خبرگزاری «تسنیم» خبر «بازجویی از قاآنی» را تکذیب کرد

العربیه: خبرگزاری «تسنیم» وابسته به سپاه پاسداران ایران، گزارش‌ها درباره «تحت بازجویی بودن» اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه را تکذیب کرد.

تسنیم بدون اشاره به وضعیت دقیق قاآنی تاکید کرد که رسانه‌های غربی درباره این فرمانده نیروی قدس «دروغ گزاف» گفته‌اند.

این خبرگزاری، اخبار منتشر شده به نقل از منابع آگاه در خبرگزاری‌های «رویترز، نیویورک تایمز و میدل‌ایست‌آی» درباره «تحت بازجویی قرار گرفتن و حمله قلبی قاآنی» را تکذیب کرد و این خبرگزاری‌ها را به «دروغگویی» متهم کرد.

به‌رغم اطمینان‌هایی که مقامات سپاه پاسداران ایران در روزهای گذشته در مورد اسماعیل قاآنی، داده‌اند، ابهامات پیرامون ناپدید شدن او همچنان ادامه دارد.

این ابراز تردیدها درباره سرنوشت قاآنی به‌رغم آن مطرح می‌شود که ابراهیم جباری، مشاور فرمانده سپاه پاسداران، در روز چهارشنبه 18مهر تاکید کرده بود که این فرمانده ارشد نیروی قدس در سلامت است و به زودی از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ایران نشان فتح دریافت خواهد کرد.
تحت حفاظت شدید و بازجویی
در حالی که حکومت ایران در حال بررسی نفوذهای امنیتی گسترده در ساختارهای نظامی و امنیتی این کشور است؛ منابع آگاه متعددی فاش کردند که فرمانده نیروی قدس زنده است و آسیبی ندیده، اما تحت حفاظت شدید قرار دارد و در ارتباط با پرونده نفوذ بیگانه مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

ده منبع در تهران، بیروت و بغداد، از جمله شخصیت‌های برجسته شیعه و منابع نزدیک به حزب‌الله و سپاه پاسداران، به وب‌سایت «میدل‌ایست‌آی» اعلام کردند که اسماعیل قاآنی و تیم او تحت بازجویی قرار دارند.

برخی منابع همچنین تأیید کرده‌اند که قاآنی دو روز پس از کشته‌شدن حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در 27 سپتامبر گذشته به لبنان سفر کرده است؛ در عین حال اما سپاه پیشتر سفر او به بیروت را تکذیب کرده بود.

در همین راستا، یک فرمانده گروه شبه‌نظامی مسلح نزدیک به تهران فاش کرد که «ایرانی‌ها به طور جدی به این مسأله مشکوک هستند که شاید اسرائیلی‌ها به نیروی قدس نفوذ کرده و به ویژه برخی از فرماندهانی را که در عرصه لبنان فعالیت می‌کنند، تحت تأثیر قرار داده‌اند. به همین دلیل، در حال حاضر همه تحت بازجویی هستند.»

همچنین گزارش‌های منابع رسانه‌ای حاکی از آن است که اسماعیل قاآنی، که در ارتباط با پرونده نفوذ گسترده بیگانه به ساختارهای نظامی و امنیتی ایران تحت حفاظت شدید و بازجویی است و طی دو هفته غیبت مشکوک او و در جریان بازجویی دچار حمله قلبی شده و به بیمارستان انتقال داده شده است.

آخرین باری که قاآنی، 67 ساله، که به سخت‌گیری و ترجیح او برای دور ماندن از رسانه‌ها مشهور است، دیده شده روز 29 سپتامبر دو روز پس از کشته شدن نصرالله بود. او در دفتر نمایندگی حزب‌الله در تهران، عبدالله صفی‌الدین، برادر رئیس شورای اجرایی حزب‌الله هاشم صفی‌الدین، جانشین دبیرکل حزب‌الله که او نیز در حملات هوایی اسرائیل کشته شده است، حضور پیدا کرد.

با این حال، غیبت فرمانده نیروی قدس سپاه در روز جمعه گذشته (4 اکتبر) از حضور در خطبه علی خامنه‌ای، در مراسم مربوط به کشته شدن حسن نصرالله، پرسش‌های بسیاری را برانگیخت.

همچنین، غیبت قاآنی در روز یکشنبه گذشته از مراسم اهدای نشان افتخار توسط خامنه‌ای به سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران اوضاع را پیچیده‌تر کرد و بر ابهامات افزود.
+4
رأی دهید
-32

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    معلوم نیست چه خبر است؟ سردار سپاه باشی‌ ولی هیچ کس به گردن نمی‌‌گیرد.نه مرده او را. نه زنده او را. این وسط هم و میان این هر بر .همسرت هم ابراز وجود و مدعی.که ایشون بوی حاج قاسم می‌‌دادند. ولی‌ چگونه را این همسر عزیز هنوز نگفته. حاج قاسم با هر دو تا سر و کار داشته. اول با ایشون بعد همسر؟ به این می‌‌گویند. شیوه بو دادن دو طرفه. یا اینکه فقط بو حاج قاسم یک طرفه بوده و همسر ایشون با بوکردن حاج قاسم و بعد با ایشون به بو مساوی پی برده.؟ کار زندگی‌ که ندارند فقط هم دیدیگر را بو می‌‌کنند. البته بو دادن در میان این‌ها مثل عطر بازار حرم شاه عبدالعظیم می‌‌ماند. ۱۰۰۰ نمونه امتحان کن. همیشه بو نامطلوب است
    1
    14
    جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    #شمشیر عدالت - نیمیخن، هلند
    این رژیم به مادر خودشم شک داره ،بردن اونقدر زدنش اویزونش کردن که اعتراف بده ،سکته کرده اخرشم اگر اعتراف نکرد میان یک مدال بهش میدن غضیه رو ماستمالی کنن
    0
    15
    جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.