ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند

ایندیپندنت فارسی: ایهود المرت، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین جمهوری اسلامی و اسرائیل به روزنامه تلگراف گفت، «اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند.»

المرت به این رسانه بریتانیایی گفت، «اسرائیل احتمالا توانایی حمله به تاسیسات هسته‌ای که در اعماق زمین و در سراسر ایران پراکنده‌اند را ندارند.»

المرت گفت، حمله به این تاسیسات را آمریکا می‌تواند انجام دهد و اسرائیلی‌ها می‌توانند به آن کمک کنند که در آن صورت داستان متفاوت می‌شود چون آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند.

موضع جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تا کنون بر این بوده که از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کند.

اسرائیل گفته است، به پرتاب ۱۸۰ موشک از سوی جمهوری اسلامی واکنش نشان خواهد داد. برخی گمانه‌زنی‌ها درباره پاسخ احتمالی اسرائیل شامل حمله به تاسیسات هسته‌ای، نفتی، نظامی، یا مقامات و اشخاص خاص است.

المرت در بخش دیگری از این مصاحبه برای نخستین بار فاش کرد، در آستانه حمله به راکتور هسته‌ای سوریه در سال ۲۰۰۷ به گوردون براون، نخست‌وزیر وقت بریتانیا اطلاع داده بود.

المرت گفت، دو رهبر جهان بودند که در آن زمان از حمله اطلاع داشتند، پرزیدنت بوش و گوردون براون.

المرت گفت به براون درباره راکتور اتمی سوریه و اینکه آن را نابود می‌کنیم، گفتم.

او در عین حال ابراز تردید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی اسرائیل اطلاعات احتمالی درباره حمله به تاسیسات‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی را در اختیار کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر کنونی بریتانیا قرار دهد.
+19
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان
    یعنی با این اعتراف نشان دادی اسرائیل جعلی بدون آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام بدهد بجز کشتن زن و بچه ها ، ترور ها تو ایران هم که ککهر یک مشت وطن فروش خائن هست که بخاطر پول به کشورشان پشت می کنند . بدبخت یک مشت خارج نشین پیتزا فروش و تاکسی درایور تو اروپا و آمریکا چقدر ناامید شدند از این خبر هاهاها ، رضا دماغ را بگو که منتظر و دلبسته بود به اسرائیل که به مقام .....برسونندش هاهاها .
    10
    6
    دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.