نتانیاهو: جنگ جاری نبردی بین «تمدن و وحشی‌گری» است

العربیه: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، جنگ این کشور در برابر گروه‌های فلسطینی و شبه‌نظامیان وابسته به ایران را به عنوان «تقابل میان تمدن و وحشی‌گری» توصیف کرد و تأکید کرد که این درگیری فراتر از «مبارزه با تروریسم» است.

او در مصاحبه‌ با شبکه خبری سی‌نیوز (CNEWS) که روز پنج‌شنبه منتشر شد، گفت که این جنگ تنها متعلق به اسرائیل نیست، بلکه «جنگ شما نیز هست.»

نتانیاهو افزود که اسرائیل در حال ورود به مرحله پایانی عملیات است و نیروهای اسرائیلی توانسته‌اند ضربه بزرگی به قابلیت‌های رزمی حماس وارد کنند. او همچنین به ترور یحیی السنوار، رهبر حماس، اشاره کرد و او را مسئول حمله خونبار هفتم اکتبر سال گذشته به اسرائیل دانست.
ابراز ناامیدی از امانوئل مکرون
پس از تنش‌ها و جنگ لفظی میان فرانسه و اسرائیل، نتانیاهو از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، ابراز ناامیدی کرد. تنش‌ها میان مکرون و نتانیاهو از هفته گذشته، پس از درخواست‌ فرانسه برای آتش‌بس در لبنان و غزه، شدت گرفت. علاوه بر این، اظهارات فرانسه مبنی بر احتمال توقف صادرات تسلیحات به اسرائیل واکنش منفی نتانیاهو را به دنبال داشت و آن را «شرم‌آور» توصیف کرد.
انتقاد مکرون از اسرائیل
رئیس‌جمهوری فرانسه از حملات مکرر اسرائیل به نهادهای سازمان ملل انتقاد کرد و به نتانیاهو یادآوری کرد که تأسیس اسرائیل بر اساس قطعنامه‌ای از سازمان ملل بوده است. این اظهارات واکنش منفی نخست‌وزیر اسرائیل را به دنبال داشت و باعث افزایش تنش‌ها بین دو کشور شد.
خسارت‌های جانی و ویرانی در غزه

از سال گذشته تاکنون، بیش از 42 هزار نفر در نوار غزه که بیشتر زنان، کودکان و سالمندان بوده‌اند، در جریان این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند. در این مدت، صدها هزار نفر در مناطق مختلف غزه چندین بار مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند و منطقه با ویرانی گسترده مواجه شده است. آژانس امدادرسانی و کاریابی برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که یک سال جنگ، غزه را به 70 سال پیش بازگردانده است.
+125
رأی دهید
-31

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    خب این عین عین حقیقت است،البته در ذهن متحجر و مسموم اسلامگرایان واقعیتها جور دیگری دیده میشه.اصولا تمدن را شر و تحجر را حق میدانند. هیچکس نمیتونه این واقعیت را انکار کنه که اسرائیل تابحال آغازگر یک جنگ هم نبوده و به هیچ جا حمله ای نکرده جز زمانی که بهش حمله شده برای دفاع از خودش.
    40
    81
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    100 در صد ناتانیاهو درست میگوید. اینجا صحنه ی نبرد عقب ماندگان عقلی و ذهنی با تمدن های مدرن بشری است و اگر جلویش همین جا گرفته نشود بصورت سیلاب مهیب تری دامن خیلی ها را خواهد گرفت
    27
    81
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    garadagh - استکلهم، سوئد

    براساس روزنامه اورشلیم پستبه تاریخ: ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴ سربازای اسرائیلی که از جنگ برگشتن، دارن با مشکلات تروما و خودکشی دست و پنجه نرم می‌کنن.سرباز ذخیره وپدر چهار فرزند بار دوم که به جبهه فراخوانده شده بود خودکشی میکند. تا کی نتانیاهو جنگ رو ادامه می‌ده؟ مردم منفعل عکس بی بی را درماه جستجو نکنید.
    81
    31
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Humpy - سیدنی، استرالیا

    یه مشت عرب مهاجرت کردن اروپا بعد از چند نسل برگشتن مردم خودشونو قتل عام میکنن میگن دین ما برتره ، اونطرفم فعلا طرف کتک خور قضیهس، آب گیرشون بیاد فرقی با این‌یکی ها ندارن. طرف متمدن من اینوسط پیدا نمیکنم!
