تحلیل‌های جمشید برزگر و دامون گلریز از درگیری‌های جمهوری اسلامی و اسرائیل


ایران اینترنشنال: جمشید برزگر، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی: اگر آمریکا در درگیری میان جمهوری اسلامی و اسرائیل مداخله کند، هدف آن مهار جمهوری اسلامی در واکنش به اسرائیل خواهد بود، نه جلوگیری از پاسخ اسرائیل.

دامون گل‌ریز، تحلیلگر امور بین‌الملل و مدرس دانشگاه: چین و آمریکا تمایلی به جنگ در منطقه ندارند و به‌ نظر می‌رسد تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع آن انجام دهند.
+15
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۰
    Godless man - زمین، آنتراکتیکا
    ایرانیان عزیز، ابتدا عرض کنم من موافق رژیم فاسد و خونخوار جمهوری اسلامی نیستم، ولی خواهش میکنم در دام تله های اطلاعاتی و پروپاگاندای کشورهای دیگر نیافتید. شکی نیست که رژیم حاضر منابع مالی کشور رو صرف مقاصد خودش در کشورهای دیگر میکند. ولی این رو بدونید هیچ کشوری دلش به حال ایرانیان نمیسوزه از جمله اسراییل که با عوامل فارسی زبان خودشون در صدد استفاده راهبردی و استفاده از پروپاگاندا برای نابودی دولت ایران برای رسیدن به مقاصد خودشون هستند و نه چیزی که ایرانیان از دهان آنها و عواملشان می‌شنوند.اکثر ما ایرانیان خواستار تغییر شرایط در ایران هستیم ولی در نظر بگیرید دولت اسرائیل (و یا هر دولتی دیگر) تغییرات شرایط ایران را در جهت منافع راهبردی خودش میخواهد. من ضد یهود نیستم و فعال سیاسی هم نیستم. ولی فکر میکنم ما نباید گول رسانه های بزرگ که مقاصد خاص خودشان را دارند بخوریم. الان میبینم که خیلی از کامنت ها بوی این رو میده که افراد نگارنده ممکن هست به غیر از سرویس های اطلاعاتی ایران، به سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل هم وصل باشند.
    22
    18
    ‌پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    Godless man - زمین، آنتراکتیکا
    شخصا اینکه دولت اسرائیل دلسوز ایران باشه رو( با توجه به کارنامه ای که دارند و استفاده از پروپاگاندای‌ وسیع در داخل ایران و رسانه ای در خارج از ایران برای تاثیر در افکار ایرانیان و پنهان سازی کارهای که در فلسطین و لبنان انجام داده هست) رو منتفی می‌دونم. برای مردم اسرائیل احترام قائلم و از شرایطی که برای آنها و مردم منطقه پیش آمده نگران. ولی سیاستمداران همه جای دنیا به دنبال اهداف خاص خودشان هستند. کما اینکه اگر اسرائیل صلاح مردم ایران را میخواست به نگهداشتن حکومت پهلوی که برای ایرانیان خوب بود و رابطه ی معقولی با اسراییل داشت کمک میکرد. فراموش نکنیم که صهیونیست و حزب الله هر دو ایدئولوژی هستند که اهداف و منافع خود را دنبال میکنند که با اهدافی که ایرانیان برای ساختن مملکت خود دارند و در نظر گرفته اند کاملا متفاوت هست. خواهشا به اینکه دوستی چند هزار ساله گوشزد میشه رو با اندکی تامل نگاه کنید. کسی دلش به حال مردم کشور دیگر نمیسوزه (در مورد دلسوزی و کمک حکومت ایران برای حماس و حزب‌الله لطفاً نقش ایدئولوژی رو فراموش نکنید) امید صلح و دوستی پایدار بین مردم ایران، اسرائیل و فلسطین و نبود جنگ.
    17
    15
    ‌پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    هیچ دولتی دلسوز صد در صد هیچ ملتی نیست. در میدان بین المللی فقط منافع مشترک وجود دارند. همانطوریکه جمهوری کثیف اخوندی بدون هیچ دلیل فیزیکی و سیاسی و جغرافیائی بعلت ایدئولوژهای جنایتکارانه ی 1400 سال قبل در اوهام خودش برای تنوره کشیدن یک دیو از ته چاه (امام زمان) و تنفر قرانی از قوم یهود (با همکاری چپول های کثیف و ملعون) با اسرائیل ( و با امریکا بعلت طرفداری از اسرائیل وگرنه تمام فک و فامیل این ها در امریکا هستند) پشت دشمنان بالفطره ی ایران مثل حماس و حزب الله لبنان ایستاد و چشم فرزندان ایران را کور و هزاران نفر را کشت و اعدام کرد. ملت ایران هم حق مسلم خودش میداند تا با هر نیروئی که باضحاکان زمان مبارزه میکند در شرایط مساوی همکاری کند تا مملکت از دست یک عده قشری و جنایتکار نجات پیدا کند
    1
    4
    ‌پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    آمریکا همانقدر که دلش برای ناتو و اروپاییها میسوزد برای شما قهوه‌ای های کله سیاه هم میسوزد. اسرائیل دارایی استراتژیک آمریکا برای مهار شرق چین هند پاکستان و غیره است چون خود ترازl مثبت انرژی دارد.
    4
    0
    ‌پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.