از ژاپن تا میزهای اروپایی: چگونه ساکه، واگیو و جلبک دریایی سرآشپزهای ستاره دار میشلین را جذب کردند

یورونیوز: میراث آشپزی ژاپن، معروف به واشوکو، گنجینه‌ای است که علاقه‌مندان و سرآشپزهای برتر اروپایی را مجذوب خود کرده است. در این قسمت از از مزرعه تا سفره، به داستان نگین‌های آشپزی ژاپنی مانند ساکی، گوشت گاو هیدا و واکامه می‌پردازیم و سفر آنها را از محل تولید تا بهترین میزهای فرانسه دنبال می‌‌کنیم.

در استان میه، آبجوسازی‌های خانوادگی از برنج دستچین‌شده و آب نرم برای تولید ساکی تحسین‌شده استفاده می‌کنند. استان گیفو محل اصلی تولید گوشت گاو کم‌یاب هیدا است که به بافت مرمری زیبا و طعم لطیفش مشهور است. در عین حال، در شهر ساحلی کسن‌نوما در استان میاگی جلبک دریایی تازه تولید می‌شود که به دلیل فوایدش برای سلامتی مشهور است.

این مواد اولیه راه خود را به آشپزخانه‌های اروپایی پیدا کرده‌اند. Xavier Thuizat، سرپرست بخش شراب‌ها در هتل دوکریلون پاریس، ساکی را نوشیدنی همه‌کاره‌ای می‌داند که می‌تواند همراه غذاهای متنوعی سرو شود. در کولمار، سرآشپز دارای دو ستاره میشلن، Jean-Yves Schillinger، گوشت گاو هیدا را در منوی خود استفاده می‌کند و طعم و لطافت بی‌نظیر آن را می‌ستاید. سرآشپز بلژیکی Donald Deschagt که به عنوان «سرآشپز جلبک دریایی» شناخته می‌شود، فواید تغذیه‌ای و کاربردهای متنوع واکامه را در غذاهای اروپایی ترویج می‌کند.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.