    44
    18
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Guzzan - گوتنبرگ، سوئد

    garadagh - استکلهم، سوئد
    همینکه شماها و امثال شماها عسک امام نرررره خرتان را در ماه رویت کردید کافیه، و این داستان سراییت رو برو بچه جان برای ..... ساندیس خورت تعریف کن حالش رو ببرن. عجب .... در این دوره زمونه دارن سر از خرجینشان بیرون میارن و زر مفت میزنن
    7
    50
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مبارز01 - تهران، ایران

    بشدت با حرف بی بی موافقم. فکر نکنم کسی رفتارهای وحشیانه داعش را از یاد برده باشد. گروهی از واقع اراذل و اوباش عرب منطقه که هیچ چیز جز سلاخی آدم ها، همچون قوم بربر براشون مهم نبود. بی تردید ما اعراب با فرهنگ و متمدن هم کم نداریم، اما موضوع نسبت است.
    13
    50
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    garadagh - استکلهم، سوئد
    عزیزم البته که جنگ صدمات و مشکلات و استهلاک دارد. چه در طرف بازنده و یا برنده. در پایان هر جنگ صدهزاران کشته و زخمی و مجروح و دیوانه می بینی. حتی نوزادانی که در دوران جنگ متولد میشوند روان سالمی نخواهند داشت. ولی گاهی ادم ها و ملت ها و کشورها اسیر جنگ های ناخواسته میشوند. اکثریت مردم اسرائیل مایل به جنگ نیستند و جنگ به آن ها تحمیل شده است. اول عبدالناصر می خواست این ها را به دریا بریزد و بعد اخوندها پرچمدار کشتار یهودیان شدند و 45سال بر طبل جنگ کوبیدند (بسیاری از این ابلهان در انتظار تنوره کشیدن دیوی از ته چاه نکبت و بلاهت هستند).جنگ یعنی "برخورد انرژی ها" اساس ساختمان هستی است و بعقیده ی من اجتناب ناپذیر و حتما خشک و تر را میسوزاند. در این میان میگویند در هر جنگی کسی که یک دستش را از دست داده برنده است. کوچکترین حلوائیهم در هیچ جنگی پخش نمیشود اما از دل جنگ ها تغییرات بزرگی رخ میدهد مرزها و سیاست ها و باورها و روال زندگی بسیارانی را تغییر میدهد
    5
    35
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    arwin 008 - رم، ایتالیا
    سلام. چرا در هر دوره ای با این قوم مشکل داشتن حتی پیامبر خودشون . مذهبی نیستم. چرا الان مردم اروپا متوجه شده....
    30
    11
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    جناب - استکهلم، سوئد
    نتانیاهو درست میگوید که جدال دو شطرنج-بازِ تاریخی بین تمدن با توحش است. اما ایشان ایران را که ریشه، تجلی، نماد و تمثیل تمدن در تاریخ بشری بوده است را بر صندلی اشتباهی نشانیده، و دولت وحشی خودش را بخطا، وارث تمدنِ باستانی میشناسد. تمدن امثال نتانیاهو همان توحش عریان است، ایران و ایرانی از تاریخ شرمسار نخواهد بود، هر چند که یک باندِ مخوفِ ضدبشری، امروزه به تاراجِ تمامِ نمادهای ایران و ایرانی در آن کشور، حکومتِ مهیبی را در چنگالِ خود دارند.
    26
    18
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    maradona - براتیسلاوا، اسلوواکی
    خب احمق مثل این می مونه که متولد زعفرانیه و سعادت آباد و نیاوران باشی. بعد از ازدواج بری نازی آباد و حوادیه خونه اجاره کنی تازه هر روز هم برای همسایه هات پورو بازی دراری
    18
    5
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    چه چهره خبیث و نکبتی ولی محبوب خائن ها و دماغ دراز وطن فروش رضا خخخخخ
    48
    7
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    جناب - استکهلم، سوئد
    maradona - براتیسلاوا، اسلوواکی
    شما مقایسه مع الفارق میکنید. شما زیاد هم مطمئن نباشید که زعفرانیه-نشینان ما لزوما درکی از تاریخ و تمدن داشته باشند، و زیاد هم اینطوری فکر نکنید که همه ساکنین جوادیه مثل شما، کودکانه به زندگی نگاه میکنند. شما با تصورت مارادونائی خودتان در فکر و ذکر زمینِ بازی فوتبال خودتان شب و روز را سپری بفرمائید، و نه عِرضِ خود ببر و نه زحمت دیگران!
