ران ایلی ستاره سریال تارزان در ۸۶ سالگی درگذشت

ران ایلی با بازی در نقش تارزان به شهرت رسیدبی بی سی: ران ایلی، بازیگر آمریکایی که به خاطر بازی در نقش تارزان در سریال تلویزیونی به همین نام در دهه ۱۹۶۰ معروف شد، در ۸۶ سالگی درگذشت. سریال تارزان پیش از انقلاب اسلامی از تلویزیون ملی ایران هم پخش می‌شد و از سریال‌های محبوب آن زمان بود.

کریستین کاسالی ایلی، دختر او، در اینستاگرام نوشت: «جهان یکی از بزرگترین مردانی که به خود دیده است را از دست داد و من پدرم را از دست دادم.»

سریال تارزان ابتدا از ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۸ از شبکه ان‌بی‌سی پخش شد. ران ایلی برخلاف بازیگران قبلی که نقش تارزان را داشتند و از بازیگر بدل استفاده می‌کردند،‌ خودش در همه صحنه‌های خطرناک هم بازی می‌کرد.
در جریان فیلمبرداری سریال تارزان این بازیگر چند بار دچار شکستگی استخوان شد و حتی گزارش شد که هدف حمله حیوانات وحشی هم قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۱ و پس از اینکه از کار بازیگری خود را بازنشسته کرد،‌ دست به نوشتن زد و دو کتاب معمایی منتشر کرد.

او در سال ۲۰۱۴، با بازی در فیلم «در انتظار آمیش» حضوری دوباره در سینما داشت.
ران ایلی برخلاف بازیگران قبلی تارزان از بدل استفاده نمی‌کرددر دهه ۱۹۸۰،‌ او در برنامه‌های تلویزیونی موفق دیگری از جمله کمدی «کشتی عشق» و همچنین «زن فوق‌العاده» با بازی لیندا کارتر بازی کرد.

ران ایلی در سال ۱۹۳۸ در تگزاس به دنیا آمد و در سال ۱۹۵۹ با عشق دوران دبیرستان خود،‌ هلن جانت ترپلت،‌ ازدواج کرد اما دو سال بعد این دو از هم جدا شدند.

او همچنین به دلیل میزبانی مسابقه دختر شایسته آمریکا در اوایل دهه ۱۹۸۹ معروف شد. در این برنامه بود که با والری لوندین همسر دوم خود آشنا شد. این زوج صاحب سه فرزند شدند.
ران ایلی و همسر دومش والری لوندین. والری در ۶۲ سالگی به دست پسرشان کشته شددر اکتبر سال ۲۰۱۹ والری لوندین، در حالیکه ۶۲ ساله بود در خانه شان در کالیفرنیا به دست پسرشان کامرون، ۳۰ ساله با ضربات چاقو به قتل رسید. پلیس بعدا در محل حاضر شد و با شلیک گلوله کامرون را کشت.

ران ایلی علیه پلیس شکایت کرد اما قاضی حکم داد که ماموران پلیس در دفاع از خود عمل کردند و شکایت ایلی را رد کرد.

ران ایلی در روز ۲۹ سپتامبر (حدود یک ماه پیش) در خانه خود در سانتا باربارا کالیفرنیا درگذشت.
دختر این بازیگر دیروز، چهارشنبه ۲۴ اکتبر/ دوم آبان در پیامی در اینستاگرام خود خبر مرگ پدرش را اعلام کرد. او نوشت: «پدرم کسی بود که مردم به او قهرمان می‌گفتند، او بازیگر، نویسنده، مربی، مرد خانواده و رهبر بود.»

او افزود که پدرش مرد فوق‌العاده‌ای بود و او به داشتن پدری چون او«افتخار» می‌کند.
ران ایلی در صحنه‌ای از تارزان و در سال ۲۰۱۲ در مراسمی در لس‌آنجلس آمریکا
+15
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.