دلار در آستانه ۶۴ هزار تومان

رادیو فردا: شاخص کل بورس تهران روز شنبه ۲۸ مهر با افت بیش از ۲۴ هزار و ۶۶۰ واحدی به تراز دو میلیون و ۴۱ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد و ۴۶۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد.

بازار سهام ایران از روز چهارم مهر به شکل مداوم شاهد خروج سرمایه بوده است و شنبه شانزدهین روز متوالی است که بورس ریزش کرده است.

احتمال درگیری نظامی و تهدیدهای مستقیم اسرائیل برای پاسخ به حمله موشکی روز ۱۰ مهر تهران به این کشور، باعث ایجاد وضعیت ناپایدار در بازارهای سهام ایران شده است.

متولیان بورس تهران با تداوم خروج پول از بازار، سیاست «محدودیت دامنه نوسان» را در پیش گرفتند اما این سیاست هم نتوانست از کاهش ارزش سهام پیشگیری کند و تنها سرعت آن را کند کرد.

قیمت دلار در بازار آزاد نیز تا عصر روز شنبه ۲۸ مهرماه ۶۳ هزار و ۹۵۰ تومان رسیده است.

دلار آزاد در حالی به مرز ۶۴ هزار تومان رسیده است که نرخ دلار در سامانه نیما که مبادلات رسمی کشور را پوشش می‌دهد نیز به آهستگی در حال افزایش است. دلار نیمایی در روز شنبه با افزایش ۴۶ تومانی نسبت به روز کاری قبل، در نرخ پنجاه هزار و ۲۴۲ تومان معامله شد.

کاهش فاصله دلار آزاد و نیمایی از سیاست‌های رسمی دولت در ماه‌های گذشته بوده است. عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد، هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی گفته بود که دولت به دنبال کاهش ریسک‌های سیستماتیک، کاهش نرخ سود مؤثر، کاهش قیمت‌گذاری دستوری و کاهش شکاف نرخ ارز نیما و بازار آزاد است.

اداره پژوهش‌های سازمان بورس به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که عدم‌النفع صنایع بورسی، ناشی از اختلاف دلار آزاد و نیمایی در برخی ماه‌ها به بیست هزار میلیارد تومان رسیده است.
+20
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    دلار ۶۴ هزار تومانی پیشرفت خوبیه تا دو هفته دیگه میشه 65 هزارتومان و اگر در این مدتجناب ترامپ توی نظر سنجی ها به جلو بیفته دلار میشه 70 هزارتومان و اگر اسرائیل حمله بکنه میشه دلار 100 هزارتومان ناقابل که با 100 هزارتومان زمان آریامهری میشد آپارتمان خرید
    2
    13
    شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    با حجم بالای پول که جمهوری اخوندی برای دادن حداقل 25 درصد حقوق سالیانه چاپ میکند مطابق سبد ارزی ارزش دلار حدود 90 هزار تومان است
    1
    12
    شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    امیدوارم که بشه به ۱۰۰ هزار تومان شاید یه روزی این مردم به خودشون بیان
    2
    11
    شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.