حملات شدید هوایی اسرائیل به شعبه‌های موسسات مالی قرض‌الحسن حزب‌الله در لبنان

رادیو فردا: خبرگزاری رسمی لبنان از دست‌کم ۱۱ حمله هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت در شامگاه یکشنبه خبر داده و نوشته است در اغلب آنها موسسات مالی معروف به «القرض الحسن» هدف قرار گرفتند.

همچنین خبرگزاری‌ها از شنیده شدن صدای دو انفجار در نزدیکی فرودگاه بیروت خبر داده‌اند و به نوشته خبرگزاری رسمی لبنان، دست‌کم یکی از این دو انفجار مربوط به حمله هوایی به یک شعبه «القرض الحسن» بوده است.

همچنین به نوشته خبرگزاری لبنان، دست‌کم دو شعبه «القرض الحسن» در استان نبطیه، یک شعبه در منطقه ریاق در بقاع و چندین شعبه در مناطق دیگر نیز هدف حملات هوایی قرار گرفتند.

پیش از این حملات آویخای ادرعی، سخنگوی عربی‌زبان ارتش اسرائیل، در چند اعلان جداگانه در شبکه‌های اجتماعی، موقعیت جغرافیایی چندین ساختمان در مناطق مختلف لبنان را منتشر کرده و خواستار دور شدن غیرنظامیان از این اماکن شده بود.
ارتش اسرائیل از آغاز حملات علیه موسسات مالی حزب‌الله خبر داد
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، شامگاه یکشنبه اعلام کرد که امشب و در روزهای آینده، موسسات مالی حزب‌الله هدف قرار خواهند گرفت.

او در یک پیام ویدئویی گفت که ارتش اسرائیل در روزهای آینده نحوه «تامین مالی فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله توسط ایران» و تحت پوشش نهادها، موسسات و انجمن‌های مدنی را فاش خواهد کرد.

یک مقام ارشد نظامی اسرائیل هم روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که در حملات ساعات آتی «توانایی حزب‌الله برای طول جنگ و همچنین برای پس از جنگ و بازسازی و تسلیح مجدد هدف قرار خواهند گرفت».
موسسات قرض الحسن؛ تحریم‌شده از سوی آمریکا، بیرون از نظارت بانک مرکزی لبنان
اسرائیل از آغاز حملات خود به موسسات مالی حزب‌الله خبر داده و بنابر گزارش‌ها، در طول یکشنبه‌شب شعبه‌های بانک معروف به «القرض الحسن» در مناطق مختلف لبنان هدف بیش از ۱۵ حمله قرار گرفتند.

به گفته اسرائیل و ایالات متحده، حزب‌الله از موسسات «القرض الحسن» برای مدیریت امور مالی خود استفاده می‌کند.

این موسسه مالی در دهه ۱۹۸۰ میلادی تاسیس شد و بیش از ۳۰ شعبه در سراسر لبنان دارد که نیمی از آنها در بیروت و حومه جنوبی آن است.

بانک قرض الحسن بیرون از نظارت بانک مرکزی لبنان است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۲۱ این بانک را مشمول تحریم‌های خود قرار داد و اعلام کرد که این موسسه مالی به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و با مجوز وزارت کشور لبنان فعالیت می‌کند و در واقع «به طور غیرقانونی در کار انتقال وجوه از طریق حساب‌های پوششی است و موسسات مالی لبنان را در معرض تحریم‌های احتمالی قرار می‌دهد».

به گفته ارتش اسرائیل، این بانک در عملکرد اقتصادی حزب‌الله نقشی اساسی دارد.
+36
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    بیچاره گنده گوی منطقه و سایبری یی وطنو بسیجی وطن فروشو سپاهی بی وجدان که بدجور رفتن سوراخ موش. از همه اینا بدتر پولای امت همیشه در صحنه که دود شد رفت هوا. تمام.
    1
    30
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    حسن از قبر سرو زن ننه اش میاورده قرض میداده؟
    1
    28
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    به نظر می آید که ، اسرائیل قادر به انجام هر کاری در منطقه خاورمیانه میباشد . امیدوارم در حمله به ج.ا منافع و جان ملت ایران را بخطر نیاندازد . ملت ایران بمب اتمی نمی‌خواهد ولی داشتن تاسیسات هسته ای خدماتی مثل پزشکی حق مردم ایران است .
    6
    9
    دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.