آمریکا سامانه دفاع ضد موشک‌های بالستیک «تاد» را در اسرائیل مستقر می‌کند

سامانه دفاع ضد موشک‌های بالستیک تاددویچه وله: رسانه‌های اسرائیلی از استقرار سامانه پدافند موشکی تاد دراسرائیل خبر دادند.
چندین رسانه اسرائیلی از جمله "کانال ۱۲" و "هاآرتص" گزارش دادند آمریکا سامانه دفاع ضد موشک‌های بالستیک تاد THAAD در اسرائیل مستقر می‌کند. طبق این گزارش استقرار این سامانه "بخشی از آماده‌سازی‌ها برای حمله احتمالی تلافی‌جویانه اسرائیل در پاسخ به حمله موشکی اخیر ایران" به حساب می‌آید.  

"تایمز آو اسرائیل" به نقل از یک مقام آمریکایی به این موضوع هم اشاره کرده که ایالات متحده فعلا این موضوع را بررسی می‌کند و درباره استقرار این سامانه در اسرائیل هنوز تصمیمی قطعی نگرفته است. در گزارش‌ها به زمان مشخص استقرار این سامانه نیز اشاره‌ای نشده است.  

سامانه ضد موشکی "تاد" در آژانس دفاع موشکی آمریکا (MDA) چنان طراحی شده است که بتواند موشک‌های بالستیک کوتاه، میانه و دور برد را در مرحله آخری پرواز، نابود کند.

لاکهید مارتین، پیمانکار اصلی سیستم ضد موشکی "تاد" گفته است که این سیستم می‌تواند موشک‌های وارد شده در داخل و خارج از جو زمین را هدف قرار بدهد.
تخلیه یک پرتابگر سامانه تاد در پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل. پنج سال پیشجمهوری اسلامی در ۱۰ مهر (۱ اکتبر) با ۲۰۰ موشک بالستیک به خاک اسرائیل حمله کرد.

مقامات اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر تهدید کردند که این حمله بی‌پاسخ نخواهد ماند.  

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت که پاسخ تلافی‌جویانه کشورش به حمله موشکی جمهوری اسلامی "کشنده، دقیق و غافلگیرکننده" خواهد بود.
+37
رأی دهید
-7

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.