زمین خوردن سالمندان می‌تواند به زوال عقل منجر شود

افتادن‌ شایع‌ترین عامل جراحت در بزرگسالان بالای 65 سال است، و تقریباً یک‌سوم اعضای این گروه سنی هر سال تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند.العربیه: پژوهشی جدید نشان داد که زمین خوردنی که در سالمندان منجر به ایجاد جراحت شود، می‌تواند طی یک سال خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش ‌دهد. محققان خواستار تحقیقات بیشتر برای بهبود مدیریت سلامت شناختی سالمندان شده‌اند.

در حالی که این پژوهش به طور قطعی ثابت نمی‌کند که زمین خوردن باعث زوال عقل می‌شود، اما نشان می‌دهد که افتادن‌ ممکن است نشانه اولیه مشکلات مغزی باشد که منجر به بیماری آلزایمر و دیگر انواع زوال عقل می‌شود.

دانشمندان پیشنهاد می‌دهند که زمین خوردن می‌توانند به عنوان یک رویداد مهم عمل کند که خطر زوال عقل را نشان می‌دهد، و توصیه می‌کنند که غربالگری‌های شناختی برای سالمندانی که جدی زمین می‌خورند انجام شود.

افتادن‌ شایع‌ترین عامل جراحت در بزرگسالان بالای 65 سال است، و تقریباً یک‌سوم اعضای این گروه سنی هر سال تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند. با افزایش موارد زوال عقل، که تقریباً ده میلیون مورد جدید در هر سال تشخیص داده می‌شود، تشخیص زودهنگام این امر بسیار حیاتی است، زیرا هنوز هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد، و فقط راهبردهایی برای کند کردن پیشرفت آن در دسترس است.

تیم تحقیقاتی بیش از دو میلیون پرونده پزشکی بیماران بالای 65 سال که در سال‌های 2014 یا 2015 دچار جراحات شدید شده بودند را بررسی، و افرادی که قبلاً مبتلا به زوال عقل بودند را حذف کرد.

دانشمندان دریافتند که سالمندانی که به دلیل افتادن جراحت دیده بودند، در مقایسه با افرادی که دچار سایر انواع جراحات شده بودند، 20 درصد بیشتر احتمال داشت که ظرف یک سال به زوال عقل مبتلا شوند.

عواملی مانند استفاده از دارو، که می‌تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد، در این تحقیق مورد بررسی قرار نگرفت. با این حال، مطالعات قبلی از این ایده پشتیبانی می‌کند که افتادن‌ ممکن است از عوامل اولیه زوال شناختی باشد.
+1
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.