رئیس پدافند غیرعامل ایران: تمام سناریوها در زمینه حملات احتمالی را بررسی کردیم

غلامرضا جلالیالعربیه: رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران از ابلاغ دستوراتی در زمینه مقابله با تهدیدات و همچنین تولید سرورهای بومی برای جایگزینی سرورهای خارجی خبر داد.

به گزارش «ایسنا»، غلامرضا جلالی، در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به انفجار پیجر‌های اعضای حزب‌الله لبنان که منجر به جراحت شدید سفیر ایران در آن کشور شد گفت: «تجربه انفجار پیجرها در لبنان ثابت کرد در فناوریهای حساس نمی‌توانیم به خارج اتکا کنیم.» او با اشاره به تولید سرور بومی و«دفاع سایبری» گفت انتظار ما این است « که دستگاه ها سرور خارجی نخرند و از سرور داخلی حمایت کنند».
او همچنین گفت «دفاع لایه به لایه سایبری» دربرابر حملات اسرائیل درحال انجام است و براساس بررسی سناریوها و تهدیدات مختلف، دستورالعمل‌هایی در قالب هشت طرح، براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده تا «آمادگی کشور برای مقابله با دشمن» افزایش یابد، او همچنین مدعی شکست حملات سایبری اخیر اسرائیل شد.

این درحالی است که هفته گذشته رسانه‌های منطقه‌ای از حملات گسترده سایبری به زیرساخت‌های حکومت ایران خبر دادند و بهزاد اکبری، معاون وزارت ارتباطات، از شدت گرفتن این حملات سایبری در هفته‌های گذشته و پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل در دهم مهرماه خبر داده است.
+3
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    قیافه این ریقو معلومه زرد کرده.خخخ کدوم سناریو تو بلدی بررسی کنی؟ تو اصلا نمی فهمی سناریو چی هست ریییقققو
    1
    7
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    فاطی کماندو - قرچک، ایران
    این دیگه تخم کدوم تجاوزی هست خدا داند، ببینید ایران به چه روزی افتاده یک همچین الدنگ ننه بابا هزارتا شده رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران که خودشم اصلا نمیدونه چی هست، تا دیروز داشته هندونه به شرط چاقو میفروخته حالا شده رئیس سازمان پدافند غیرعامل واقعا که خنده داره 😂
    0
    2
    جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.