نتانیاهو: حزب‌الله از صلح‌بان‌های سازمان ملل به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیلصدای آمریکا: همزمان با تشدید درگیری‌ها در جنوب لبنان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواست نیروهای حافظ صلح این سازمان در لبنان (یونیفل) را «فورا» از مناطق جنگی خارج کند.

نخست‌وزیر اسرائیل خطاب به گوترش گفت: «جناب دبیرکل، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را از منطقه خطر دور کنید. این اقدام باید فورا همین الان انجام شود.»
نتانیاهو در ادامه پیام خود به دبیرکل سازمان ملل افزود: «خودداری شما از تخلیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل [از مناطق نبرد] آنها را به گروگان حزب‌الله تبدیل می‌کند» و این مساله جان سربازان اسرائیل و این نیروها را به خطر می‌اندازد.

او ضمن ابراز تاسف نسبت به زخمی‌شدن چند نیروی صلح سازمان ملل در روزهای گذشته گفت ارتش اسرائیل با تمام توان خود تلاش می‌کند از وقوع مجدد رویدادی اینچنین جلوگیری کند «اما راه ساده و واضح برای اطمینان از آن، خروج آنها از منطقه خطر است.»

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین در پاسخ به واکنش‌های برخی از رهبران اروپایی گفت آنها باید به جای اسرائیل، از حزب‌الله به دلیل استفاده از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به عنوان «سپر انسانی» انتقاد کنند.

در میانه حملات ارتش اسرائیل به مواضع حزب‌الله طی روزهای گذشته، دو بار مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در منطقه هدف حمله قرار گرفت.

دو صلح‌بان سازمان ملل روز جمعه بر اثر حمله اسرائیل به نزدیکی برج مراقبت آنها در ناقوره واقع در جنوب لبنان زخمی شدند.

این در حالی است که یک روز پیشتر نیز دو صلح‌بان اهل اندونزی پس از حمله توپخانه‌ای اسرائیل به منطقه، بر اثر سقوط از برج مراقبت زخمی شدند.

ارتش اسرائیل ضمن تاکید بر جنگ با حزب‌الله در مناطق جنوبی لبنان، اعلام کرده که در حال بررسی این دو حادثه است.

در حال حاضر، بیش از ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل عمدتا از کشورهای ایتالیا، مالزی، فرانسه، اندونزی، و هند در لبنان هستند.
+67
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    برای غربیها این موضوع باید دائم گوشزد بشه،هر کس در کشورهای گرفتار آفت و شر اسلام زندگی کرده باشه میدونه که این عین حقیقت هست و جان هیچ انسانی برای حفظ قدرت و اهداف حکومتهای اسلامی پشیزی ارزش نداره.تمام رهبران اسلامی این را علنا گفته اند.مثل خمینی ملعون که میکفت مسلمان هم اگر توسط آتش خودی برای دفاع از حکومت اسلام کشته بشه مجازه چون به بهشت میروند،وای بحال غیر مسلمانش که از دید معتقدان به این شر مطلق اصولا کافر و مشرک هستند.
    3
    8
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا
    خدا قوت بی بی جان، از جانب ملت ایران تمام اخوندهای آدم کش دزد و پاسداران و بسیجی‌های احمشان را هر چه زودتر به جهنم بفرست. تو شروع کن، ملت ایران هم تمامش می‌کنند. باید کشور عزیزمان را با کمک قوم یهود از اخوندهای عرب آدم کش دزد شکنجه گر پس بگیریم.
    4
    11
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    سوال اینجاست که این ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان چه کار مثبتی تا بحال انجام داده اند تروریستهای حزب الله با وجود ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل همچنان به کندن تونل و موشک پرانی بسوی اسرائیل مشغولند. چرا نیروهای حافظ صلح سازمان ملل جلو فعالیتهای مخرب تروریستها را نمیگیرند
    4
    11
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    وقاحت این مردک حرامی تمامی نداره
    12
    6
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    خوبه که دادگاه راهه این جنایتکار و به نسل کشی محکوم کرده و حکم دستگیریش هم اومده حالا این جانی حرامی داره زر زیاد می‌زنن. کثا.ف.ت بر نسل صهیونیست
    1
    1
    یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.