نتانیاهو: اهداف مورد حمله در ایران را بنا به منافع اسرائیل تعیین کردیم

العربیه: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شامگاه شنبه 5 آبان طی بیانیه‌ای تصریح کرد که اسرائیل اهداف مورد حمله در پاسخ به ایران را بر اساس منافع خود و نه آن چیزی که واشینگتن دیکته کرده، تعیین کرده است.

بیانیه‌ دفتر نتانیاهو در تکذیب آنچه «گزارش دروغین» یک شبکه تلویزیونی محلی خوانده، صادر شده است.

به گزارش «رویترز» این شبکه تلویزیونی محلی مدعی شده که اسرائیل به‌دلیل فشارهایی که از سوی آمریکا بر دولت او اعمال شده از حمله به تاسیسات نفت و گاز ایران خودداری کرده است.

به گفته دفتر نتانیاهو، اسرائیل به‌طور قبلی اهداف حمله خود در پاسخ به ایران را بنا بر منافع خود تعیین کرده است و «نه وفق دیکته‌های آمریکا. این گونه بوده و چنین خواهد بود».

از سویی و در حالی که ستاد نیروهای مسلح ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حمله اسرائیل تنها «آسیب محدودی» به سامانه راداری ایران وارد کرده است، وب‌سایت «آکسیوس» گزارش داد که اسرائیل به برنامه موشک‌های بالستیک ایران آسیب زده است.

در گزارش وب‌سایت «آکسیوس» آمده است که حملات اسرائیل یک «عامل مهم» در برنامه موشک‌های بالستیک ایران را نابود کرد.

بنا به این گزارش نابودی «تجهیزات ضروری» مورد کاربرد در برنامه موشک‌های بالستیک ایران به توان آن در جایگزین کردن مخازن موشکی آن آسیب می‌زند.

همچنین گفته شده که اسرائیل 12 «میکسر» تهیه سوخت جامد موشک‌های بالستیک را هدف گرفته است.

نیز منابع اسرائیلی به «آکسیوس» گفته‌اند که ایران دست‌کم یک‌سال وقت نیاز دارد تا فعالیت تاسیسات سوخت جامد موشک‌های بالستیک خود را مجددا احیا و راه‌اندازی کند. به گفته این منابع اسرائیلی حملات اسرائیل به ایران از آسمان هر کدام از کشورهای سوریه و عراق انجام شد و در این حملات اسرائیل سامانه‌های S-300 ایران را نیز هدف گرفته شد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که در حمله بامداد شنبه 5 آبان اسرائیل به ایران که پایگاه‌ها و مراکز نظامی را در استان‌های تهران، ایلام و خوزستان هدف گرفت، بیش از یکصد جنگنده و پهپاد شرکت کرده بودند.
+41
رأی دهید
-84

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    hitman01 - استوکهلم، سوئد

    لیکن منافع اسراییل در ق…..بل قهرمانانه مقابل حکومت ملا و ادامه وجود حکومت ملا بوده ظاهرا.
    5
    28
    یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    به نظر میرسه سیستم پدافند اسرائیل یا خوب عمل نکرده یا توسط ایران زده شده بوده که اینها هم پدافند گرفتن از آمریکا هم پدافندهای ایران رو تا حدودی زدن. یه جای کار می لنگه بخصوص وقتی خودشون حمله کردند چرا رفتند پناهگاه!!!! به نظرم احتمال میدادن با شروع حمله اسرائیل ایران همون موقع شروع به پاسخ بکنه.
    18
    13
    یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    تو را به جان جناب سروان دیگه زیادی پر رو نشو، فاطی گفته در خیبر رو میکوبه تو ملاجت . گفته بودم قبل از حمله اول ترتیب فاطی را بده ، حالا مواظب در خیبر باشین
    9
    14
    یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    … و منافع قدرتهای جهانی و عربهای خلیج فارس و ذلت و تحقیر و بدبختی بیشتر برای مردم خواب ایران !!
    2
    20
    یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    والا ما که همیشه می‌گوییم که همه سیاستمداران دنبال منافع ملی خودشان هستند و حتی خامنه ای و آخوندها هم دنبال منافع خودشان هستند و آن دزدی از کشور اشغال شده ایران است. حالا این رضا پهلوی بدبخت توهم برش داشته بود .... اسرائیل می‌آید ایران را مثل غزه شخم می‌زند و دنبال یکی است بیاید بر این خرابه ها حکومت کند. این بیچاره قبلا. هم قول شاهی را از پاسداران گرفته بود. این نتیجه بزدلی است. این بیچاره اگر یک جو شرف داشت همان می‌کرد که شاه مسعود کرد. یک اسلحه بدست بگیرد و بجنگد. آنوقت بجای این پیر و پاتال های فحاش ده تا میهن پرست واقعی دورش را می‌گیرند و غوغا می‌کنند. مردم دارن کشته می‌شوند و این پول میده یکی بیاد لباس خرگوش بپوشه و اینها را بغل کنه. 🤣🤣آیا اینها جرم است؟؟ بلی اینها برای شاه کشوری اشغال شده جرم است.ناخدای یک کشتی به هنگام طوفان خرگوش بازی نمی‌کند. شاه اگر شاه باشد گوشه گوشه ایران خانه اش است و رژیم آدمکش نباید لحطه ای آسایش داشته باشد. این بیچاره حتی از سیاست چیزی نمیفهمد و باورش شده بود که اسرائیل میترکاند و آخوندها میروند. ..
    9
    11
    یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
    شما هرومزاده ها همگی هنرپیشه یک تاتر هستید . راه نجات قیام خود ملت ایران هست و بس.
    2
    21
    یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.