    5
    11
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۱-ساختاروالفبای تمدن ومدرنیت صلح وبرابری وداشتن دانش سیاسی وفرهنگی واجتماعی است.دراصول وبنیاد جامعه متمدن خشونت و زور را جایی نیست.درهیچ صفحه ای ازتاریخ آنهایی که ازکشته پشته ساختند قهرمان ومتمدن محسوب نشده اند.ازچنگیزخان مغول گرفته تا هیتلرتا پینوشه!آدم متمدن تعرض نمیکند، بربنای دیگران بنا نمیسازد.آدم متمدن قتل عام نمیکند! بیش از۴۰ هزارانسان بیگناه را نمیکشد،نمیگوید بیمارستانها راترک بکنید میخواهم بمباران بکنم.آدم وحشی وجانی به هیچ قوانین وظوابط حقوقی وبین المللی پایبند نیست.آیا اسراییل به این قوانین پایبند است؟
    45
    12
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۲-دولت پیشرفته ودمکراتیک ومتمدن بیش از۷۰سال زندگی وآبادی دیگران را غارت نمیکند،منازل مردم را برسرشان خراب نمیکند،ومهاجران یهودی را بجایشان سکونت نمیدهد وشهرکهای غیرقانونی درست نمیکند.مدرنیت درتضاد با تصرف واشغال کشورهای همسایه (بلندیهای جولان،مزارع لبنان،اردن)میباشد!چراموقعی که یهودی های متمدن حماس افراطی را درمقابل ابومازن درست کردند،فکراینجایش رانکرده بودند؟چرا ازگذشته امریکا دربنیان القاعده وبن لادن درس نگرفتند؟برای آدم وگروه متمدن گذشته باید چراغ آینده باشد.گذشته یهودیها دردناک است.کوره آتش سوزی بود وهولوکاستی!
    43
    11
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۳-اگرهولوکاست جان گرفته وبد بود،چرا آقای ناتانیاهو هولوکاست جدیدآفریده است.ناتانیاهوفکرمیکند با وحشی گری وقتل عام پیروجوان میتوند لباس تمدن بپوشد!فراموش نکنیم که ابتدای دین یهود برپایه بربریت افکارفناتیک نهاده شده است.درنتیجه اسلام فرزندناخلف یهودیت است.درتاریخ با زور وخشونت هیچکس به حقوق وبرابری ودمکراسی نرسیده است.حالانه حزب الله میخشکد ونه حماس ونه فلسطین.آقای ناتانیاهو بیش ازیکسال است که غزه را بابدترین بمبها شخم زده است.میکشد،درومیکند.
    43
    13
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۴-ناتانیاهوهنوزگروگانها را آزادنکرده است،ولی وعده آزادی ایران را بابمباران میدهد.خوش رقصان محفل ناتانیاهو هم شوربختانه دراین دام افتاده اند(چون فرقه سلطنت طلب ومجاهدین)فکرمیکنند با بمباران وکشتارونابودی زیربناهای کشور آخوند جایش را به آنها میدهد.مردم خیانت ومزدوری به بیگانگان رافراموش نمیکنند.این قرعه ولکه ننگ درجنگ آخوندوصدام بنام مجاهدین ثبت شد،حالا بدون شک بنام فرقه سلطنت طلب درج خواهدشد.
    44
    6
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۵- باید پرسید بعدازتهاجم امریکا وناتو چه برسرلیبی وعراق آمد؟این کشورهاچندتکه شدند؟افغانستان را به که دادند؟درشلوغی های بعدازهرج ومرج وبمباران ایران قطعاً کسی رضاپهلوی را عددی حساب نمیکند!بلوچ وکردوآذری وخراسانی و ترکمن غیره هرکس سازخودرا میزند.همان طرح ۳۰سال گذشته امریکا برای چندپارگی ایران هنوز روی میزاست.بهتراست با اتکا به اتحاد ونیروی ملی واپوزیسیون متحد علیه زورغلبه بکنیم،تا مشوق وجاده صاف کن بیگانگان از زبان بمب وکشتارباشیم.
