نفتالی بنت: بزرگترین فرصت ۵۰ سال اخیر برای تغییر چهره خاورمیانه به وجود آمده است

صدای آمریکا: نخست وزیر پیشین اسرائیل روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه، حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل را «بزرگترین فرصت ۵۰ سال اخیر برای تغییر چهره خاورمیانه» دانست و گفت: «رهبری ایران که قبلاً در شطرنج خوب بود، عصر امروز اشتباه فاحشی مرتکب شد.»

نفتالی بنت با انتشار پستی در رسانه اجتماعی ایکس افزود: «ما باید همین اکنون برای نابودی برنامه هسته‌ای ایران، تأسیسات انرژی و فلج مرگبار این رژیم تروریستی اقدام کنیم. ما باید این تهدید وحشتناک را برای آینده فرزندانمان برطرف کنیم و به مردم ایران فرصتی بدهیم تا قیام کنند و رژیمی را که زنان و دخترانش را به بند می‌کشد، از پا درآورند.»

او با استفاده از واژه «اختاپوس» برای توصیف جمهوری اسلامی نوشت: «بازوان اختاپوس اکنون به طور موقت از کار افتاده‌اند و در حالی که آیت الله‌ها به سلامت در کاخهای خود در تهران نشسته‌اند باید سر اختاپوس ترور را قطع کرد چرا که ما هم توانش را داریم هم توجیهش را داریم و هم ابزارهای لازم برای این کار را در اختیار داریم.»

نخست وزیر پیشین اسرائیل با برشمردن «جنایات گروههای نیابتی جمهوری اسلامی» در یکسال گذشته در قبال مردم اسرائیل خاطرنشان کرد: «ملت ما در سال گذشته اتحاد و قدرت خود را ثابت کرده است. زمانهایی هست که تاریخ درِ خانه ما را می‌زند و ما باید آن را در باز کنیم. این فرصت را نباید از دست داد.»

نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه سه‌شنبه با اشاره به حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل، در پیامی ویدیویی این حمله را «ناکام» توصیف کرد و گفت جمهوری اسلامی امشب اشتباه بزرگی مرتکب شد و تاوان آن را خواهد پرداخت.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل هم روز ۱۰ مهرماه پرتاب «صدها» موشک از سوی جمهوری اسلامی به سمت «مناطق مسکونی» اسرائیل را محکوم کرد و گفت: «پاسخ ما به حملات جمهوری اسلامی دردناک خواهد بود.»
+68
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    دقیقا همینطوره،بهترین موقعیت هست تا این رژیم قرون وسطایی ظالم و مافیایی شرش از ایران کنده بشه،تغییری بزرگ و رویایی هم برای اسرائیل هم تمام منطقه و بلکه جهان و از همه مهمتر برای مردم ایران. و البته خریت محض خامنه ای با دم به تله نقشه اسرائیل برای آغازگر جنگ بودن دادن آغازی برای پایان حاکمیتش خواهد بود و مشه گفت محال هست اینبار آبها از آسیا افتاده و باز بتوانند دنبال فریب دنیا و فرستادن پزشکیان به سازمان ملل برای سخنرانی صلح طلبانه و استحکام حکومت سیاهشان باشند،دیگر نه سپر و اهرم حزب الله را دارند و نه حماس! علی گدا مانده و حوض پر از لجنش و ده ها میلیون ایرانی ناراضی که از حکومتش متنفرند.
    1
    19
    ‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    پس خواهشاً این فرصت طلایی رو از دست ندهید و اول سر اختاپوس رو قطع کنید !!
    0
    21
    ‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    اگر رژیم عوض کردن به این آسونی بود الان باید اسد ۱۰ سال قبل عوض میشد حافظه تاریخی خوب چیزیه. فرصت پنجاه سال اخیر؟ این بابا مثل هر سیاستمداری زیاد حرف میزنه کم فکر میکنه. بهترین فرصت خود مردم ایرانند تا حکومتی هزینه امنیتی و انسانی نده تغییر نمیکنه دوسال پیش انقلاب مهسا از این دست بود طی یک قرن تاریخ دموکراسی ایرانی به سیستم چیزی رو تحمیل کرد ادامه این روند به یک سیستم دموکراتیک با شعور منتهی میشه نه این دلقکها که هنوز چهار تا اسیر خودشون رو آزاد نکرده‌اند ۱۰۰ هزارتا زن و بچه کشتن و چند هزارتا هم از سربازان خودشون رو بکشتن دادن برای دوتا خیابون. میگه کل گر طبیب بودی سر کچل خویش دوا نمودی. احمق بر فرض مثال که خامنه‌ای رو ترور کردی یکی افراطی جوان میاد سر کار تخته گاز بمب اتمی شیعه رو میسازه بعد تو مجبوری بری تو این تلویزیون اون تلویزیون از متحدین درخواست کنی علیه نئو ملاها محافظتتون کنن.
    6
    3
    ‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    Persian-turk - استکهلم، سوئد
    با آرزوی نابودی ملا ها طالبان و اسراییل همه با هم . قاتلین خاورمیانه.
    0
    7
    ‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.