واشینگتن‌پست جزئیات اهداف احتمالی اسرائیل در حمله به ایران را افشا کرد + عکس

ایندیپندنت فارسی: تعدادی از این سایت‌ها در غرب ایران قرار دارند و باتوجه به فاصله نزدیک‌تر با اسرائیل، می‌توانند بیشتر در تیررس باشند؛ شامل پایگاه‌های موشکی تبریز، باختران و امام علی در غرب ایران و پایگاه هوایی بندرعباس در جنوب

با گذشت بیش از سه هفته از حمله موشکی جمهوری اسلامی به سوی اسرائیل، گمانه‌زنی‌ها درباره زمان و نحوه پاسخ اسرائیل ادامه دارد. درحالی که روایت‌های متعددی در این زمینه مطرح شده است، مقامات اسرائیل هیچ‌یک از این ادعاها را تایید یا تکذیب نکرده‌اند و می‌گویند بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرند.

واشینگتن‌پست با اشاره به‌اینکه احتمال می‌رود سایت‌های نظامی و نه تاسیسات هسته‌ای یا نفتی هدف باشند، نقشه‌هایی از اهداف احتمالی اسرائیل در ایران منتشر کرده است.

سایت‌های نظامیمایکل الن، مقام سابق شورای امنیت ملی دولت بوش می‌گوید: «ممکن است اسرائیل به جای تاسیسات نفتی و هسته‌ای به سایت‌های نظامی حمله کند، نه به این دلیل که دولت بایدن می‌خواهد، بلکه به این دلیل که از حمله‌های بعدی جمهوری اسلامی جلوگیری می‌کند.» الن می‌گوید: «آنها گلوله‌ای را هدر نخواهند داد، فکر می‌کنم حمله‌ای بسیار هدفمند باشد.»

به گفته او، حمله به سایت‌هایی که قابلیت انجام حمله دارند به‌منظور کاهش ظرفیت حمله متقابل جمهوری اسلامی، یک گزینه منطقی برای اسرائیل است.

تعدادی از این سایت‌ها در غرب ایران قرار دارند و باتوجه به فاصله نزدیک‌تر با اسرائیل، می‌توانند بیشتر در تیررس باشند. به گزارش واشینگتن‌پست، برخی از این سایت‌ها شامل پایگاه‌های موشکی تبریز، باختران و امام علی در غرب ایران و پایگاه هوایی بندرعباس در جنوب است. براساس این گزارش، پایگاه‌های موشکی تبریز و امام علی زیرزمینی‌اند.

جان کریزانیاک، محقق پروژه ویسکانسین کنترل تسلیحات هسته‌ای پیش‌تر به واشینگتن‌پست گفته بود، به‌نظر می‌رسد جمهوری اسلامی اخیرا بیشتر از پرتاب کننده‌های سیار موشک استفاده می‌کند.

تاسیسات نفتیاین روزنامه آمریکایی در ادامه می‌نویسد، گفته می‌شود بایدن از اسرائیل خواسته است به تاسیسات نفتی ایران حمله نکند، اما زیرساخت نفتی در سراسر ایران پراکنده است. در نقشه منتشر شده در واشینگتن‌پست موقعیت جغرافیایی تعدادی از پالایشگاه‌ها در جنوب، غرب و شمال غرب ایران و همچنین میادین نفتی عمدتا در جنوب غرب و چند پالایشگاه نزدیک تهران منتشر شده است. این نقشه خط لوله‌ها را نیز ترسیم کرده است.تاسیسات هسته‌ایواشینگتن‌پست با اشاره به سابقه حمله به تاسیسات نظامی نزدیک اصفهان پس از نخستین حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل می‌نویسد، تاسیسات هسته‌ای فوردو نیز بین تهران و اصفهان واقع شده است. در نقشه واشینگتن‌پست، چند تاسیسات هسته‌ای دیگر نیز در اطراف تهران و اصفهان و تاسیسات هسته‌ای بوشهر به رنگ قرمز مشخص شده است.
+82
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۵
    سرباز رهبر - لندن، انگلستان

    غلط کردین مگر فلان جای ایران رو بتونین ....صهیونیست های....
    186
    31
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    جواهری - بن، آلمان

