جنجال پرواز هواپیمای مسافربری فرانسه همزمان با حمله موشکی ایران به اسرائیل

یورونیوز: روز اول اکتبر، درست زمانی که تهران حمله موشکی گسترده‌ای را به سمت اسرائیل آغاز کرد، پرواز AF662 که پاریس را به مقصد دبی ترک کرده بود، «در حال پرواز بر فراز جنوب عراق بود.»

شرکت هواپیمایی ایرفرانس روز چهارشنبه (۹ اکتبر) اعلام کرد که «تحقیقات داخلی» را در مورد پرواز یکی از هواپیماهای خود که همزمان با حمله موشکی ایران به اسرائیل بر فراز آسمان عراق در حال پرواز بوده، آغاز کرده است.

این شرکت فرانسوی اعلام کرد: «در اول اکتبر، اطلاعات واصله حاکی از وقوع حمله موشکی ایران به اسرائیل بود. در نتیجه و بدون فوت وقت پس از دریافت دستورها و توصیه‌های مقام‌های عراقی، ایرفرانس تصمیم گرفت که پروازهای هواپیماهای خود را از ساعت ۱۹ به وقت پاریس در حریم هوایی این کشور متوقف کند.»

ایرفرانس تصریح کرد که در آن روز، پرواز AF662 آن که فرودگاه شارل دو گلِ پاریس را به مقصد دبی ترک کرده بود، «در حال پرواز در آسمان جنوب عراق بود که حمله ایران، حوالی ساعت ۱۸:۴۵ به وقت پاریس آغاز شد. این هواپیما کمی پیش از ساعت ۱۹ حریم هوایی عراق را ترک کرد. حریم هوایی عراق در ساعت ۱۹:۵۶ به وقت پاریس به طور رسمی توسط مقامات محلی بسته شد.»

این شرکت فرانسوی خاطرنشان کرد: «هواپیماهای ایرفرانس از قبل، از عبور از حریم هوایی اسرائیل، لبنان و ایران اجتناب کرده‌اند و پرواز بر فراز حریم هوایی عراق محدود به یک کریدور خاص بود که توسط همه خطوط هوایی استفاده می‌شود. با این وجود، تحقیقات داخلی در مورد این پرواز خاص آغاز شده است.»

هر چند موشک‌های بالستیک در ارتفاعی بالاتر از پرواز هواپیماهای مسافربری حرکت می‌کنند. اما خلبانان پرواز AF662 به رسانه‌های فرانسوی گفته‌اند که به هنگام عبور از حریم هوایی عراق موشک‌ها را از کابین خلبان دیده‌اند.

بر همین اساس، اتحادیه ملی خلبانان خطوط هوایی، خواستار روشن شدن حقیقت در مورد دلایل به خطر افتادن این پرواز مسافربری شده‌ است.
+27
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.