«اسرائیل پیش از حمله به ایران به تهران پیام داد که به چه اهدافی حمله می‌کند»

یورونیوز: به نوشته جروزالم پست اسرائیل از طریق چند واسطه ثالث به ایران این پیام را داد و مشخص کرد که اسرائیل به چه اهدافی حمله خواهد داد و به کدام اهداف حمله نخواهد کرد.

به گفته سه منبع آگاه، اسرائیل روز جمعه قبل از حملات هوایی تلافی جویانه خود، پیامی به ایران ارسال کرد و به ایرانی‌ها هشدار داد که پاسخی ندهند. به گفته این منابع، پیام اسرائیل با هدف محدود کردن حملات متقابل اسرائیل و ایران و جلوگیری از تشدید بیشتر تنش بوده است.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی گزارش دادند که سه موج از حملات هوایی صبح شنبه به وقت محلی انجام شد که بعداً عملیات «روزهای توبه» نام گرفت.

به نوشته جروزالم پست موج اول سامانه پدافند هوایی ایران را هدف قرار داد و موج دوم و سوم بر پایگاه های موشکی و پهپادی و سایت‌های تولید تسلیحات متمرکز شد.

ایران می‌گوید که حمله اسرائیل را خنثی کرده است و تنها «خسارت محدود» به اهداف نظامی وارد شده است.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که این حملات به تلافی حمله موشکی بالستیک ایران در اول اکتبر صورت گرفته است.

سه منبع آگاه به جروزالم پست گفتند که پیام اسرائیل از طریق چند واسطه ثالث به ایرانیان منتقل شده است. یک منبع گفت: «اسرائیلی ها برای ایرانی‌ها روشن کردند که قرار است چه چیزی را هدف قرار دهند و چه چیزی را هدف قرار ندهند. دو منبع دیگر گفتند که اسرائیل به ایران هشدار داده است که واکنشی نشان ندهد و تاکید کردند که انتقام‌جویی بیشتر از سوی ایران، واکنش بزرگ‌تر اسرائیل را به دنبال خواهد داشت، به‌ویژه اگر غیرنظامیان اسرائیلی آسیب ببینند.»

دفتر نخست وزیر اسرائیل از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است. ایران پیش‌تر اعلام کرده بود که به دنبال جنگی تمام عیار با اسرائیل نیست، اما در صورت حمله، تلافی خواهد کرد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل هشدار داد که هرگونه تشدید تنش از سوی ایران، اسرائیل را مجبور به واکنش خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که آمریکا در عملیات اسرائیل شرکت نکرده است اما تاکید کرد که اگر ایران تلافی کند، آمریکا آماده دفاع از اسرائیل است. این مقام گفت: «این باید پایان حملات مستقیم نظامی بین اسرائیل و ایران باشد و اگر ایران دوباره به اسرائیل حمله کند، عواقبی در پی خواهد داشت. ما این موضوع را مستقیم و غیرمستقیم به ایران اعلام کردیم.»
آیا امکان تشدید بیشتر تنش و جنگ هست؟
یکی از کانال‌هایی که برای رساندن این پیام به ایران استفاده می‌شد کاسپار ولدکمپ، وزیر امور خارجه هلند بود که در پیام‌رسان ایکس نوشت: «با وزیر خارجه ایران درباره جنگ و افزایش تنش‌ها در منطقه صحبت کردم. برای جلوگیری از تشدید تنش، از همه طرف‌ها خواستار خویشتنداری شدم.»

مقامات آمریکایی انتظار دارند ایران در روزهای آینده به حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد، هرچند به شیوه‌ای کنترل شده که می‌تواند به اسرائیل اجازه دهد تا از درگیری بیشتر جلوگیری کند.

شان ساوت، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم گفت: هدف ما تسریع دیپلماسی و کاهش تنش در خاورمیانه است. ما از ایران می‌خواهیم حملات خود به اسرائیل را متوقف کند تا این چرخه درگیری بدون تشدید بیشتر پایان یابد.»
+62
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    این 700 نفر سرباز و درجه دار اسرائیلی که تا حالا کشته شده اند آیا پدر مادر و زن و بچه نداشتند؟ آیا این کسانی که تا حالا در اسرائیل بوسیله نیروهای نیابتی جمهوری اعدامی کشته شده اند لایق مرگ بودند؟ این سؤالات رو سیاستمداران و نظامیان اسرائیل باید از خودشان بپرسند! همین الآن هم سربازان اسرائیل دارند در لبنان و غزه کشته و مجروح میشوند به چه دلیل؟ فقط به دلیل دخالتهای جمهوری اعدامی!! حالا یک عملیات آبکی چطور میتونه بازدارنده باشه و این پیام رو به اینها بده که سرجاشون بنشینند و از این تروریستها حمایت نکنند!! قطعاً دشمنی سپاه شاخداران با اسرائیل تمومی نداره و در لحظه مناسب اونها ضربه ای دیگر به اسرائیل وارد خواهند کرد به طوری که ارتش اسرائیل رو غافلگیر کنه
    29
    22
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایرانی دبش - تهران، ایران