    44
    6
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    جناب - استکهلم، سوئد
    نه عزیزم. تقسیم بندی شما جغرافیائی و غلط است. عده ای از مردم ایران بسیار پیشرفته. عده ای معمولی و عده ای بشدت عقب افتاده هستند که متاسفانه حکومت در دست عقب ماندگان ذهنی قرار دارد. عقب ماندگان فتنه گری که میخواهند در دریای خون یهودیان بازگشت یک طفل خیالی را تسریع کنند! همین نوع تقسیم بندی را در ترکیه و عربستان و مصر و اسرائیل و سراسر خاورمیانه (و دنیا) می بینی. اینک من جنگی تاریخی بین تمام عقب ماندگان ذهنی با طرفداران مدرنیته و جهان ازاد فارغ از مذهب و ایدئولوژی می بینم. این جنگ در مصر هم برقرار بود تا ارتش اخوان المسلمین را ناکار کرد. الان کشورها تحت تاثیر عوامل بین المللی هستند که روی همدیگر تاثیر میگذارند. بد.ن کمک امریکا شوروی افغانستان را رها نمی کرد حالا هم اسرائیل پرچمدار دفع فتنه است و اتفاقا یهودیان کوچکترین خصومتی با ملت ایران ندارند و ایرانیان ازاداندیش را شریک اینده خودشان در اینده ی خاورمیانه می بینند و هیچگونه طمع ارضی هم به خاک ایران ندارد. شما نگران نباش. ایران ما اشغال شده توسط مسلمین است و با دفع اسلام ایران به شکوه اولیه برگشت خواهد کرد
    8
    24
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    باز چپول ها که باندازه ی مذهبیون دگم و یک دنده و فاقد تتمیز هستند دنبال ترهات فکری خودشان را گرفته اند. این ها انقدر گرفتار جمود فکری و فاقد منطق هستند که فرخ نگهدار چپول برای سقط شدن خرس الله دریای گریه را و خونرا جاری میسازد. عقب ماندگان ذهنی از نوع سرخ و سیاه و در کنار همدیگر. یکی دارای عدم رشد مغزی از 10 ها قرن پیش است و سرخ ها مغزشان در قرن هفدهم و هجدهم دور میزند. این ها فقط دنبال مفر میگردند تا در جهانی از پر از خون و فتنه کرده و از دریای خون ماهی بگیرند. هم کلام این بیماران مغزی غیر قابل درمان شدن وقت تلف کردن است. در این مغزهای جامد جهادی فقط زور کار میکند. صد ضربه با جبر زمان خوردید. هزار ضربه در پیش است. تمدن جهانی توسط مذهبیون متعصب و چپول های طرفدار تنبلی و مفتخوری نابود شدنی نیست و آب در هاون می کوبید. ادراک خودتان را درست کنید
    8
    36
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ارمغان دولت دست راستی اسراییل برای یهودیان رنگین پوست نمودار بربریت وتوحش است،بعد ناتانیاهو خودرا متمدن میداند؟دراسراییل . دربین فلاشابیکاری،تنگدستی ودستگیری های بی مورد ازطرف پلیس رایج است.یهودی های اشکنازی که غربی‌تبارهستند فلاشا(یهودیان افریقایی تبار) را تحقیرمیکنند. آنهارا یهودی نمی دانند.حتی اجازه بازی کردن بچه های خودشان را با فلاشا نمیدهند.این تحقیر سازمان یافته درادرات دولتی بوضوح دیده میشود. یادآوری بکنم که درسال‌های ۱۹۳۰-۱۹۲۹سیل عظیم یونانی ها برای کارکشاورزی وتنباکو به(قفقاز) شوروی مهاجرت کردند.اکنون همان یونانی و قبرسی ها(ارتدوکسها) به کشورمادری خودبرگشته اند.که دریونان به این قشر پونتی میگویند.ولی آنها بدون هیچگونه تحقیری ومشکلی درکشوریونان زندگی میگذرانند.حالا تفاوت را ببینید!درهرجامعه ای که رنگ پوست ملاک باشد،نه حقوق برابری وشهروندی اعتبار دارد نه تمدن.
    43
    4
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    1-همکانتی ها: بنده عقیده دارم که دزدها نیت خوب دارند،چون دوست دارند مردم پولدارباشند تا به منافع خودبرسند.بنابراین ماشین تسلیحاتی هم دوست دارد جنگی رخ بدهد.آدمهای هوچیگر وجنگ طلب هم ازکشتارمردم وکودک وپیروجوان انرژی میگیرند.واقعییات ها را تحریف میکنند.مثلا نمونه اش یک پیرمردِ پوشکپوش صهیونیست است که نافش را باحرفهای تکراری وچرند بریده اند. بقول خودش دراینجا بااراجیف مثل هم روشنگری میکند.خدای بلوف وشارلاتانیسم است.
