کشف پناهنگاه زیرزمینی حزب‌الله؛ اسرائیل: دشمنان ما در ایران بدانند مانند نصرالله حذفشان می‌کنیم

یورونیوز: ارتش اسرائیل در یک گزارش ویدیویی نشان داد که نیروهای این کشور درعملیات خود در جنوب لبنان یک تونل زیرزمینی به طول ۸۰۰ متر را کشف کرده‌اند که به‌عنوان مرکز فرماندهی زیرزمینی نیروهای حزب‌الله مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ارتش اسرائیل مدعی است که حزب‌الله لبنان از این تونل زیرزمینی به‌عنوان مقر فرماندهی خود استفاده می‌کرده است.

 دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که «این پناهگاه زیر یک خانه در یک روستای شیعی ساخته شده است. خانه‌ای که تنها چند کیلومتر از مرز اسرائیل فاصله دارد.»

به گفته این مقام اسرائیلی «این خانه برای برنامه‌ریزی حملات به شمال اسرائیل آماده‌سازی شده بود.»

هاگاری به وجود تسلیحات مختلفی از جمله موشک پرتاب از هلی‌کوپتر‌ و خمپاره در این پایگاه اشاره کرد و افزود: «در این پناهگاه همچنین موتورسیکلت‌هایی مستقر شده و اقامتگاه‌ به تعدادی تختخواب و یک آشپزخانه مجهز بود.»
سخنگوی ارتش اسرائیل: می‌خواستند با موتورها به اسرائیل حمله کنند ارتش اسرائیل سال‌هاست که حزب‌الله لبنان را متهم به مخفی‌سازی تسلیحات و جنگجویان در زیر حریم خانه‌ها و دیگر ساختارهای غیرنظامی در روستاهای مرزی کرده‌اند.

 ارتش اسرائیل هزاران سرباز را برای انجام عملیاتی محدود به‌منظور تخریب زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله در امتداد مرز بسیج کرده و مدعی است «صدها عضو حزب‌الله را کشته است.»

 حزب‌الله در سال گذشته هزاران راکت، موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرده که موجب کشته شدن بیش از ۶۰ نفر شده است، هرچند اسرائیل ادعا می‌کند که بیشتر این حملات توسط سیستم‌های دفاع هوایی‌اش دفع شده یا به مناطق خالی اصابت کرده است.
مرکز فرماندهی زیرزمینی حزب‌الله لبنانطبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، از اکتبر سال گذشته، حدود ۲۳۰۰ نفر در اثر حملات اسرائیل به خاک این کشور کشته شده‌اند که بیش از سه‌چهارم این تلفات در ماه گذشته بوده است. حزب‌الله، که یکی از متحدان حماس است، اعلام کرده که به حملات خود علیه اسرائیل ادامه خواهد داد تا زمانی که آتش‌بس در غزه برقرار شود.
+35
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.