هدف گرفتن «وفیق صفا» داماد حسن نصرالله و مسئول هماهنگی و ارتباطات حزب‌الله در بیروت

العربیه: در ادامه حملات اسرائیل به مناطق مختلف لبنان و پایتخت این کشور، صدای انفجارهای شدیدی، شامگاه پنج‌شنبه 19 مهر، دو منطقه مسکونی و پرجمعیت «نویری» و «رأس النبع» در وسط بیروت را لرزاند و دود غلیظ ناشی از آن آسمان بیروت را فراگرفت.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که دو حمله اسرائیل به محله‌های اطراف مناطق «رأس النبع - النویری»، که نسبتا از ضاحیه جنوبی بیروت دور است، انجام شده است.
هدف گرفتن وزیر دفاع حزب‌الله
«شبکه 12» اسرائیل در این رابطه اعلام کرد که در دو حمله اسرائیلی انجام شده به بیروت «وفیق صفا»، وزیر دفاع حزب‌الله و داماد حسن نصرالله، دبیرکل کشته شده این گروه شبه‌نظامی هدف گرفته شده است.

یک منبع لبنانی به «رویترز» خبر داد که در حمله اسرائیل به وسط بیروت، دست‌کم یکی از اعضای کادر رهبری حزب‌الله هدف گرفته شده است.

از سویی یک منبع بیمارستانی به «فرانس پرس» گزارش داد که دو حمله اسرائیل به [وسط] بیروت 6 کشته بر جای گذاشت.

پس از آن دو منبع امنیتی نیز گزارش دادند که در حمله اسرائیل به مرکز بیروت حداقل 2 نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند.

به‌دنبال آن و بنا بر آمار رسمی در لبنان، شمار خسارت‌های انسانی ناشی از این حملات اسرائیل به وسط بیروت، 18 کشته و 92 زخمی اعلام شد.

گفتنی است که این سومین حمله‌ای است که از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله در 23 سپتامبر، به مناطق مرکزی پایتخت لبنان انجام می‌شود.

پس از این حمله اسرائیل که گفته می‌شود با موشک و از یک ناو جنگی انجام شده است بلافاصله آمبولانس‌ها به منطقه هدف گرفته شده اعزام شدند.

گفته می‌شود وفیق صفا در سال 2000 در کمیته مذاکراتی که به منظور حل بحران سه سرباز اسرائیلی که در آن زمان ربوده شده بودند، شرکت کرد. اجساد این سربازان در سال 2004 به اسرائیل در قالب یک معامله تبادل بازگردانده شدند.

او همچنین در مذاکرات برای بازگرداندن دو سرباز ذخیره که پیش از جنگ دوم لبنان در ژوئیه 2006 توسط حزب‌الله ربوده شده بودند، شرکت کرد. در روز آزادی آن‌ها در 16 ژوئیه 2008، او به شدت از ارائه هرگونه اطلاعات درباره آن‌ها خودداری می‌کرد و سپس مشخص شد که او مرگ آن‌ها را پنهان کرده بود، و در آن روز، آن‌ها به عنوان دو جنازه به اسرائیل بازگردانده شدند.
+22
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.