آمریکا می‌گوید ایران برای حمله قریب‌الوقوع موشکی به اسرائیل آماده می‌شود

دود ناشی از بمباران ضاحیه در حومه جنوبی بیروت توسط ارتش اسرائیلرادیو فردا: یک مقام ارشد کاخ سفید به رسانه‌ها گفته است آمریکا به نشانه‌هایی دست یافته که نشان می‌دهد ایران خود را برای حمله موشکی بالستیک قریب‌الوقوع به اسرائیل آماده می‌کند.

مقام کاخ سفید که اظهاراتش در چند رسانه‌ از جمله خبرگزاری‌های رویترز، فرانسه و آسوشیتدپرس منعکس شده است،‌ روز سه‌شنبه همچنین اعلام کرد ایالات متحده به شکل جدی و فعالانه از اقدامات دفاعی اسرائیل حمایت می‌کند.

او همچنین هشدار داد چنین اقدامی «تبعات سختی برای ایران به همراه خواهد داشت».

از سوی دیگر سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، آماده مقابله با تهدید ایران است.
واکنش روسیه و چین به عملیات زمینی اسرائیل در لبنان
روسیه روز سه‌شنبه از اسرائیل خواست نیروهای خود را از خاک لبنان بیرون بکشد و هشدار داد حملات اسرائیل باعث تنش و خشونت بیشتر در خاورمیانه می‌شود.

وزارت خارجه روسیه همچنین حمله زمینی اسرائیل به لبنان را «قویا محکوم کرد».

وزارت خارجه چین نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با «تعدی به حق حاکمیت،‌ امنیت و تمامیت ارضی لبنان» مخالف است.

در این بیانیه آمده پکن از وضعیت فعلی که بین اسرائیل و لبنان رخ داده و افزایش تنش‌های ناشی از اقدامات نظامی، «عمیقا نگران» است و از اسرائیل خواست برای رفع تنش اقدام کند.

ارتش اسرائیل عملیات زمینی خود در لبنان را از دوشنبه‌شب آغاز کرد و می‌گوید طی روز سه‌شنبه، درگیری‌های شدیدی بین چتربازان و تکاوران اسرائیلی با نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان رخ داده است.
اسرائیل می‌گوید در ماه‌های اخیر ده‌ها عملیات محدود در لبنان اجرا کرده است
سخنگوی ارتش اسرائیل فاش کرد که این کشور از حدود یک سال پیش و آغاز جنگ غزه، ده‌ها عملیات زمینی محدود در جنوب لبنان انجام داده است.

دانیل هگاری ساعاتی بعد از آغاز حمله زمینی اسرائیل به لبنان به خبرنگاران گفت جزئیات این اقدامات نظامی به تازگی از حالت محرمانه خارج شده است.

او خبر داد نیروهای اسرائیلی در ماه‌های اخیر چندین موقعیت نظامی گروه حزب‌الله، تونل‌ها و سلاح‌های این گروه را در این حملات کوچک از بین برده است.

آقای هگاری گفت در این اقدامات نظامی طرح‌های گروه حزب‌الله برای ورود به اسرائیل و اجرای حملاتی مانند آنچه گروه افراطی حماس در ۱۵ مهر سال گذشته انجام داد، کشف شده است.

او توضیح داد: «سربازان ما وارد زیرساخت‌های زیرزمینی حزب‌الله شدند و انبارهای مهمات مخفی این گروه را کشف و تعدادی از آنها را که شامل تسلیحات ساخت ایران بود، ضبط یا نابود کردند.»

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین گفت که یافته‌ها و مدارک کشف‌شده زیر خانه‌های دهکده‌های جنوب لبنان در جریان حملات زمینی اسرائیل به جامعه جهانی ارائه خواهد شد.

