جسد حسن نصرالله، دبیر کل کشته شده حزب‌الله، «به طور موقت» در یک «مکان مخفی» دفن شد

رادیو فردا: یک «منبع نزدیک» به گروه حزب‌الله لبنان روز جمعه گفت جسد حسن نصرالله، دبیر کل کشته شده این گروه، «به طور موقت» در یک «مکان مخفی» دفن شده است.

این منبع به خبرگزاری فرانسه افزود حزب‌الله نگران بود که برگزاری یک آیین تشییع جنازه با شرکت زیادی از مردم از سوی اسرائیل هدف قرار گیرد.

این نگرانی ظاهراً به‌دلیل احتمال حضور افرادی باقی‌مانده از سران حزب‌الله مانند شیخ نعیم قاسم است. شیخ قاسم روز ششم مهر در آیین خاکسپاری ابراهیم عقیل در بیروت شرکت و سخنرانی کرد و اسرائیل آن محل را هدف قرار نداد.

حسن نصرالله ۶۴ ساله که بیش از ۳۲ سال دبیرکلی حزب‌الله را در دست داشت، عصر جمعه ششم مهر در بمباران مقر فرماندهی حزب‌الله در ضاحیه، در حومه جنوبی بیروت، کشته شد.

همراه با او عباس نیلفروشان، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حوزه‌های لبنان و سوریه، و شمار دیگری از مهره‌های ارشد دیگر حزب‌الله نیز کشته شدند.

جسد نصرالله سه روز بعد از بمباران از حفره‌‌ بزرگ ایجاد شده در ساختمان‌های منهدم‌شده یافته و به خانواده‌اش تحویل شد. رسانه‌های منطقه پیشتر نوشته بودند حزب‌الله، مقامات ایران و عراق در تماس هستند تا جسد او به کربلا در عراق برده و در حرم امام سوم شیعیان دفن شود.

پسر عباس نیلفروشان نیز به رسانه‌های تهران گفت هنوز نشانی از جسد پدرش از محل بمباران‌شده به‌دست نیامده است.

در فاصله یک هفته بعد از کشته شدن آن‌دو، شیخ نبیل قاووق مهره ارشد حزب‌الله و شمار دیگری از نیروهای حزب‌الله کشته شدند. دو تن از این کشته‌ها داماد و برادر داماد حسن نصرالله بودند که در دو عملیات جداگانه در این هفته در دمشق و بیروت کشته شدند. اسرائیل تنها مسئولیت کشتن محمد جعفر خلیل قصیر، برادر داماد نصرالله را برعهده گرفت که از سوی آمریکا نیز برای یافتن او ده میلیون دلار جایزه تعیین شده بود.

اسرائیل شش شب پس از کشته شدن حسن نصرالله، در بمباران‌هایی که فوق سنگین توصیف شد، در شامگاه دوازدهم مهرماه، محلی‌ را در لبنان هدف قرار داد تا ظاهرا هاشم صفی‌الدین را از پای درآورد. در روزهای اخیر از صفی‌الدین، که رئیس شورای اجرایی و شورای جهادی حزب‌الله است، به عنوان گزینه احتمالی برای پست دبیرکلی حزب‌الله نام برده می‌شد.

هنوز در مورد سرنوشت صفی‌الدین خبری در دست نیست.
+0
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک

    جسد کثیف این‌ خوک رو نباید چال کرد باید انداخت تو اتشفشانی بیابونی جایی…
    1
    40
    جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    اسم مکان مخفی توالت می باشد. تمام.
    1
    37
    جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    اینو فقط خواستم با خودیها در میان بکذارم، جسد پر تعفن خرس الله را زیر چاه مسطراح کنار طویله چالش کردیم، فقط خودیها بدانند. غسلش را هم با ادرار گاو انجام دادیم چون آنروز آب فشار کمی داشت و مجبور بودیم ذخیره کنیم برای گاو و گوسفندانمان. یک تکه پهن خشک شده هم کنار کفنش که همان عبلی مفعول گریش بود گذاشتیم تا دربدو رسیدن به آن دنیا در سر رئیسی بی سواد جابگذارد تا جای مغز کودنش را پر کند.
    5
    19
    جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.