این مطلب نهایی‌ رو هم بگم، که بنده، -صرفه‌نظر از این‌که آقای رضا پهلوی پس از فوت‌شدن بانو مهسا، ناگهان رسانه‌ای شدند، و دیدگاه‌های سفسطه‌گانه و گاهی‌ برابر با جوک مطرح می‌کنند-، صرفه‌نظر از این، اما از "رسانه‌ای‌شدن ایشان" خوش‌حال هستم، چرا که در اصل، ایشان به برکت آن خوبی‌هایی‌ که شاه -و به‌ویژه بانو فرح دیبا- برای ایران انجام دادند، حال پسرشان (که آقای رضا پهلوی باشد)۰- به‌عنوان جایزه-، این رسانه‌ای شدن برای‌اش انجام شد تا "دیده شود". / - خیلی‌ سال پیش، در سوپرمارکت محله‌ی ما، یک خانمی آمد پیش من، گفت ببخشید، شما دورگه هستید؟ و یک رگه‌ی پارسی دارید؟. - گفتم من زده‌ی تهران هستم. - ایشان گفت که زمان شوروی (در دهه‌ی ۷۰ میلادی)، از طرف شوروی به‌عنوان گردشگر علمی‌، به سفری یک‌ماهه به ایران فرستاده شده بوده، و از تهران و اصفهان و شیراز و مشهد، دیدن کرده بوده. (ادامه .. ~
    1
    1
    شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    ۲) ایشان در صحبت آن‌روز با من در فروشگاه، ایران دهه‌ی هفتاد میلادی (یعنی ایران تا قبل از ۵۷ خورشیدی را)، -در مقایسه با شوروی-، یک "کشور باشکوه" توصیف کرد. - می‌گفت که ما در شوروی، اگر بدون فرستاده‌شدن از مرکزی علمی‌ یا اداری شوروی، -به‌طور مستقل به هر نحوی، با هزار زحمت-، به سفری دو روزه به خارج از شوروی می‌رفتیم، دیگر به‌عنوان "خائن به شوروی" شناخته می‌شدیم، - اما در ایران زمان شاه، من دیدم که ایرانی‌ها، بچه‌های خود را به‌راحتی‌ برای تحصیل، به اروپا و امریکا می‌فرستادند، شاه هم بورسیه می‌داده (و مثال آن). - اما در شوروی ما، اصلا چنین چیزی نه وجود داشت و نه مردم شوروی، پول این‌کار را نداشتند، اما مردم در ایران، همچون کشوری آزاد، با هر هدف توریستی یا تحصیلی‌، به اروپا و امریکا سفر می‌کردند. (ادامه .. ~
    1
    1
    شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    ۳) پی‌نوشت - یادآوری یک نکته‌ی قابل تامل از زبان بنده (نگارنده)؛ - در میانه‌ی دهه‌ی ۷۰ میلادی، یکی‌ از مطرح‌ترین خوانندگان دوران شوروی، از طرف حزب کامونیزم، به‌طور قانونی، برای اجرا به فرانسه فرستاده می‌شود. - ایشان در طی‌ ۲ یا ۳ روز، اجراهایی در فرانسه انجام می‌دهد. - در فردای آخرین اجرا، می‌بایست به شوروی برگردد، اما برای بازدید از فرانسه، یکی‌ دو روز دیگر نیز می‌ماند.- پس از گذشت اولین روز اضافی که در پاریس بوده، به هتل اتاق او زنگ می‌زنند. شخصی‌ که پای تلفن بوده، همکار او در وزارت فرهنگ شوروی بوده، به او می‌گوید، هر چه زودتر به مسکو برگرد ! چراکه اکنون، یک از روز از زمان کنسرت‌ات گذشته و می‌بایست باز‌می‌گشتی ! که اما هنوز آن‌جایی‌ ! اوضا و احوالت در "کا گ ب" خراب است ! نام "خائن به وطن" را بر تو نهاده‌اند ! زود برگرد - وگرنه جات در هلوفدونی خواهد بود ! / - توضیح زبان‌شناسانه؛ کوته‌نوشت روسی " ک گ ب - кгб - kgb "، یعنی "کمیته‌ی امنیت دولتی" - که می‌شود معادل ساواک یا وزارت ا.ط.ل.ا.ع.ا.ت. /
    1
    1
    شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    أو نوشتی تویله!!!!! متن خودت رو هم نمیخونی اوشگول چپی!؟؟؟؟؟ میخواستم بگم عجب .....، قیمتت میره بالا
    1
    0
    دوشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.