ملاقات با شرکت کننده ۸۰ ساله مسابقه دختر شایسته: سن فقط یک عدد است

یورونیوز: چوی سون-هوا، ۸۰ ساله که تقریبا یک دهه پیش از برگزاری نخستین دور از مسابقات دختر شایسته جهان در سال ۱۹۵۲ متولد شده، این شانس را دارد که به عنوان مسن‌ترین شرکت کننده این مسابقه، تاریخ‌ساز شود.

او اوایل ماه جاری میلادی به عنوان یکی از فینالیست‌های کره‌ جنوبی برای تعیین نماینده این کشور در مسابقه سالانه دختر شایسته جهان (Miss Universe) معرفی شد. خانم چوی روز دوشنبه (۳۰ سپتامبر) با ۳۱ شرکت کننده دیگر برای تصاحب تاج دختر شایسته کره جنوبی و کسب عنوان نماینده کره جنوبی برای شرکت در فینال جهانی مسابقه دختر شایسته جهان که نوامبر امسال در مکزیک برگزار می‌شود، رقابت می‌کند.

او در پاسخ به این سوال‌ها که «چطور یک خانم ۸۰ ساله اینقدر سالم و سرپاست؟ چگونه آمادگی بدنی خود را حفظ کرده؟ از کدام رژیم غذایی پیروی می‌کنید؟»، گفت: «می‌خواهم دنیا را حیرت زده کنم ... وقتی پیر می‌شوی، اضافه وزن پیدا می‌کنی... بنابراین، می‌خواهم نشان دهم که سن فقط یک عدد است و می‌توان حتی وقتی پیر می‌شویم، سالم و سلامت زندگی کنیم.»

اگر خانم چویی که دارای سه نوه است، عنوان قهرمانی کره جنوبی را به دست آورد و به مسابقات مکزیک صعود کند، بیش از دو برابر مسن‌ترین فینالیست تایید شده این مسابقه‌ یعنی بئاتریس انجویا، ۴۰ ساله از مالت که مادر سه فرزند است، سن خواهد داشت.

تلاش خانم چویی برای پیروزی در فینال امسال در شرایطی است که سازمان‌دهندگان Miss Universe Korea مسابقه امسال را با شعار « سن در رویاپردازی اهمیتی ندارد» برگزار می‌کنند.

خانم چویی می‌گوید: «زیبا به نظر رسیدن از بیرون مهم است، اما من فکر می‌کنم شما باید در ذهن خود نیز آرامش داشته باشید و بدانید که چگونه به دیگران احترام بگذارید. بسیاری از مردم این روزها منفی‌باف شده‌اند.»

او افزود: «پیدا کردن افرادی که هیچ عمل یا جراحی پلاستیکی انجام نداده‌اند، سخت شده است، و فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که این کار را بپذیریم. بسیاری از مردم چشم‌هایشان یا بینی‌شان را جراحی می‌کنند تا درشت‌تر یا سربالاتر به چشم بیایند... در گذشته، از این کار بد می‌گفتند، اما الان دیگر اینطور نیست. این فقط کره‌ای‌ها هم نیستند که از این کارها می‌کنند، بسیاری از زنان در سراسر جهان تحت عمل جراحی پلاستیک قرار می‌گیرند.»

او پیش از شرکت در این مسابقات، در دنیای مُد کره جنوبی نامی برای خود دست و پا کرده است. خانم چوی پیشتر در بیمارستانی در کره جنوبی پرستار بود، پس از بازنشسته کردن خود از کار دشوار پرستاری و بروز مشکلات مالی، در سن ۷۲ سالگی وارد حرفه مدلینگ شد.

او یادآوری کرد: «یکبار یکی از بیمارانم به من گفت که حرفه مدلینگ را امتحان کنم. اولش فکر می کردم کار مزخرفی است... اما یکهو، رویای قدیمی من برای مدل شدن، پوشیدن لباس‌های زیبا و عکاسی بیدار شد. بنابراین، به خودم گفتم، به جای این که خوابش را ببینم، باید آن را امتحان کنم. پس وارد یکی از آکادمی‌ها مدلینگ شدم و دوره دیدم. خیلی از تمرین‌ها را هم در اوقات استراحتم در بیمارستان تمرین می‌کردم.»

او در سن ۷۴ سالگی و در هفته مد سئول، اولین حضور خود را به عنوان مدل تجربه کرد. او به سرعت به عکس جلد مجلات مد کره جنوبی راه یافت و در کارزارهای تبلیغاتی برندهایی معروف کره‌ای از جمله آبجو محبوب Cass ایفای نقش کرد.

برای دهه‌ها، سازمان Miss Universe محدودیت‌ سنی سختی را اعمال می‌کرد که تنها به زنان ۱۸ تا ۲۸ ساله اجازه شرکت در مسابقه دختر شایسته جهان را می‌داد. اما از سال ۲۰۲۴، محدودیت سنی برداشته شد. سال گذشته، این سازمان در مواجهه با انتقادهای فعالان حقوق زنان و فمینیست‌ها معیارهای واجد شرایط بودن را به‌روزرسانی کرد تا ممنوعیت طولانی مدت شرکت زنان باردار یا مادران و زنانی که ازدواج کرده‌ و یا قبلاً ازدواج کرده‌اند، حذف شود.
+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.