واکنش آمریکا به قرار دادن «سیستانی» در لیست هدف‌گیری اسرائیل

العربیه: پس از اینکه یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی عکسی از علی سیستانی، مرجع شیعه ایرانی در عراق را به عنوان یکی از اهداف طرح‌های ترور اسرائیل منتشر کرد، آمریکا به این موضوع واکنش نشان داد.

آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد با ابراز مخالفت خود با هرگونه هدف قرار دادن سیستانی، تأکید کرد که او «شخصیتی دینی برجسته» است که در جامعه بین‌المللی مورد احترام زیادی قرار دارد و به عنوان صدایی تعیین‌کننده و تأثیرگذار در حفظ آرامش در منطقه شناخته می‌شود.

رومانوفسکی، در بیانیه‌ای که از سوی دفتر رسانه‌ای سفارت آمریکا در بغداد از طریق پلتفرم «ایکس» منتشر شد، گفت: «ما هرگونه هدف قرار دادن او را رد می‌کنیم و ایالات متحده به حمایت خود از تلاش‌ها برای تقویت صلح در منطقه ادامه می‌دهد.»
فهرست اهداف اسرائیل
«شبکه 14» اسرائیل تصویری از علی سیستانی، مرجع شیعه ایرانی در عراق منتشر کرد و او را به عنوان یکی از اهداف طرح‌های ترور اسرائیلی معرفی کرد.

در این تصویر، علی سیستانی در کنار تصاویری از عبدالملک الحوثی، رهبر حوثی‌ها؛ نعیم قاسم، جانشین دبیرکل حزب‌الله؛ یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس؛ اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و علی خامنه‌ای، رهبر ایران دیده می‌شود.

این کانال تلویزیونی اسرائیلی روز سه‌شنبه بدون اینکه دلایل قرار دادن سیستانی در لیست ترور را توضیح دهد، تصاویر افراد فوق‌الذکر را با علامت «هدف‌گیری» بر بالای سر هر یک از آنها منتشر کرد.

این تصاویر در حین صحبت یکی از خبرنگاران این کانال درباره پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله موشکی ایران به اسرائیل در روز سه‌شنبه گذشته نمایش داده شد.

این خبرنگار در جریان سخنرانی خود با اشاره به اینکه تاریخ پاسخ احتمالی اسرائیل نیز هنوز مشخص نشده است، گفت: اسرائیل «تصمیم حمله به ایران را گرفته، اما اهدافی که قرار است مورد حمله قرار گیرند، هنوز نامشخص است.»

از سوی دیگر اما ارتش اسرائیل تاکنون به‌طور رسمی در مورد فهرستی که کانال 14 منتشر کرده، اظهارنظری نکرده است.

شایان ذکر است که اسرائیل مسئولیت کشته شدن حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سپتامبر گذشته را بر عهده گرفته و همچنین مسئولیت خود در کشتن چندین عضو کادر رهبری و ستاد کل فرماندهی این گروه شبه‌نظامی در لبنان را پذیرفت.

از سوی دیگر، ایران اسرائیل را به ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس در تیر ماه گذشته در تهران متهم کرده است.

گفتنی است که تل‌آویو در طول سال گذشته بارها اعلام کرده است که «حمله نظامی» خود را تا نابودی کامل ساختار تشکیلاتی و نظامی جنبش حماس از جمله حذف یحیی السنوار که در تونل‌های زیرزمینی در جنوب نوار غزه پنهان شده‌اند، ادامه خواهد داد.
+4
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.