تلویزیون اسرائیلی: ظرف «چند روز آینده» به حمله موشکی جمهوری اسلامی پاسخ داده خواهد شد

فعالیت سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» در اشکلون (سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳)صدای آمریکا: به گزارش شبکه تلویزیونی اسرائیلی «کانال ۱۲»، اسرائیل «چند روز آینده» در هماهنگی نزدیک با دولت آمریکا «پاسخ شدید» خود را عملی خواهد کرد.

این شبکه خبری گزارش داده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل، شامگاه جاری درباره واکنش به حمله موشکی جمهوری اسلامی با مقامات ارشد امنیتی این کشور رایزنی می‌کند.

شبکه تلویزیونی اسرائیلی «کانال ۱۲» به نقل از کابینه این کشور خبر داده است که اسرائیل تاوان سنگینی را به «رژیم آیت‌الله‌ها» تحمیل خواهد کرد.

در این گزارش به نقل از یک منبع دولتی آمده که اسرائیل اجازه نخواهد داد که حمله موشکی جمهوری اسلامی بدون «پاسخ چشمگیر» بماند.

شامگاه سه‌شنبه جمهوری اسلامی با حدود ۲۰۰ موشک اسرائیل را مورد حمله قرار داد. آمریکا و اسرائیل این حمله را ناکارآمد و خنثی شده توصیف کردند. اما مقامات جمهوری اسلامی اصرار دارند که این حمله موفق بوده است.

به دنبال این حمله نگرانی‌ها از واکنش شدید اسرائیل و بالا گرفتن درگیری‌ها تا سطح یک جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای به شدت افزایش یافته است.

حمله موشکی شامگاه سه‌شنبه پس از افزایش شدید تنش‌های لفظی میان مقامات اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران پس از حذف حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، انجام شد. ارتش اسرائیل روز شنبه ۷ مهر از کشته شدن حسن نصرالله در حمله روز جمعه اسرائیل به حومه جنوبی بیروت خبر داد و گروه حزب‌الله نیز ساعت‌ها بعد کشته شدن رهبر خود در این حملات را تأیید کرد.
+20
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.