خامنه‌ای: ریشه مشکلات و جنگ‌ها آمریکا و اروپا است

العربیه: پس از حمله موشکی ایران در روز گذشته و افزایش تهدیدهای تند و تیز از سوی ایران و اسرائیل، نگرانی‌های بین‌المللی از احتمال تشدید درگیری‌ها افزایش یافته است. علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در واکنش به این وضعیت سعی کرد تا حدودی از شدت لحن خود بکاهد و اعلام کرد که «کشورهای منطقه قادر به اداره منطقه و هم‌زیستی با صلح و عافیت هستند».

او امروز چهارشنبه در دیدار با شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های ایران مدعی شد که اساس مشکل و عامل ایجاد درگیری‌ها و جنگ‌ها، حضور آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی در منطقه است.

خامنه‌ای اضافه کرد که جنگ‌ها و درگیری‌ها در منطقه زمانی پایان خواهد یافت که این کشورها از دخالت در امور منطقه دست بردارند.
نگرانی از جنگ منطقه‌ای
اظهارات خامنه‌ای تنها ساعاتی پس از حمله گسترده موشکی ایران به اسرائیل منتشر شد؛ حمله‌ای که باعث تهدید تل‌آویو به پاسخ شدید علیه تهران شد.

در پی این تهدیدات متقابل، نگرانی‌های جهانی از گسترش درگیری به یک جنگ منطقه‌ای افزایش یافته است، به‌ویژه که اسرائیل پیشتر هشدار داده بود که تمام گزینه‌ها روی میز است.

در حالی که واشینگتن این بار، نسبت به حملات گذشته، تمایل کمتری برای مهار اسرائیل از خود نشان می‌دهد، اسرائیل در حمله آوریل، پس از حمله به سفارت ایران در دمشق، تنها به هدف قرار دادن پدافند دفاع موشکی «اس-300» (S-300) در نزدیکی اصفهان اکتفا کرد؛ پدافندی که از یک فرودگاه نزدیک به تأسیسات هسته‌ای نطنز محافظت می‌کرد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات روز سه‌شنبه ایران تقریباً دو برابر حملات آوریل بوده است. در این میان، برخی مقامات اسرائیلی خواستار حمله به تأسیسات نفتی و هسته‌ای داخل ایران شده‌اند.
+4
رأی دهید
-35

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    یکی از ریشه های اصلی و غیر انکار معضلات دنیای امروز ، بی شک اسلام و عمامه است !!
    1
    19
    ‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    ریشه همه مشکلات و جنگ‌ها آمریکا و اروپا همه کشورها هستند به غیر از چین و روسیه و البته طالبان بعضی وقت ها!!
    1
    9
    ‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    golaleh - زاگرس، افغانستان
    ای دروغ گویه بی ناموس!.
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.