به درخواست ایران، شورای امنیت برای بررسی حمله اخیر اسرائیل تشکیل جلسه می‌دهد

جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله لبناندویچه وله: شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه هفتم آبان برای بررسی حمله اخیر اسرائیل به ایران تشکیل جلسه خواهد داد. به گفته ریاست شورا، این جلسه به درخواست ایران و با حمایت چین، روسیه و الجزایر برگزار می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است فردا دوشنبه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) درباره حمله اخیر اسرائیل به ایران به بحث بنشیند. ریاست سوئیسی شورای امنیت اعلام کرد، این نشست به درخواست ایران و با حمایت چین، روسیه و الجزایر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در این رابطه گفت، به دنبال نامه عباس عراقچی،‌ وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت چین، روسیه و الجزایر نیز به عنوان اعضای شورا از تشکیل این جلسه در روز دوشنبه حمایت کردند.

غریب‌آبادی افزود: «رویه شورای امنیت بر این است که نشست‌های فوری با تقاضای یک یا چند عضو برگزار می‌شوند و در صورت مخالفت یک یا چند عضو دیگر، در خصوص موضوع رای‌گیری شده و تصمیم لازم با رای اکثریت (بدون امکان وتو) اتخاذ می‌شود.»

دیروز شنبه ۲۶ اکتبر اسرائیل به یک رشته اهداف نظامی در ایران حمله کرد و این حملات را به‌ عنوان تلافی برای حمله‌ای که ایران در تاریخ اول اکتبر انجام داده بود، توجیه کرد. این تحولات نگرانی‌ها در مورد احتمال بروز جنگی بزرگ‌تر را افزایش داده است.
+7
رأی دهید
-34

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.