    می‌شه گفت یا عروسک بازی می‌کنن با هم رفیقن و برای سیاه کردن مردم این کارها رو می‌کنن یا می‌شه گفت از ایران واقعا وحشت دارن که در آینده معلوم می‌شه اما هم خنده داره هم گریه
    4
    45
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان

    طبق اخبار موثق رسیده از ایران پس از حمله موشکی اسراعیل به پایگاه های نظامی سپاه و زیرساختهای سرکوب٫ ملیونها ایرانی به خیابان ها ریخته و بطرف پایگاه های نظامی رژیم در حال حرکتند.درتهران ساختمان صدا و سیما تحت کنترل کامل نیروهای انقلابی در امده است ، کارکنان صدا و سیما با پخش سرود شاهنشاهی حمایت خود را از رضا شاه دوم اعلان نموده اند.طبق اخبار تایید نشده پاستور و دفتر ریاست جمهوری در کنترل کامل طرفداران خاندان ایرانساز پهلوی است .تعدادی بی شماری از سپاهیان و ارتشیان به مردم پیوسته اند و همراه ملیونها ایرانی شیک پاسارگادی با شعار کینگ رضا پهلوی ،روحت شاد رضا شاه بطرف بیت رهبری در حال حرکتند .خبرهای ارسالی از شهرستان ها حاکی بر ریزش هزاران سپاهی و بسیجی پس از سوگند پادشاهی رضا شاه دوم در پارلمان اسراعیل و سخنرانی ایشان مبنی برعفو عمومی که شامل این عزیزان هم میشود، با عکس هایی از عالیجناب ثابتی در دست، اماده جان فشانی در راه اهداف رضا شاه دوم میباشند.اخبار موثق بعدی را یا در اینجا بعد از یک چُرت کوتاه سحرگاهی خواهید شنید یا از تلویزیون مردمی من و تو خواهید دید ٫ .جاوید شاه .زنده باد ازاد
    46
    12
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ابن ملجم(ع) - مونیخ، آلمان

    ما را به چوب رخت شبانی فریفته اند....این صیغهزاده ها ۴۴ ساله که با گله اشنا هستند
    4
    41
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    mitra55 - تهران ، ایران

    یاد داستان بلدرچین و مرد کشاورز افتادم امیدوارم ملت دیگه دوزاریشون افتاده باشه.
    2
    37
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    پنجاه و هفتی - پلیموث، انگلستان

    متاسفانه دفاع هوایی ایران بدلیل ناکارآمدی از بین رفت و حالا هر کلاغ و کرکسی میتونه براحتی وارد آسمان ایران بشه. لعنت به روح خمینی ملعون و خامنه ای و سپاهی و همه اون به اصطلاح روشنفکران انقلابی که اینطور ما را خوار و ذلیل کردند
    6
    39
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    قابل پیش بینی بود! همانطور که ایران قبل از حمله موشکی اطلاع داده بود! هیچکدام موجودیت یکدیگر را به طور جدی تهدید نمیکنند، هردو به یکدیگر به عنوان دشمن بزرگ نیاز دارند برای سر پوش گذاشتن روی همه گندکاری هایی که مرتکب میشوند و البته حکومت فاسد خامنه ایی برای قدرت های بزرگ بسیار پر ارزش تر از آن است که اسراییل اجازه آن را پیدا کند موجودیت حکومت خامنه ایی را تهدید کند!
    2
    50
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    رزا ناظمی - سانفرانسیسکو، ایالات متحده امریکا

    ج.ا ، در طول 46 سال حکومت نکبتش ، ثابت کرده که برای بقای خودش ، حتی از کشتن فرزندان خودش هم ابا نداره . از قتل حسن لاهوتی ، محمود طالقانی ، محمد بهشتی ، محمد علی رجایی و .. بگیر تا همین اواخر اکبر رفسنجانی و رییسی و .. و تمام سران حزب الله و حماس و .....که همگی رو یا فروخت یا خودش به قتل رسوند مطمئن باشید نه اسراییل ، نه هیچ کشور دیگه ای به فکر آزاد کردن ایران و سربلندی ایران نیست . و تمام اینها دعوا سر لحاف ملاست . تمام خواسته تمام کشورها ، یه ایران ضعیف و ذلیل و عقب مونده و تو سری خوره که نقش لولو خورخوره رو برای عربها ، جهودها و تمام کشورای منطقه بازی کنه که بموقع هم بتونن تو سرش بزنن و چون ماموریت بهش دادن که تمام زیر ساختهای ایران رو نابود کنه ، که تا حالا هم به نحو احسن اینکارو انجام داده و تا آخرین نفس و لحظه حکومت نکبتشم ادامه میده . ساده لوحه هرکی باور کنه که ایران بدست اسراییل ، آمریکا ، اپوزیسیون فیک و ... آزاد میشه . تنها راه نجات ایران و مردم ایران ، خود مردم ایران هستن و بس .
    3
    38
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Parsina - بروکسل، بلژیک