    سرباز رهبر- ....رهبر که برای شما رزرو‌شده و فکر نمیکنم اتفاقی براش بیوفته ولی ...خودت شاید پس از سقوط نظام ولایی امن نباشد😃
    12
    112
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زرتشت اهورا مزدا - لندن، انگلستان

    سرباز رهبر - لندن، انگلستان
    تو‌که توی پناهگاه در جوار رهبرت هستی نمیخواد زیادی شکر بخوری الان دیگه اون ممه را لولو برد بقول عنطری نژاد…
    8
    88
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    سرباز رهبر - لندن، انگلستان

    جواهری - بن، آلمان
    صفات خودت و دیگر کاسه لیس های همایونی که از ...اعلیحضرت ارتزاق میکنین رو به همه نبند سیرابی
    100
    15
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک

    شکر زیادی خوردن. دفعه دیگه در خیبر رو میکوبیم تو ملاجتون.
    58
    15
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    این خبر و نوشته هایتان را نگه میدارم تا بعد از زدن آنها نشانتان خواهم داد . بجای این اراجیف یا مانند صهیونیست ها یک ملی گرای واقعی و دائمی و یا یک وطن پرست شجاع باشید . وطن پرستی در دین نیست ولی در ملی گرایی هست
    10
    6
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    در این مدت آنقدر اخبار تکراری گوناگون میشنویم که تصور میرود همه دارند خالی میبندند .برای مثال اسراییل اگر از قدرت نظامی خود اگاه و مطمئن میباشد چرا در این مدت که خامنه ای چندین گردهمائی با برنامه ریزی قبلی بر پا نموده مورد حمله قرار نداده است که دنیا را از شر سر اژدها رها سازد ؟؟
    3
    11
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این مخ باخته ها با درگیری با اسرائیل که تمام غرب را با خودش دارد دچار اشتباه محاسباتی مخوفی شده اند. وقتی شرارت اغاز میشود طرف مورد حمله فقط قصد دفع حمله را میکند ولی وقتی شرور چاقو کشید و دندان های خودش را روی گردن طرف گذاشت مسئله فرق خواهد کرد. با یهودی کشی امام زمان خیالی شما از ته چاه نکبت و بلاهت تنوره نخواهد کشید. میزان بلاهت اینان تا ان حد است که چرا غواصانی با تمام تجهیزات نمی فرستند تا ببینند ته چاه کسی نیست و شاید فقط چند مارمولک و قورباغه را نجات دهند
    3
    14
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    گرچه تمام افرادیکه در این پایگاه ها کارمیکنند نظامی هستند . ولی در این پایگاه ها افراد دون پایه کارمند و یا کارگر هم وجود دارد ، بنظرم بهتر استکه یکساعت قبل از زدن اسرائیل اعلام کنند تا این افراد خارج شوند .احتمالا مشابه پیشنهاد من در لبنان و یا غزه انجام شده است( چون مطمعنا افراد رده بالای نظامی در این محیط ها نخواهند ماند)
    0
    9
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    جواهری - بن، آلمان
    سرباز رهبر - کرم از خود درخته!! آخه پسر خوب الان زمونه طوری شده که دفاع از سید علی فقط کار کاسه لیس ها و مواجب بگیرهاست. این انتخاب خودت بوده که بشوی سرباز اون رهبر کذایی . اگر تو دسترس بودی کلی باعث خنده و شادی ملت میشدی. تو یک نعمت الهی هستی😃
    0
    8
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
    یکبار به هتل تاج محل بمبئی دعوتت کردم نیامدی، شاید ترسیده بودی لولو بخوردت . اینبار که همه جا مسافرت میکنی و لقب فاطی هرجایی را یدک میکشی لقب در ۱۶ ماه نوامبر همان جا و همان هتل منتظرت خواهم بود . برای بحث و گفتگو بیا ، مخارج برای من ثوابش برای تو . با هوای خوب نوامبر و دسامبر حال میده . بیا تا شکر واقعی را بهت نشان بدم
    1
    6
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    واشینگتون پست یا هیج روزنامه دیگری دسترسی به این طالاعات نداره حتی بایدن هم نمیدونه فقط تعدادی افراد محدود در اسرائیل این رو میدونند.حتی خلبانان جنگنده هاد هم فقط چند ساعت قبل از اعداف مطلع میشوند.اینها تیتر برای کلیک و مخاطب هست.
    0
    0
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.