    43
    7
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۲-بنده ازایشان (پیرخرفت) پرسیدم:توحق داری مبلغ ماشین آدم کشی ناتانیاهوباشی! چون تو صهیونیست هستی.جوابش را بخوانید: گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا..٭من که جرات دارم اسم حقیقی خودم را همه جا بگویم اگر صهیونیست هم بودم با افتخار میگقتم٭.‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸. حالا دقت بفرمایید چطور اعتراف میکند که صهیونیست است.-گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا/. ٭من چون مثل آقای بایدن صهیونیست هستم و 3 وزیر کلیدی هم در کابینه ی ایشان یهودی هستند و میدانم در پس پرده چه خبر هست.آیامیتوان از چنین انسانکی دروغگو وهوچیگر مرام واخلاق را دید؟ مگرنفوذی ها ومزدوران اسراییلی شاخ دارند،تااین دلال وطرفدارجنگ این عضوراداشته باشد.فراموش نکنیم که جانیان بالباش میش دراینجا هستند.
    43
    8
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    garadagh - استکلهم، سوئد
    Guzzan - گوتنبرگ، سوئد
    هرچند نیازی نمی‌بینم برای کسی در سطح شما این‌همه توضیح بدهم، ولی شاید باز هم کمی اثر کند: خوشبختانه زندگی در جامعه‌ای آزاد به من این فرصت را داد که فارغ از تعصبات کورکورانه، به انسان و انسانیت فکر کنم، نه به پرستش این و آن. نه شاه‌پرستم، نه شیخ‌پرست، نه اسیر جناح چپ و راست. آزادی به من آموخت که اندیشه و منطق، از هر نوع تعصب و دنباله‌روی برتر است و به من اجازه می‌دهد به جای تکرار شعارها، به جستجوی حقیقت و رشد فردی بپردازم. در زمان انقلاب، خانواده ما انقلابی نبودند و خمینی هم جایی در بین ما نداشت؛ چه برسد به اینکه بخواهیم از آرمان‌های او پیروی کنیم. ما امید داشتیم شاه در امور سیاسی دخالت نکند و با حکومت تک‌نفره او مخالف بودیم، اما همچنان خواهان اصلاحات بودیم نه انقلاب.
    9
    3
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    garadagh - استکلهم، سوئد
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    بله، خمینی هم همین عقیده را داشت. جنگ برای دلال‌ها و دیکتاتورها فرصتی برای تداوم و حیات طولانی فراهم می‌کند. از دل جنگ، تنها سود برای آنانی است که به آشفتگی و خشونت به چشم "نعمت" نگاه می‌کنند، نه برای مردم عادی که هزینه سنگین آن را می‌پردازند. درضمن نسل بعدی حماس و حزب الله بیرون میاید. تاکشور فلسطین تاسیس نشود این سریال فصل های بعدی هم خواهد داشت.
    7
    4
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    مخالفم. حمله حماس ساخته و پرداخته موساد بود و هر طوری محاسبه کنید ارتش و مردم تا دندان مسلح اسرائیل چطور امکان داره اونطوری مورد حمله قرار بگیرند؟ مگر اینکه یک برنامه ریزی برای این حمله و به خواب رفتن همه امکانات عظیم امنیتی اسرائیل برای چند ساعت اجرا شده باشد. شیطان این ماجرا کسی نیست جز خود اسرائیل و نتانیاهو
    45
    5
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    arwin 008 - رم، ایتالیا
    تمامش به همون مذهب مزخرفی که میگی بهش معتقد نیستی برمیگرده و ترس و وحشت میمونهای دو پا از یکدیگر و تفاوتها.اروپاییها بخاطر ریشه شان در مسیحیت از یهودیان دل خوشی ندارند چون معتقدند یهودیان عیسی را محکوم و باعث مصلوب شدنش شدند و بهرحال آنها عیسی را مسیح نمیدانند.در حالیکه عیسی خودش یک یهودی بود و تا زمان زنده بودنش حرفی از مسیحی بودن نبود.مسلمانان همکه همه را کافر و نجس و جهنمی و دشمن میدانند میخواهد یهودی مسیحی یا بهایی یا هر دین دیگری نزدیکشان باشه.
