سپاه پاسداران: با پهپاد به عوامل حمله تفتان حمله کردیم

بی بی سی: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران می‌گوید که با «پهپادهای رزمی» به عوامل حمله مسلحانه دو روز پیش به یک واحد گشت نیروی انتظامی در گوهرکوه شهرستان تفتان حمله کرده و چهار «تروریست» را کشته و چهار نفر را دستگیر کرده است.

در حمله مسلحانه‌ شنبه پنجم آبان/۲۶ اکتبر که گروه جیش‌العدل مسئولیت آن را بهعهده گرفت، ۱۰ سرباز و پرسنل نیروی انتظامی ایران کشته شدند.

جیش‌العدل در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد از جمله نوشت: «یک واحد گشتی نیروهای سرکوبگر فراجا در گوهرکوه شهرستان تفتان مورد هدف قرار گرفت.»

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه دیشب اعلام کرد که با پهپاد عوامل این حمله مسلحانه را «منهدم» کرده است.

در اطلاعیه این قرارگاه آمده است: «واحدهای عملیاتی و اطلاعاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با مشارکت سربازان گمنام امام زمان در اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان و برادران عزیز فراجا، در یک اقدام هماهنگ اطلاعاتی محل اختفای تروریست‌ها شناسایی و در یک اقدام هماهنگ اطلاعاتی، با بهره‌گیری از پهپادهای رزمی نیروی زمینی سپاه مورد حمله قرار گرفت.»
مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی ایران اسامی و تصاویر کشته‌شدگان حمله مسلحانه در تفتان را منتشر کردبنابر اطلاعیه سپاه، «در جریان این عملیات، چهار نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و عده‌ای زخمی و فراری و چهار نفر از آنان دستگیر شدند.»

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه می‌گوید که تا «انهدام کامل تروریست‌ها و ممانعت از ناامن کردن منطقه، عملیات برای دستگیری و انهدام باقیمانده تروریست‌ها همچنان ادامه دارد.»

در همین حال امروز مراسم تشیع کشته‌شدگان این حمله مسلحانه در برخی از شهرهای ایران برگزار و دراستان سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شده است.

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران واقعه تفتان را با حمله بامداد شنبه اسراییل به ایران مرتبط دانست و گفت این همزمانی «بیانگر هماهنگی و هم‌افزایی بدخواهان ملت ایران در داخل و منطقه پیرامونی سیستان و بلوچستان قهرمان با جنایتکاران صهیونیستی» است.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران امروز دوشنبه (هفتم آبان/۲۸ اکتبر) با اعضای شورای راهبردی استان سیستان و بلوچستان دیدار کرد و گفت: «مسائل و چالش‌های این استان با نگاهی ویژه و در ذیل کارگروهی تخصصی به صورت هفتگی در دولت در حال پیگیری است.»
از «سازمان جیش العدل» چه می‌دانیم؟
«سازمان جیش العدل» یک گروه اسلام‌گرای مسلح مخالف دولت ایران است که خود را مدافع حقوق سنی‌ها به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان ایران می‌داند.

این گروه در سال‌های گذشته فعالیتش در موارد متعدد، درگیری‌های مسلحانه و خونینی با نیروهای نظامی و امنیتی ایران داشته و مسئولیت چند حمله مسلحانه در مناطق مرزی جنوب شرق ایران را به عهده گرفته است. ترور مقامات و ربودن مرزبانان و نیروهای مسلح ایرانی هم از جمله فعالیت‌های جیش‌العدل است.

جیش العدل، متشکل از شبه نظامیان سنی بلوچ، چند ماه پس از آن به وجود آمد که در سال ۱۳۸۹ عبدالمالک ریگی رهبر «جندالله» به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق فعالیت مسلحانه اعدام شد.

صلاح‌الدین فاروقی از سال ۱۳۹۱ رهبر جیش العدل شناخته می‌شود و جیش‌‌العدل از او به عنوان «امیر» و «رهبر جهاد بلوچستان» یاد می‌کند.

حکومت ایران این گروه را «تروریستی» و وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی عربستان سعودی و آمریکا می‌داند و آن را «جیش الظلم» می‌خواند.

آمریکا، ژاپن و نیوزلند هم این گروه را «تروریستی» می‌شناسند.
+3
رأی دهید
-14

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.