جزئیات قتل مادر و سه دخترش در شهر بیرمِ لارستان + ویدیوی لحظه پیدا شدن تنها بازمانده خانواده

یورونیوز: رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور دستور بررسی و رسیدگی خارج از نوبت به پرونده قتل اعضای یک خانواده در شهر بیرمِ لارستان خبر داد. کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس، در گفتگو با خبرگزاری میزان (وابسته به قوه قضائیه ایران) حادثه قتل اعضای یک خانواده ساکن در شهر بیرم لارستان را این گونه روایت کرد: «ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه [یکشنبه، ۱۵ مهرماه] در پی اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل ۴ نفر از اعضای یک خانواده در یکی از محله‌های شهر لارستان، با صدور دستور قضایی بلافاصله بررسی موضوع  به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. پس از انجام تحقیقات مشخص شد که فردی به همراه همسرش به انگیزه سرقت، مادری ۴۱ ساله و چهار فرزند ۱۳، ۷، ۶ و ۱۴ ساله‌اش که در همسایگی وی سکونت داشته‌اند را به منزل دعوت و پس از بستن دست و پاهایشان، ۴ نفر از آنان را با سلاح سرد به قتل می‌رسانند.»

آقای موسوی افزود: «در همان لحظات اولیه قاتل ۳۲ ساله در منزلش دستگیر شد و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که همسر قاتل، پسر  ۱۳ ساله مقتول را به داخل خودرو انتقال و از محل خارج شده است. با تلاش ماموران انتظامی خودرو شناسایی و توقیف و ضمن دستگیری راننده، پسر خانواده را آزاد کردند. متهمان در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند. در بازرسی از منزل قاتل یک قبضه سلاح کمری، یک قبضه وینچستر با مهمات مربوطه و ۲ قبضه سلاح سرد کشف شد.»
در همین حال، زنی به نام ندا، یکی از بستگان خانواده خلیلیان (قربانیان) در گفت‌وگو با همشهری گفت: «قربانیان در یک خانه ویلایی زندگی می‌کردند. پدر خانواده به نام اصغر مثل همسرش معلم بود و حیاط خانه آنها از طریق یک در، به خانه برادر اصغر راه داشت. در خانه برادر اصغر، زن و شوهری به نام‌های مهسا و سعید به عنوان مستاجر زندگی می‌کردند که مرد کشاورز و زن، خانه‌دار بود و در این سال‌ها رابطه بسیار نزدیکی با خانواده قربانیان داشتند.»

او مدعی شد: «همسر اصغر (یکی از مقتولان) که ربابه نام داشت معلم بود و با مهسا دوستی نزدیکی داشت. به همین دلیل مهسا از جزئیات زندگی‌ آنها خبر داشت. مثلا ربابه هر وقت برای پس انداز طلا می‌خرید، به مهسا می‌گفت و برای همین آن زن خبر داشت که ربابه بیش از یک کیلو طلا در گاوصندوق خانه‌شان نگه می‌دارد.»

کاووس حبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس در این‌باره گفت: «متهم اعتراف کرد که با انگیزه سرقت جواهرات مادر خانواده دست به این جنایت زده است.» به گفته او، عامل قتل و همسرش از قبل با قربانی‌ ها ارتباط و آشنایی داشته‌اند و پدر خانواده مقتولان نیز در آن لحظه در منزل حضور نداشته است.

پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا نیز به نقل از پسر جان به در برده این خانواده نوشت: «این افراد همسایه ما و مستأجر عمویم هستند. بعدازظهر یکشنبه، این خانم از مادرم خواست تا به خانه‌شان برود و برایشان رنگینک درست کند. مادرم به همراه سه خواهرم به خانه‌شان رفتند و من تنها در خانه ماندم. حدود نیم ساعت بعد، شوهر این زن با صورت پوشیده وارد خانه ما شد. من او را شناختم و پرسیدم چرا صورتت را پوشانده‌ای؟ او گفت که نترسم و آمده تا بازی دزد و پلیس کنیم. سپس از من پرسید گاوصندوقتان کجاست و طلاهای مادرت کجاست؟ او در حین بازی، دست و پایم را بست و داخل صندوق عقب ماشین گذاشت و حرکت کرد.»

در همین حال، رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر این که گمانی زنی‌ها و دامن زدن به شایعات طی سیر قانونی پرونده را با مشکل مواجه خواهد کرد از مردم خواست اخبار قضایی را تنها از مراجع رسمی دنبال و قطع کننده شایعات و اظهار نظر‌های غیر رسمی و غیر موثق باشند.
+9
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.