او همچنین ویدئوهایی از دوربین‌های متصل به سربازان اسرائیلی را نشان داد که به گفته او تونل‌های مورد استفاده حزب‌الله در زیر سه دهکده در جنوب لبنان را به تصویر کشیده بودند. این دهکده‌ها در امتداد مرز و در برابر سه شهر اسرائیلی واقع شده‌اند.
ارتش اسرائیل: آماده مقابله با ایران هستیم، هنوز تهدیدی شناسایی نشده است
یک سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید سیستم‌های دفاع هوایی اسرائیل برای مقابله با هر تهدیدی از سوی ایران آماده هستند، اما تاکنون تهدیدی شناسایی نشده است.
 
دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، این را طی یک کنفرانس خبری، دقایقی بعد از این که یک مقام کاخ سفید به رسانه‌ها گفت ایران آماده حمله موشکی به اسرائیل می‌شود، به رسانه‌ها گفت.
 
او گفت اسرائیل و متحدانش در بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با تهدیدات ایران هستند و هر گونه حمله‌ای از سوی ایران پیامدهایی خواهد داشت.
+12
رأی دهید
-63

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    golaleh - زاگرس، افغانستان

    خامنه ای بزدلو حمله به اسرائیل؟ او ضعیف کشه، ... این کارارو نداره! .
    5
    65
    ‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    اتفاقا خوبه،بگذار موشک پراکنی کنند تا ببینیم این سری چطور پایگاههای سپاه اشغالگر تروریستی در داخل ایران منهدم میشه و چه بسا بیت ضحاک اعظم.هر کس با این رژیم ضدبشری برای حمله به اسرائیل همکاری کنه در جبهه خامنه ای و در نتیجه دشمن مردم ایران خواهد رود و هلاکتش سبب شادی و تسلی ماست.
    8
    77
    ‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    فاطی کماندو - قرچک، ایران
    این لواطکارا هم خودشونو مسخره کردن این چجور حمله قریب‌الوقوعی هست که امریکا ازش خبر.داره 😂🤣
    0
    8
    ‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا
    لابد سیدعلی گدا باز هم تلفن زده به بایدن و ازش خواهش کرده که به نتانیاهو بگه این بار هم نادیده بگیره تا سپاه شاخداران چند تا موشک بزنه به بیابون و وسط دریا تا گاگول های حزب الهی اینقدر زر نزنند
    0
    8
    ‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    مهدی52 - روتردام، هلند
    یواش یواش داریم به جایی می‌رسیم که باید ه مقام‌های ارشد آمریکایی نسبت به اینکه چی مصرف می‌کنند مشکوک بشیم چون اینا هر دفعه از خود جمهوری اسلامی بیشتر میزنند میزنند میکنند.
    0
    1
    ‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    شروع کرد . قامات اسرائیلی می‌گویند فعلا در حال رصد و انهدام موشک های جمهوری اسلامی هستیم ، اما تا ساعاتی دیگر پاسخی به ایران خواهیم داد که کسی از خاطرش پاک نشود.
    0
    7
    ‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    HosseinG - تهران، ایران
    حمله ایرانم اغاز شد حالا بیان اونایی که مسخره میکردن ضر میزدن نظرشونو بدن
    7
    0
    ‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    قبل از اینکه ارگاسم بگیرید امت خلق و ریش. آخوند‌ها همین الان ۴۰۰ موشک فرستادند. تا کنون سه عدد مرغ دانی‌ مورد اصابت قررا گرفته. بقیه آن را هم تو هوا زدند. فقط یک راکت به خانه اصابت کرده و یکی‌ مجروح شده. ولی دو تا تروریست در خیابان دوباره چند نفر بی‌ گناه را ترور کردند. حالا شروع نکنید. زدیم کشتیم. چنان کردیم چنین کردیم. نشسته جلو تلوزیون. مستقیم دارند نشان می‌‌دهند. همه مردم وسط خیابان و دارند با موبایل فیلم می‌‌گیرند.
    0
    4
    ‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.