اسرائیل کشته شدن یحیی سنوار، معمار حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳ را تائید کرد- تصاویر +۱۸

ییسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یحیی سنوار، رهبر گروه افراطی حماس، به‌دست سربازان اسرائیلی در نوار غزه کشته شده است.

سنوار یکی از طراحان اصلی حمله سال گذشته حماس به اسرائیل بود که منجر به آغاز جنگ شد. گروه او از سوی آمریکا و اسرائیل در فهرست تروریستی قرار دارد.
آقای کاتس در بیانیه‌ای گفت: «یحیی سنوار، قاتل جمعی که مسئول کشتارها و جنایات ۷ اکتبر بود، امروز توسط سربازان ارتش اسرائیل کشته شد.»

وزیر امور خارجه اسرائیل کشته شدن سنوار را «یک دستاورد نظامی و اخلاقی» برای ارتش اسرائیل توصیف کرد و افزود: «ترور سنوار امکان آزادی فوری گروگان‌ها را فراهم کرده و راه را برای تغییراتی باز می‌کند که منجر به ایجاد واقعیتی جدید در غزه - بدون حماس و بدون کنترل ایران خواهد شد.»

خانه‌ای که یحیی سنوار در آن کشته شده، در محله تل‌السلطان در رفح واقع است. به گزارش شبکه کان، این خانه در نزدیکی تونل‌های کنار مرز رفح با مصر واقع است و احتمال تلاش برای فرار او را تقویت کرده است.
بنابر گزارش‌ها، جسد یحیی سنوار را اکنون به مؤسسه رسمی کالبدشکافی در تل آویو منتقل کرده‌اند.

از زمان شروع جنگ بین اسرائیل و حماس، سنوار در صدر فهرست تحت تعقیب اسرائیل قرار داشت و کشته شدن او ضربه‌ای جدی به این گروه شبه‌نظامی محسوب می‌شود. هنوز تأیید رسمی از سوی حماس در مورد مرگ وی ارائه نشده است.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، نیروهای زمینی تیپ گولانی عملیات هدف قرار دادن شبه نظامیان در ساختمان مشکوک را برعهده داشتند و محل از سوی نیروی هوایی اسرائیل بمباران نشده بود.خانه‌ای که یحیی سنوار در آن کشته شده، در محله تل‌السلطان در رفح واقع است. به گزارش شبکه کان، این خانه در نزدیکی تونل‌های کنار مرز رفح با مصر واقع است و احتمال تلاش برای فرار او را تقویت کرده است.
پیام سخنگوی ارتش اسرائیل در تأیید مرگ سنوار
سخنگوی فارسی‌زبان ارتش اسرائیل و سخنگوی سازمان اطلاعات اسرائیل درباره مرگ رهبر حماس نوشته است که ارتش و سازمان اطلاعات این کشور تأیید می‌کنند که «در پایان یک سال تعقیب و گریز»، نیروهای ستاد فرماندهی جنوب ارتش اسرائیل، «در طی یک عملیات رزمی در جنوب نوار غزه» یحیی سنوار را کشته است.
او افزود که «سنوار که مسئول بسیاری از قتل‌ها و آدم‌ربایی‌ها بود، پس از مدتی مخفی شدن در میان غیرنظامیان و تونل‌های حماس، در نهایت توسط نیروهای اسرائیلی شناسایی» و کشته شد.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، «این عملیات پس از ده‌ها تلاش نظامی در هفته‌های اخیر و بر اساس اطلاعات دقیق، به موفقیت رسید و کشته شدن او تأیید شد.»

در ادامه پیام سخنگوی ارتش اسرائیل نیز آمده است که: سنوار پس از یک سال مخفی شدن در قلب جمعیت غیرنظامی غزه و پنهان شدن در بالا و داخل تونل‌های حماس کشته شد. ده‌ها عملیات انجام شده توسط ارتش اسرائیل و شین بت (سازمان اطلاعات) طی سال گذشته و به‌خصوص در هفته‌های اخیر در منطقه‌ای که او در آن کشته شد، منطقه فعالیت یحیی سنوار را که توسط نیروهای ما در تعقیب بود را کاهش داده و در نهایت منجر به کشته شدن او گردید.
ارتش اسرائیل می‌گوید سنوار را چهارشنبه در جنوب غزه کشته است نه امروز
ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهایش یحیی سنوار را دیروز چهارشنبه ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) و در پی «تعقیب یک‌ساله» در عملیاتی در جنوب غزه کشته است.

این بیانیه پس از آن است که اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل به همتایان خود در سراسر جهان گفت که سنوار «امروز» کشته شد. دلیل این اختلاف زمانی مشخص نیست.

