آتش‌سوزی گسترده در بازار آهن شادآباد در جنوب غربی تهران

پس از انتشار تصاویری از یک آتش‌سوزی بزرگ در شبکه‌های اجتماعی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در بازار شادآباد تهران خبر داد.

جلال ملکی روز شنبه ۲۱ مهرماه با اعلام این خبر گفت که این آتش‌سوزی در «انبار بزرگ چسب» در بازار آهن شادآباد رخ داده و چندین مغازه لوازم چسب را دربرگرفته است.

چند ساعت پیش از اعلام این خبر، تصاویر بسیاری از این آتش‌سوزی گسترده و دود ناشی از این آتش‌سوزی در فضای مجازی منتشر شده بود.

با آنکه بازار آهن شادآباد در جنوب تهران قرار داد اما بر اساس گزارش‌ها شدت آتش‌سوزی به اندازه‌ای بوده که حریق نه تنها از ساختمان‌های اطراف بلکه از مناطق مرکزی تهران نیز قابل دیدن بوده و ساکنان برخی مناطق به ویژه غرب تهران نیز در آسمان حجمی از دود سیاه را مشاهده کرده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ایران گفته است دودی که در قسمت غرب تهران مشاهده می‌شود، ناشی از حریق گسترده در چند انبار و مغازه چسب و لوله در بازار آهن شادآباد است.

به گفته جلال ملکی این آتش‌سوزی دقایقی پس از ساعت ۱۴ روز شنبه گزارش شد و آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه مشاهده کردند که یک بازارچه بازار آهن شادآباد «که مشخص نیست دقیقا چند مغازه دارد، دچار حریق گسترده شده است». آقای ملکی همچنین گفت که ۱۰ خودرو نیز در محل وجود دارد که آنها نیز شعله‌ور هستند و افزود که بخش زیادی از ضلع‌های آتش در بازارآهن شادآباد تحت کنترل آتش‌نشانان است اما حریق کاملا خاموش نشده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران همچنین گفت که علاوه بر تعدادی از مغازه‌ها که اکثرا دو طبقه هستند و شعله‌ورند، شماری انبار نیز در این بازار وجود دارد که چون با وسایلی مانند سقف‌های شیروانی ساخته شده‌اند موجب شعله‌ورتر شدن آتش شده‌اند.

در برخی ویدیوهای منتشر شده صدای انفجارهای پیاپی شنیده می‌شود.

جلال ملکی در توضیح این صداها گفته است که در مغازه‌های بازار محل حادثه، «وسایل بسیار خطرناکی مانند هزاران افشانه، لوله، اسپری و چسب نگهداری می‌شده که همگی در حال ترکیدن و انفجار هستند».

قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران، نیز به شبکه خبر جمهوری اسلامی گفته که این صداهای انفجار مربوط به منفجر شدن کپسول گاز و دبه‌های چسب است.

او با اشاره به این که مغازه و انبارهای بازار آهن «بدون اصول ایمنی» ساخته شده بودند، مدعی شد: «در گذشته به مالکان چندین مرتبه اخطار ایمنی داده بودیم اما مالکان به این اخطارها توجه نکردند به همین دلیل امروز شاهد چنین حادثه‌ای هستیم.»

هنوز از شمار مصدومان و تلفات این حادثه اطلاعی در دست نیست.
+18
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Deer Park - واشینگتن، ایالات متحده امریکا
    دنگ شون رو به برادران قاچاقچی ندادن
    2
    2
    شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.