متحد سابق نصرالله دو روز قبل از کشته شدن او: جمهوری اسلامی تو را معامله کرده، وصیت نامه‌ات را بنویس

رادیو فردا: محمد علی حسینی، دبیرکل شورای اسلامی عربی، چهارشنبه ۴ مهر، یعنی دو روز پیش از کشته شدن حسن نصرالله در حمله هوایی اسرائیل، خطاب به او گفت که جمهوری اسلامی ایران بر سر او معامله کرده و هرچه سریع‌تر، وصیت‌نامه‌اش را بنویسد.

آقای حسینی در سال‌های دور از دوستان نزدیک حسن نصرالله بود که به‌دلیل مخالفت با سیاست‌های حزب‌الله، به‌ویژه نزدیکی‌اش با جمهوری اسلامی، به‌مرور به یکی از منتقدان این گروه شبه‌نظامی تبدیل شد.

حزب‌الله یک گروه شبه‌نظامی و در عین حال یک حزب سیاسی است که بخش بزرگی از جنوب لبنان را تحت کنترل دارد.

محمد علی حسینی دو روز پیش از کشته شدن دبیرکل حزب‌الله، در مصاحبه با شبکه العربیه خطاب به نصرالله گفته بود: «نزدیکانت را جمع کن، به آن‌ها وصیت کن و وصیت‌نامه‌ات را بنویس، زیرا کسی که حامی‌ات بود، امروز تو را فروخت.»

آقای حسینی ادامه داد: «اگر بدانی ایران درباره تو چه گفته، چه اطلاعاتی درباره تو رسانده و در مقابل سرت چه درخواست‌هایی کرده، معادله تغییر می‌کرد.»

او سپس هشدار داد: «بدان از امشب تو هدف اول اسرائیل تبدیل شدی. وصیتت را بنویس، این تهدید نیست اما امروز جدی صحبت می‌کنیم. منتظر خواهیم بود و خواهیم دید. ببین رویای رفتنت به قدس را چه کسی به تو گفت و چه کسی فریبت داد.»

حسن نصرالله در حمله هوایی شدید اسرائیل به مرکز فرماندهی حزب‌الله در حومه جنوب بیروت، به همراه شماری از فرماندهان حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران کشته شد.

از میان کشته شدگان دیگر، تا کنون نام علی کرکی، فرمانده منطقه جنوب حزب‌الله، و همچنین عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه و مسئول شاخه لبنان نیروی قدس سپاه پاسداران، اعلام شده است.

در بمباران منتهی به کشته شدن نصرالله، ۶ ساختمان با خاک یکسان شد. ارتش اسرائیل می‌گوید که جلسه سران حزب‌الله در تونل‌هایی زیر این ساختمان‌ها برگزار شده بود. هنوز آمار تلفات احتمالی دیگر قربانیان این حمله مشخص نشده است.

ایالات متحده حزب‌الله را یک سازمان تروریستی می‌داند، اما اتحادیه اروپا شاخه نظامی آن را در فهرست سیاه قرار داده و شاخه سیاسی‌اش را تروریستی نمی‌داند. حزب سیاسی حزب‌الله در پارلمان لبنان هم نمایندگانی دارد
+92
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    زیاد حرف های عمامه به سرها را جدی نگیرید. معامله ای در کار نبوده است. انقدر حزب الله منفور است که همه برای اسرائیل خبررسانی میکنند. امروز هیچ کس مثل مردم لبنان نمی تواند خوشحال باشد
    9
    136
    شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    همانطور که ج.ا. رهبر حماس را معامله کرد و اعضای حزب الله را مجهز به پیجرهای کشنده و در نهایت به کشتن و کور کردن تعداد زیادی از آنها کرد، همانطور هم حسن خرس الله را معامله کرد.
    2
    47
    شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

    این یک فرصت تاریخی برای آخرین قیام موفقیت آمیز برای مردم ایران است، اما گویی قالب تهی کرده‌اند و راضی به هر سرنوشتی، بیدار شویم . حسن تاپاله ها می آیند و میروند اما ایران باید تا ابد بر دوش من و تو باقی بماند ...
    4
    55
    شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    درسته که حزب الله منفور است ولی مسلمانان بقدری بی شخصیت هستند که براحتی برای منافع فردی و گروهی خودشان دوستان و متحدان و حتی خانواده خودشان را می‌فروشند، مگر گیلانی و یا جنتی بچه های خودشان را اعدام نکردند؟ در نتیجه ممکن استکه خامنه ای برای بقای حکومتش هنیه و نصرالله را فروخته باشد ، ضمنا باید در نظر داشت که وجود ج.ا بنفع اسرائیل و شرق و غرب هم میباشد .
    5
    46
    شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    تخم جن و یا ولد زنا که میگن معلوم شد کیه . فاطی جایزه داری اگه درست بگی
    2
    29
    شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    "ک.." شعر آخوندی. روزی ۱۰۰۰ بار همین چیز را توی این سایت می‌‌شنویم. آخوند ها جاسوس اسراهیل هستند. بله شیخ علی‌ شخصا زنگ زد به بی‌ بی‌. امروز برو حسن خرسلا را بزن، این هم ادرسش. قافیه که تنگ آید شاعر به جفنگ گفتن آید. حرف مفت.مثلا جمهوری اسلامی و شیخ علی‌ ابتکار عمل را در دست دارند و بی‌ بی‌ فقط حرف از شیخ قبول دارد.ولی‌ خودش هیچ پخی بدون کمک شیخ علی‌ نیست. کی‌ درک می‌‌کنید که یوز پلنگ ایرانی بی‌ بی‌ دیگر کتلت را قبول ندارد خواهان باز کردن فروشگاه زنجیره‌ای کتلت است
    7
    31
    شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دلاور - استهکلم، سوئد
    امکانش هست همانطور قاسم سلیمانی و هنیه را بکشتن دادن حسن نصرالله را هم به کشتن داده باشند سیاست نظامی که خامنه ای رهبرش هست , این است که وقتی فرمانده ای از فرماندهان نیروهای مصلح بخصوص فرماندهان سپاه و رهبران گروهای که نیابتی نظام اخوندی ایران هستند مثل هنیه و نصرالله و کسانی از نیروهای امنیتی مثل سعید امامی در طرح و پروژه ای حتما"شکست خوردن برای همین حذفش شدند یا بکشتنشان دادند!
    1
    5
    شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    Hassan1479 - تهران، ایران
    عزیزم از فروش حزب الله چیزی گیر این اخوندها نمی اید. ضمنا گیلانی و جنتی بچه های خودشان را اعدام نکردند و شایعه ی دروغ است. فقط امام جمعه ی رضائیه که سرراس بلاهت بود چنین کرده است. به هر حال هیچ عمامه به سری قابل اطمینان نیست
    1
    7
    شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.