    3
    13
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    کسانی که از کامنت اولی آتش گرفتند جواب بدهند : کی و کجا اسرائیل جز بعد از مورد حمله قرار گرفتن به کسی حمله کرد؟ کی اسرائیل اغازگر جنگی بود؟ چون اگر جوابی ندارید،تنها معنیش اینه مغز شما در این مورد با ایدئولوژی خامنه ای و مسلمانان افراطی هیچ فرقی نداره و در همان جبهه هستید چه بخواهید چه نخواهید و شما لایق جمهوری اسلامی هستید. واقعیت اینه بدون مستند و مدرک عصبانیت و نظر ۱۰۰،٪ آخوندی/شیعه شما به باد شکم هم نمیارزه و فقط میشه گفت خلایق هر چه لایق.
    4
    12
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این همان اتحاد ارتجاع سرخ و سیاه هست که در زمان پیش از انقلاب نیز باعث آغاز نیم قرن فلاکت و بدبختی و ظلم و عقب ماندگی و سیاهی در ایران شد.تعفن چپ.بخش کامنت و نظر درباره مطلب که باید تا حد امکان خلاصه و چند سطر باشه را با مقاله نویسی در نشریات چپ اشتباه گرفتند.هرچند میدانم کسی زحمت خواندن این حجم از خزئبلات را نمیده.
    5
    12
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    garadagh - استکلهم، سوئد
    ۱-حماس و حزب الله بدون ساپورت مالی و نظامی وسیع جمهوری اسلامی محال بود از حد چند صد نیروی چریکی ناتوان بالاتر بروند، اسرائیل اینبار جلوی بازگشت چنین تشکیلاتی را با حمله به سر مار خواهد گرفت،و نسل بعدی نتانیاهو،گالانت و بنت هم همیشه بیرون میاید.پس نگران نباشید. ۲-تشکیل کشور فلسطین در آغاز مورد خواست و تایید خود اسرائیل بود،فلسطینیها بادیه نشین و بیابانگرد بودند،پرچم فلسطین ساخته یک یهودی انگلیسی است.انگلیسیها یاسر عرفات را برای رهبریشان پیدا کردند،که در ابتدا فرد منطقی بود.اما وقتی به قدرت رسید،دندان گرد کرد.نظرش از تشیل کشوری در جوار اسرائیل به گرفتن کل اسرائیل و اورشلیم بعنوان پایتخت فلسطین و عملا از بین بردن کشوری به نام اسرائیل عوض شد و تمام شرها و جنگها از همان زمان آغاز شد و اسرائیل هم بعد از آن دیگر ایجاد چنین کشوری در همسایگیش که هر لحظه و هر عان امکان تجاوز و حمله به مردمش داشته باشد نمیپذیرد. ۳-مثال دیگر مصریها و اردنیها (که عمدتا فلسطینی تبار هستند) ابتدا با اسرائیل سر جنگ داشتند،اما بعد از شکست در جنگ مشهور،اسرائیل را به رسمیت شناخته با آن روابط صلح آمیز برقرار کردند
    3
    5
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    عزیزم من بیش از 2000 رباعی سروده و ببیشتر از ان "کاریکامراناتور" نوشته ام. همانطوری که تاکید فرمودید حقیقت را در 2 یا چند سطر میتوان بیان کرد و روده درازی روش شریعتی و کمونیست ها است تا بازی با کلمات کسانی را خام کنند و ریاست کرده و از ساده لوحان کولی بگیرند
    3
    5
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    در روانشناسی دو نوع ادم هرگز با منطق نمیتوانند کنار بیایند. اول حسود و دوم لجوج. مسئله وقتی بیشتر فاجعه آمیز میشود که کسی هم حسود و هم لجوج باشد. این ها چنان در درون خودشان دچار تضاد هستند که چون فرخ نگهدار برای مرگ خرس الله خون گریه میکنند. مشکل وقتی حادتر میشود که علاوه بر حسادت و لجاجت طرف مونث باشد چون میزان لجاجت های غیر قابل درمان در زن ها بشدت بیشتر است. من دو بیمار داشتم که بسیار هم باهوش بودند اما لجاجت باعث میشد هیچ موضوع جدیدی را نپذیرند. یکی از ان ها عاقبتش به امین اباد کشید و بعد با جثه ای 30 کیلوئی به وضع دلخراشی جان داد. دیگری از شدت التهبات درونی بارها سرش را به دیوار می کوبید. مورد دوم هم عاقبت کور شد و در بدبختی جان داد
    0
    4
    شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.