گزارش‌های تایید نشده از احتمال زنده بودن یحیی سنوار حکایت دارد

پوستری از یحیی سنوار در دستان یک طرفدار حوثی در شهر صنعا یمن به تاریخ پنجم آوریل ۲۰۲۴یورونیوز: رسانه‌های اسرائیلی روز دوشنبه به نقل از منابع مختلف از جمله العربیه و دیلی‌میل گزارش دادند که یحیی سنوار، رهبر حماس زنده است و تماس‌های خود با میانجی‌های قطری را از سر گرفته است.

یک دیپلمات ارشد قطری اخیراً به «جروزالم‌پست» گفته بود که گزارش‌های تماس مستقیم یحیی سنوار نادرست است و تمام مذاکرات از طریق خلیل الحیه، چهره سیاسی ارشد حماس انجام شده است.

عدم ارتباط‌گیری نسبتا طولانی مدت یحیی سنوار با دنیای بیرون باعث شد تا احتمال کشته شدن او مورد بررسی قرار بگیرد. یحیی سنوار پس از آنکه اسماعیل هنیه بیش از به دو ماه پیش در تهران ترور شد به عنوان جانشین او در مقام رئیس دفتر سیاسی حماس معرفی شد. از یحیی سنوار به عنوان طراح اصلی حمله روز هفت اکتبر سال ۲۰۲۳ حماس به اسرائیل یاد می‌شود. گفته می‌شود او پس از آغاز جنگ غزه به تونل‌های زیرزمینی حماس در نوار غزه پناه برد.

گمانه‌زنی در مورد سرنوشت یحیی سنوار در حالی صورت می‌گیرد که او پیش از این نیز در جریان جنگ غزه سابقه غیبت طولانی مدت و عدم ارتباط گیری با دنیای بیرون را داشت. با این حال پس از مدتی شواهدی از ارتباط گیری او با دنیای بیرون در مورد مذاکرات آتش‌بس و دیگر موضوعات روز به دست آمد.
+0
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.