کشف گذرنامه یکی از کارکنان «انروا» همراه با جسد یحیی سنوار

 یک نظامی اسرائیلی در یکی از تونل‌های کشف شده حماس که زیر مقر انروا ساخته شده است (۱۷ مهر ۱۴۰۳)صدای آمریکا: به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، گذرنامه‌ای همراه با جسد یحیی سنوار، رهبر کشته‌شده حماس، کشف شده که به یک آموزگار شاغل در آژانس سازمان ملل در امور پناهندگان فلسطینی (انروا) تعلق دارد.

تصویر این گذرنامه که به وسیله شبکه خبری «کان» منتشر شده، نشان می‌دهد که صاحب این گذرنامه هانی حمیدان سلیمان زُعرُب، ساکن رفح، است. در این گزارش همچنین آمده است که این آموزگار در چند ماه گذشته در کشور مصر به سر ‌برده است.
بنا بر این گزارش، هانی زُعرُب گفته است که در حال حاضر در مصر سکونت دارد. سازمان انروا هم اعلام کرده که این فرد حدود شش ماه قبل از طریق مرز رفح، از غزه به مصر سفر کرده است.
درباره دلیل وجود گذرنامه این عضو انروا به همراه رهبر کشته‌شده گروه حماس توضیحی داده نشده است.

اسرائیل پیشتر شماری از کارکنان این نهاد سازمان ملل متحد را به داشتن ارتباط با گروه‌های شبه نظامی از جمله حماس و حتی مشارکت در حمله تروریستی ۱۵ مهر ۱۴۰۲ به اسرائیل متهم کرده بود. در پی مطرح شدن این اتهامات سازمان ملل تحقیقاتی را در رابطه با فعالیت‌ها و وابستگی‌های افراد انروا آغاز کرد.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد، روز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ با اعلام پایان تحقیقات داخلی چندماهه این سازمان گفت که ۹ تن از ۱۹ کارمند فلسطینی متهم شده توسط اسرائیل «ممکن است» در حملات تروریستی ۱۵ مهر سال گذشته در جنوب اسرائیل دست داشته باشند.

پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر سال گذشته حماس به اسرائیل که منجر به کشته‌شدن ۱۲۰۰ تن و گروگان گرفته شدن بیش از ۲۵۰ تن دیگر شد، اسرائیل تهاجم به غزه را با هدف نابودی این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی و بازگرداندن گروگان‌ها آغاز کرد.

در جریان مذاکرات با میانجیگری ایالات متحده، قطر، و مصر در پاییز سال گذشته، بیش از ۱۰۰ گروگان ربوده‌شده آزاد شدند اما هنوز تعدادی گروگان اسرائیلی در اسارت حماس در غزه هستند.

مقامات گروه حماس که تحت حمایت جمهوری اسلامی است، از زمان حمله تروریستی ۱۵ مهر چندین بار تاکید کرده‌اند در صورت توان، حمله‌ای مشابه را بارها تکرار خواهند کرد.

حماس بدون اشاره به تعداد اعضای کشته‌شده خود در نتیجه تهاجم اسرائیل به غزه می‌گوید بیش از ۴۰ هزار فلسطینی ساکن غزه کشته شده‌اند. اسرائیل بارها گروه حماس را متهم کرده است که از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل، و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌‌اند.
+41
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    این هم مدرک دیگه ای که خیلی از کارکنان سازمان ملل و نهادهای بظاهر خیریه در این منطقهدر واقع خود تروریستهای عرب هستند.
    1
    27
    جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    به یقین کسانی از مسلمانان دوآتشه و چپول هاهمرزم سنوار بوده اند. متاسفانه قسمتی از مغز مسلمانان رشد نکرده است وگرنه تشخیص میدادند که الله فقط یک سنگ وسط عربستان و محمد مبشر بت پدر و اجدادی اش بوده و این سنگ ناتوان نمی تواند خالق هستی باشد. وضعیت مغزی چپول ها از متعصبین اسلامی وخیم تر است. این حسودان تنبل عامل عقب افتادگی خودشان را یهودیان می بینند. اهالی ژاپن و کره جنوبی و چین و و و نه ضد یهود هستند و نه حسود و بجای کوبیدن اقویا با کوشش خودشان صد بار از یهودیان موفق تر شده اند
    2
    21
    جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    داستان این بابا رو گرفتین؟ پنج تا فلسطینی رو کشته به اتهام خبرچینی برای اسراییلی ها، بعد إسرائیل به این جرم زندانی اش کرده که چرا هم وطن خودت رو کشتی. خدمات پزشکی هم بهش دادن. تومور اقا رو هم عمل کردن تو زندان. همیشه گفتم از باجناق فامیل در نمیاد، از مسلمون آدم.
    1
    17
    جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    همانطور که بسیاری از کارکنان سازمان ملل در غزه فلسطیبنی بوده و به تروریستهای حماس کمک میکردند بسیاری از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان نیز که از مالزی و بنگلادش هستند نیزبدلیل بیدک کشیدن اسلام کپک زده و مسلمان بودن به تروریستهای حزب الله کمک میکنند و البته شکی نیست که طویله اسلامی هم به این حافظان صلح مسلمان کمک مالی میکند
    1
    23
    جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    سرباز رهبر - لندن، انگلستان
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    هه هه هه معلومه باجناقت خیلی .. گذاشته اخر سر دلیل عقده های تو معلوم شد بیچاره
    0
    0
    جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.