تصاویری از حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به پایگاه «بنیامینا»؛ ۴ چهار سرباز اسرائیلی کشته شدند

کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد بر اثر برخورد یک پهپاد به شهر بنیامینا در شمال این کشور، بیش از ۶۰ تن زخمی شدند که حال تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است.

این حمله پهپادی به ساختمانی در محل غذاخوری در پایگاه نظامی اسرائیل در شهر بنیامینا بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۳ تن از مجروحین در خطر مرگ قرار دارند و ۵ مورد دیگر جدی و مابقی جراحات جزئی گزارش شده اند.
کشته شدن چهار سرباز اسرائیلی در حمله پهپادی حزب‌الله به شمال اسرائیل
ارتش اسرائیل بامداد دوشنبه اعلام کرد چهار تن از سربازانش بر اثر حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در مجاورت شهر بنیامینا در شمال این کشور کشته شدند.
 
بنابر اعلام ارتش اسرائیل، در این حمله ۵۱ سرباز مجروح شدند که جراحات هفت تن از آنها شدید است.
 
ساعتی پیشتر سرویس اورژانس اسرائیل از زخمی شدن دست‌کم ۶۷ نفر در پی حمله پهپادی از لبنان به شهر بنیامینا خبر داده و گفته بودند حال چهار نفر از مجروحان وخیم است.
 
حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و اعلام کرده است که با پهپاد به پایگاهی نظامی در جنوب حیفا حمله کرده است.
 
حزب‌الله، گروه مورد حمایت ایران، همچنین تهدید به حملات بیشتری در خاک اسرائیل در صورت تداوم حملات این کشور به لبنان کرده است.
 
ارتش اسرائیل هنوز جزییاتی درباره حمله پهپادی به این پایگاه نظامی ارائه نکرده است؛ با این حال به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که دو پهپاد حزب‌الله از دریا وارد حریم هوایی اسرائیل شدند و یکی از آنها در سواحل شمال حیفا سرنگون شد.
 
بنابر این گزارش‌ها، پس از گم شدن رد پهپاد دوم از رادار، فرض گرفته شد که این پهپاد سقوط کرده است.
بنیامینا بین تل‌آویو و حیفا واقع شده است.

برخی رسانه های اسرائیلی گزارش می دهند که حزب الله اخیراً از پهپادهایی روسی که با "فیبر نوری" ساخته شده اند استفاده می کنند، فناوری که توسط نیروهای روسیه در اوکراین نیز استفاده می شود. این پهپادها توسط بسیاری از رادارها سخت تر شناسایی می شوند و رهگیری آنها دشوار است.

کان نیوز: ارتش اسرائیل ممکن است پس از این حادثه خونین حملات خود را در بیروت از سر بگیرد.

پیشتر گزارش شده بود که ارتش اسرائیل حملات هوایی خود به بیروت را در ۳ روز گذشته به دستور دولت متوقف کرده است. تصور می شود که این تصمیم مربوط به توافق اسرائیل با آمریکا برسر حمله این کشور به ایران بوده باشد. نتانیاهو صحت این گزارش را تکذیب کرده است.

وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل نوشت دو پهپاد به سوی بنیامینا شلیک شده بودند که سامانه‌های دفاعی یکی از آن‌ها را رهگیری و ساقط کردند اما پهپاد دیگر به این شهر اصابت کرد.


 
+8
رأی دهید
-46

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    پس از مهسا ج ا ضربه کشنده‌ای خورد که در تاریخ شیعه بیماننده ولی داره به حاشیه میره. دوست عزیز برای ما که از شما مسن‌تر هستیم و در جنگ بودیم (بنده رامبو نبودم ولی در جنگ واقعی بودم) اینها قابل پیش بینی بود. شما فرض کنید کل ایران بره جنگ مثلا تبریز. چقدر شانس برای تبریز قائلید حتی اگر تمامی تکنولوژی‌ها رو هم بهش بدید؟ تبریز میخواد چند جا از ایران رو بزنه و ایران چند جای تبریز رو در پاسخ میتونه بزنه (بینهایت). مشکل اسرائیل اینه که توهم زیاد داره افرادی مثل اسموتریچ نه در جنگ بودن و حتی خدمت سربازی نظامی هم نکرده‌اند و دقیقا تفکرشان مثل خمینی است که طبق یک کتاب مقدس میگفت راه قدس از کربلا میگذره. اینا ربطش به مملکت ما چیه؟ اسرائیل الان تمامی مسائل جنگ اوکراین و دموکراسی در کشور ما رشد اقتصادی پسا کوید رو به حاشیه برده. خیالتون تخت اگر یک میلیون ایرانی هم تلف بشن هیچ کشوری ککش نمیگزه. برای رشد دموکراسی در ایران اسرائیل باید سر جاش بتمرگه و به اندازی قالیش پاش رو دراز کنه و مسائل روی زمین مونده ۷۵ سالش رو با همسایه‌هاش حل کنه. این بزرگترین خدمتیه که میتونه به خودش و به مردم ما بکنه.
    62
    8
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    یک نکته کوچیک اینکه این فیلم الان درز کرده بیشتر بعنوان پیش درآمد برای بمباران بیشتر مردم بدبخته. چهارتا پیجر ترکوندن برای فیلم هالیوود خوبه ولی واقعیت اینه که تمامی این حماس و حزب‌الله زاییده همین میلیتاریزم بیمار گونه اسرائیله. پیش از ۷ اکتبر جمعیت غزه دو دسته بود یک اقلیت که حماس بود و مردمی که زندگی رو بیشتر می خواستند اما الان چطوره؟ کسی که نه خانه داره نه آینده نه چیزی برای از دست دادن تبدیل به چی میشه؟ فکر کن.
    52
    10
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    romano - تهران، ایران
    تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود
    13
    32
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.