ارتش اسرائیل در این بیانیه سنوار را «طراح و مجری» حمله ۷ اکتبر معرفی کرد و او را «مسئول قتل و ربایش اسرائیلی‌های بسیاری» خواند.

در این بیانیه آمده است: «یحیی سنوار که در یک سال گذشته پشت غیرنظامیان غزه، چه رو و چه در زیر زمین در تونل‌های حماس در باریکه غزه پنهان شده بود، از میان رفت.

ارتش اسرائیل می‌گوید که عملیاتش در جنوب غزه در پی اطلاعاتی بوده است که «مکان‌های مشکوک اعضای ارشد حماس را نشان می‌داد.»

در این بیانیه همچنین آمده است که سربازان تیپ ۸۲۸ ارتش اسرائیل که در منطقه مشغول عملیات هستند «سه تروریست را شناسایی و از میان بردند» و افزوده که روند شناسایی تایید کرد که یکی از کشته‌شدگان یحیی سنوار است.رئیس پیشین سیا: کشتن سنوار از بن لادن مهم‌تر است
دیوید پترائوس، ژنرال بازنشسته ارتش و رئیس پیشین سی‌آی‌ای، آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا، درباره کشته شدن یحیی سنوار گفت: «نمی‌شود درباره اهمیت این مساله بزرگ‌نمایی کرد. کشته شدن سنوار از اسامه بن لادن که چهره‌ای بسیار نمادین بود هم مهم‌تر است.»

آقای پترائوس یحیی سنوار را «رهبر بلامنازع» و عملیاتی حماس توصیف کرد و در اهمیت جایگاه او به‌ویژه پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی این گروه در هتلی در شمال تهران اشاره کرد و کشتن او را «دستاوردی بزرگ» دانست.
+155
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    machan - لس انجلس، ایالات متحده امریکا

    رژیم ایران محل اختفای یحیی سنوار را به اسراییل لو داد. در مذاکرات پشت پرده و برای بقای رژیم و در ازای عدم حمله گسترده اسراییل.
    42
    163
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ایران من و شما - پاریس، آلمان

    فقط حیف حیف. مرد بزرگ. نامش در تاریخ ضبط شد
    250
    146
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان

    آخی این طفلک ها که هی دارن میرن اون دنیا حیف نیست که رهبر نداشته باشند. خوب رهبر هم براشون بفرستید.
    131
    209
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد
    به جهنم. یک تروریست اسلامزده جنایتکار و مفتخور دیگه کمتر. باز هم دم اسراییل و بی بی نتانیاهو گرم. فقط علی چلاق مونده دیگه.
    170
    189
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    آخ آخ!! اسراییل گور خودش رو کند 😀😀 اقا اخه چرا از انتقام سخت این ملاها نمیترسی!؟ انتقام های سخت قبلی بس نبود؟
    45
    147
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

    تاصلح نشده وسرزمین فلسطین جدانشده وبرسمیت شناخته نشود هیچ چیزعوض نخواهدشد.کشتن چندنفربرای اسراییل هرگز امنیت نخواهدآورد.
    140
    43
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان

