اسرائیل به آمریکا ابلاغ کرد؛ «پاسخی قوی» به هدف‌گرفتن پایگاه «بنیامینا» خواهیم داد

سربازان اسرائیلی در لبنانالعربیه: یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، به لوید آستین، همتای آمریکایی خود، اطلاع داد که اسرائیل پس از حمله حزب‌الله به یک پایگاه نظامی اسرائیلی که منجر به کشته شدن چهار سرباز شد، به شدت واکنش نشان خواهد داد.

دفتر وزیر دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که گالانت در شب گذشته با آستین صحبت کرده و «بر خطر حمله و واکنش قوی که علیه حزب‌الله انجام خواهد شد، تأکید کرده است.»

این در حالی است که هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل حمله پهپادی حزب‌الله به پایگاه نظامی «بنیامینا» محل استقرار تیپ گولانی در جنوب حیفا در روز یکشنبه را «سخت و دردناک» توصیف کرد.

هالوی گفت: «ما در جنگ هستیم و حمله به یک پایگاه آموزشی در جبهه داخلی یک امر دشوار است و نتایج آن دردناک است.» او این اظهارات را در حین بازدید از پایگاه آموزشی مربوط به تیپ گولانی در بنیامینا، در جنوب شهر حیفا بیان کرد، جایی که ارتش اسرائیل اعلام کرد در اثر این حمله دست‌کم چهار سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.

حزب‌الله روز یکشنبه اعلام کرد که پهپادهایی را به سمت یک پایگاه آموزشی ارتش اسرائیل در شمال اسرائیل شلیک کرده است.

حزب‌الله اعلام کرد که «گروهی از پهپادهای تهاجمی را به سمت پایگاه آموزشی تیپ گولانی در بنیامینا، در جنوب حیفا، شلیک کرده است.» این گروه همچنین توضیح داد که در حین حمله هوایی، ده‌ها موشک برای مختل کردن سیستم‌های دفاع هوایی اسرائیل شلیک کرده تا به نیروهای نخبه اسرائیل ضربه بزند.

حزب‌الله حمله‌ خود در نزدیکی شهر بنیامینا را به عنوان پاسخی به حملات اسرائیل به بیروت در روز پنج‌شنبه گذشته که به کشته شدن 22 نفر منجر شد، دانست.

از سوی دیگر، سازمان اورژانس اسرائیل اعلام کرد که در پی حمله، بیش از 60 نفر زخمی شدند و افزود که «این افراد زخمی در درجات مختلفی از شدت جدی، خطرناک، متوسط و جزئی» آسیب دیدند.

این حمله، شدیدترین ضربه‌ای است که حزب‌الله از زمان آغاز درگیری‌ها با اسرائیل، در دو هفته پیش، به ارتش اسرائیل وارد کرده است.

با توجه به سیستم‌های پیشرفته دفاع هوایی اسرائیل، معمولاً به ندرت چنین تعداد زیادی از افراد در نتیجه حملات با پهپاد یا موشک زخمی می‌شوند.
+20
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.