سپاه سمنان از اجرای طرح موسوم به «طراوت» برای اعمال حجاب اجباری خبر داد

رادیو فردا: فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت می‌گوید: «رویکرد آقای پزشکیان به عنوان رئیس عفاف و حجاب مشخص است و بارها گفتند موضوعات فرهنگی را نمی‌شود به زور جا انداخت»

چند روز پس از انتشار خبرهای غیررسمی مبنی بر تصویب لایحه موسوم به «عفاف و حجاب» توسط شورای نگهبان، سپاه سمنان نیز از اجرای طرح «طراوت» در ارتباط با اعمال اجباری حجاب خبر داد.

منصور شوقانی، فرمانده سپاه «قائم آل محمد» سمنان، با بیان این موضوع گفت که از «ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان سمنان در اجرای این طرح بهره‌گیری خواهد شد».

او روز سه‌شنبه، ۲۴ مهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که در دفتر امام جمعه این استان برگزار شد، بدون اشاره به جزئیات، تنها افزود که این طرح «به‌زودی و با محوریت مردم»، و «در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان» اجرایی می‌شود.

با آن که در اظهارات این فرمانده نظامی جزئیاتی درباره طرح موردنظر بیان نشده، اما بر اساس طرح‌های قبلی مقابله با آنچه «بدحجابی» نامیده می‌شود، از جمله طرح موسوم به «نور»، روش مجریان طرح اعمال زور و خشونت بوده است.

این خبر حدود ۱۰ روز پس از آن با رسانه‌های در میان گذاشته شد که دو نماینده مجلس از تصویب لایحه موسوم به «عفاف و حجاب» توسط شورای نگهبان خبر دادند.

این در حالی است که این خبر هنوز توسط این نهاد رسما اعلام نشده، و کلیت مجلس شورای اسلامی نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

خبر غیررسمی «تأیید» این لایحه از این جهت واکنش‌برانگیز بوده که به نظر می‌رسد شماری از هواداران مسعود پزشکیان توقع داشتند با توجه به وعده‌های انتخاباتی او درباره کرامت زنان و نیز سخنانش در نخستین نشست مطبوعاتی مبنی بر پیگیری برای «اذیت نکردنِ» توسط گشت ارشاد، این لایحه هم مسکوت بماند.

هنوز مشخص نیست که شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی چه زمانی به طور رسمی خبر «تایید» این لایحه را منتشر می‌کنند.

نخستین گزارش‌ها از «تایید» این لایحه همزمان با سالروز جان‌ باختن مهسا ژینا امینی در بازداشت گشت ارشاد بر سر حجاب، از سوی موسی غضنفرآبادی، نماینده مجلس، منتشر شد.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در تازه‌ترین نشست خبری خود، در پاسخ به پرسشی درباره احتمال بازپس‌گیری لایحه «عفاف و حجاب» گفت: «رویکرد آقای پزشکیان به عنوان رئیس عفاف و حجاب مشخص است و بارها گفتند موضوعات فرهنگی را نمی‌شود به زور جا انداخت.»

او بدون ارائه پاسخ شفاف، افزود: «به دنبال کار کارشناسانه دقیق هستیم که مصالح نظام در نظر گرفت. موضوعات در حال پیگیری است.»

روزنامه «هم‌میهن» به تازگی در واکنش به اظهارات مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که مدعی شده بود اجرای لایحه «حجاب و عفاف» می‌تواند «حدود چهارپنجم از مسائل فرهنگی را حل» کند، نوشته بود: « قانون فرزندآوری شما جز تورم وحشتناک و کاهش زادوولد چه نتیجه دیگری داشته است؟ حتی برای مسائل اقتصادی هم قانون مفیدی ندارید، چه رسد به مسائل فرهنگی که به اجماع عقلا راه‌حلِ مجازاتی ندارد.»
+4
رأی دهید
-42

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    چقدر ادم بایئ لجوج و کند ذهن باشد که در زمانی که هر لحظه ممکن است مورد تهاجم قرار بگیرد فقط به شلی کش تنبانش فکر کند!
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران
    مغز این شیعیان هنوز در پایین تنه زنان گیر کرده و نمی تواند به مسائل مهم کشوری مانند وضعیت افتضاح اقتصادی و فقر و بهداشت و مسکن یا جنگی که با اسرائیل در راه است فکر کند. لعنت بر آن خدا و دین پلید شما موجودات کثیف و جنایتکار
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.