    قبل از کشته شدن حسن خرسو گفتم اسراییل از لحظه لحظه زندگیش خبر داره و هر وقت اراده کنه میکشتش. روزی که حسن خرسو رو کشتند همینجا گفتم هدف بعدی یحیی سوسماره. سه هفته طول نکشید که این امر اتفاق افتاد. الان هم میگم به زودی چند تا کار بزرگ در ایران انجام میشه. هدف بعدی خامنه‌ای و چند تا از دستیارانش، خبر های خوبی در راه است. دستت درد نکنه بی‌بی که به حرفام گوش میدی.
    16
    119
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    machan - لس انجلس، ایالات متحده امریکا
    این را نگی‌ چه بگی‌ زبون بسته
    18
    37
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    فاطی کماندو - قرچک، ایران
    بی بی با این ضرب‌العجلی که تو داری این ترووریستهای لواطکارو میفرستن بهشت هوری کم میاد، دیگه خودت یک جوری پارتی بازی کن بلکه زودتر سید علی چلاق مفعول بفرستی اون دنیا شاید. یک قلمانی چیزی گیرش بیاد. 🤣😅
    19
    36
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    مبارز01 - تهران، ایران
    خدا با ماست. چقدر از ظهر دعا دعا کردیم که خودش باشه تا وقت ارتش اسراییل بیش از این در غزه گرفته نشه و بیاد سمت کله مار :) :) دمت گرم بی بی جان
    19
    34
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    ایران من و شما - پاریس، آلمان
    تاریخ یک لجن زاریست که امسال اینگونه آدمهای شرور و پست را در خود جای داده است . ولی وقتیکه ورق میزنید افراد بزرگی را می بینید که به دنیا و بشریت خدمت کردن ، روحشان شاد که تاریخ را خوشبو کردن
    7
    9
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    shirzan - برلین، آلمان
    پرستو و حوری هم دارند ، فاطی را هم راهی کنید
    7
    23
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    با گرگ شاید صلح شود ولی با گرگ وحشی هرگز
    5
    8
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    تک تیراندازه چقدر قشنگ زده تو سرش
    2
    19
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    ۱-صلح و آتش بس بود،حماس ۷ اکتبر صلح را شکست و به اسرائیل حمله کرد و وحشیانه جنایت و نسل کشی کرد.و بعدش هم حزب الله خودش را نخود آش کرد و حمله کرد در حالیکه اسرائیل اصلا با لبنان درگیری نداشت. ۲-در مورد رسمیت شناختن کشوری به اسم فلسطین،تاریخ را بخوان تا بفهمی،خود اسرائیل موافق این ایده بود،یاسر عرفات را آوردند و رهبر فلسطین کردند تا این محقق بشه،اما وقتی به قدرت رسید،دندان گردی کرد و گفت نه همه اسرائیل را میخواهیم و شروع به جنگ کرد که تا به امروز ادامه داشته دیگر اسرائیل اجازه نخواهد داد وقتی این تفکرات تروریستی و تندرو که همه اسرائیل را میخواهند وجود داره،کشوری در مرزش ایجاد بشه که قویتر و منسجمتر دست به تعرض و تجاوز به خاکش بزنند.در همان قرآن شماها بارها اسم اسرائیل آورده شده و یکبار هم اسم فلسطین دیده نمیشه.کشوری به اسم فلسطین مجعول هست درحالیکه قبل از اینکه اسلام و مسلمانی وجود داشته باشه اسرائیلیان و اسرائیل در آنجا بوده اند.حتی پرچم فسلطین که میبینی طراحی و ساخته یک یهودی انگلیسی بوده برای عربهای آن منطقه.ظاهرا چیزی از واقعیات و تاریخ نمیدانید.
    5
    20
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    machan - لس انجلس، ایالات متحده امریکا
    نه با این حرفهای تکراری نمیشه برای رژیم اعتبار و کردیت خرید.بعد از شکار هنیه و نصرالله،مطمئن باش رژیم ایران هیچ اطلاعی از جای سنوار نداشت.
    6
    10
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    عرازشه، درجه حرارت پایین اومدن سوزش همون ٣٦-٣٧ درجه است. الان نشون میده حرارت ماتحت شما زده روی ٨٥ درجه. فقط یخ خشک منهای ٤٠ درجه بدردتون میخوره! 😀 فیزیکی عرض میکنم خدمتتون. بدوین تا کمیاب نشده
    4
    16
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    iran1 - آرلون، بلژیک
    نگید کشته شد، بگید به درک واصل شد، اولین کسانی که خوشحال میشن خود مردم غزه هستن که امثال این بابا سالهاست نذاشتن یه زندگی نرمال داشته باشن، حتی نمی تونن بفهمن شهرشون از هر سمت در مرز اسرائیل محصوره، کدوم استقلال رو با این شرایط جغرافیایی می تونن به واقعیت تبدیل کنن
    4
    22
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    shahab46 - هانوفر، آلمان
    باید برآن دستانی که او کشته بوسه زد. هیچ وقت از دیدن جنازه اینقدر خوشحال نشده بودم.  خدایا شکرت 
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    یک مرد بزرگ در همان زادگاهش مردانه روی پای خودش مرد، خونش هدر نمیشه. این آدم رو حتی با بزرگترین افراد اپوزیسیون ایرانی نمیشه مقایسه کرد. خونش هدر نخواهد رفت. به ماندلا و گاندی بابی ساندز هم میگفتند وحشی و آدمکش و تروریست ولی الان اسمشون سرتاسر دنیاست. یحیی اثبات کردی که رهبری وسط ملتت معنی داره.
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    این میت هفته گذشته نیم میلیارد دلار از علی خامه میخواست.بی پدر فکر میکرد ایران بانک مرکزی لبنان است.بدرک واصل شدن این آدمکش را بتمام آزادیخواهان جهان را تبریک میگویم
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    الشاشید شد تا در بهشت دروغین اسلامی با 72 زینب رتیل مانند و خرچسونه هم آغوش شود
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    سرباز رهبر - لندن، انگلستان
    دمش گرم وروحش شاد مردانه تا اخرین قطره جان پای ازادی وطنش از دست استعمار کثیف صهونیست ایستاد چه زیباست مرگ در راه حق خون تک تک شماها جوانه خواهد زد و این غده سرطانی را از بین خواهد برد
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    سرباز رهبر - لندن، انگلستان
    مقایسه کنید با رضا ببو بی عرضه که با این همه پول دزدی فقط بلده زر بزنه بی وجود
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.