    همه مون سرکاریم بیچاره فلسطین و لبنان که قربانی ساخت و پاخت آخوندها با اسراییل شده ند
    3
    43
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    راس راسی که ملت بدبختی هستیم و بازیچه سیاستهای کثیف بازیگران جهانی !! این بی ناموسهای بیشرف همگی سرشون در یک آخوره و فقط نون بهم قرض میدن ! سینه چاکان بی بی و چاکران و مزدوران مفعول و عاشقان ترامپ که معتقدند انتخاب ترامپ نتیجه اش سرنگونی رژیم هست !!! داشته باشید که همه دعواها سر لحاف ملاست و اون هم جز غارت و مال خود کردن منابع و ثروت‌های طبیعی و استراتژیک ایران بوسیله عًُمالشون ( مافیای مفعول ) نیست ! ما هم اینجا تو سر و کله هم میزنیم و هر کدوم هزار جور ادعای بیجا و بیمورد داریم و فکر میکنیم خدای فهم و عقل و سیاست ووو هستیم و دنبال مرده باد ، زنده بادهای پوشالی و الکی خوش !!
    3
    40
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    بیچاره مردم ایران که مسخره و بازیچه بیشرفی شما حکومت لاایرانی شده اند!
    9
    38
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    همکامنتی ها:یادمان هست وقتیکه آخوندها قبل ازهرحمله ای به عراق واسراییل اطلاع رسانی میکردند،بخصوص جنگ طلبها (فرقه سلطنت طلب) معترض بودند ومسخره میکردند که این جنگ نیست وتوی جنگ اطلاع رسانی نمی کنند.حالا ازطرفداران اسراییل(فرقه سلطنت طلب) وبی بی بایدپرسید:چرا اسراییل مثل ملاها ازقبل اهداف را اطلاع رسانی میکند؟یعنی ناتانیاهو با همین بمباران میخواست ایران را ازدست دیکتاتوری دینی خلاص بکند،وشما اوباشان جنگ طلب شاهی رابرمسندقدرت برساند؟قطعاً همه شارلاتان های همایونی ازاین حمله اسراییل راضی نیستند،چون هم زیربناها ازبین نرفته وهم کشته ها زیادنیستند!پس مزدوران جنگ طلب بهتراست ازسوراخهایتان بیرون بیایید وطبق معمول شعارجاوید شاه سربدهید😝.چون تنها توانتان شعاردادن وجنگ طلبی است.
    19
    13
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    حالا این که نوشتی یعنی چی؟؟ مثلا اسراییل نمی‌داند که چندتا کشته داده و تو میخواهی برایشان تعیین تکلیف کنی؟؟ و به نتانیاهو درس می‌دهی؟؟؟ 🤣🤣🤣🤣نکش این . آشغالها را هر که دستت میده نکش. اینها تریاک اصل نیست. آن دکتر اسلامیه بود که می‌گفت گل بنفشه را در انتهاتون فرو کنید کرونا نگیرین. این آشغالها همان گل بنفشه هاست😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣
    8
    14
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
    دوست محترم:الان وضعیت جنگی وزمان تحویل قدرت به طرفداران جنگ یعنی آقای پهلوی میباشد.پس لطفاً درنوشتارخود کوشا باشید اسرائیل را اسراعیل ننویسید😁.باسپاس
    14
    8
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    باشه بگو تا از اون قرصهایی که تو میخوری مصرف کنم🤣
    7
    2
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    تا الان که شوخی و سیاست بازی بود؛یکی بگه کی جنگ میشه؟
    1
    8
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    شرف و میهن پرستی و غیرت که قرص نداره برادر شاه اللهی یا ژنتیکی است مثل ما که در یک خانواده نظامی بدنیا آمدیم و پدرم هنوز به سوگندش وفادار است و یا باید یاد بیگیری.برو جلوی آینه و ببین یک آدم میبینی یا نه؟ اگر آدم دیدی که بدان آدمها جلوی کسی حز پدر و مادر زانو نمیزنند. مجیز نمی‌گویند دروغ نمی‌گویندفحش تراپی نمی‌کنند. زاست روده لیس نمی‌زنند. اگر پیمان بستی به پیمانت وفادار باش ولی اگر شرف داری راستی پیشه کن. تو به همه میتوانی دروغ بگویی الا به خودت
    1
    1
    یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    چرندیاتت تموم شد؟ حالا برو قرصت رو بخور😁
    0
    1
    یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    تو آدم نمیشی برو بلیس🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    0
    0
    یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.