ترامپ برای حفاظت در برابر تهدیدات ایران «جنگنده و تجهیزات نظامی» درخواست کرد

العربیه: با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا که قرار است در 5 نوامبر آینده برگزار شود و در پی نگرانی‌های فزاینده درباره تهدیدات ایران، دو نشریه‌ «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» جمعه بیستم مهر گزارش دادند که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا، درخواست استفاده از جنگنده‌ها و وسایل نقلیه نظامی کرده است تا بتواند در هفته‌های پایانی سفرهای کمپین خود را به‌طور ایمن ادامه دهد.

ایمیل‌هایی که روزنامه «واشنگتن پست» بررسی کرده و افرادی که در جریان این موضوع هستند، فاش کردند که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ درخواست حمایت نظامی بی‌سابقه‌ای برای حفاظت از او در هفته‌های پایانی کمپین انتخاباتی کرده است. این درخواست شامل استفاده از جنگنده‌های نظامی و خودروهای زرهی است.

این تدابیر همچنین شامل گسترش محدودیت‌های هوایی بر فراز محل اقامت ترامپ و تجمعات او، و نصب شیشه‌های ضدگلوله در هفت ایالت سرنوشت‌ساز می‌شود.

این درخواست‌ ترامپ پس از گزارش‌های دولتی ایالات متحده صورت گرفته است که نشان می‌دهند ایران همچنان به‌طور فعال در حال برنامه‌ریزی برای ترور دونالد ترامپ است. این اطلاعات باعث نگرانی مشاوران ترامپ شده، که از حملات احتمالی با استفاده از پهپادها یا موشک‌ها هراس دارند.

سوزی وایلس، مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ، در مکاتبات خود با رونالد ال. رو جونیور، رئیس دستگاه سرویس مخفی آمریکا، از ناکافی بودن تدابیر امنیتی اتخاذ ‌شده ابراز نارضایتی کرد. او اشاره کرد که یکی از رویدادهای انتخاباتی به دلیل کمبود نیرو لغو شده است.
«بالاترین سطح تدابیر حفاظتی»
به گفته مایکل والتز، نماینده جمهوری‌خواه، که در نامه‌ای خواستار فراهم کردن هواپیماهای نظامی یا حفاظت هوایی برای هواپیمای خصوصی ترامپ شده است؛ کمپین ترامپ معتقد است که تدابیر امنیتی کنونی ناکافی هستند.

اگرچه دستگاه سرویس مخفی به‌طور مستقیم در مورد درخواست‌ها اظهار‌نظر نکرده است، اما آنتونی جوجلیم، سخنگوی این سازمان تاکید کرد که ترامپ «بالاترین سطح حفاظت» شامل کمک از وزارت دفاع از طریق حمل و نقل هوایی و واحدهای کشف مواد منفجره را دریافت کرده است.

شایان ذکر است که ترامپ در دو نوبت هدف ترورهای نافرجام قرار گرفته است، که این موضوع تنش‌ها را بین تیم او و دستگاه سرویس مخفی آمریکا افزایش داده است. به همین دلیل، مسئولان کمپین انتخاباتی او بر لزوم فراهم کردن تدابیر امنیتی و حفاظتی اضافی برای او تأکید می‌کنند.
+1
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.