الحسینی: شورشی درون حزب‌الله رخ داده است؛ محمد یزبک نامزد جانشینی نصرالله است

العربیه: محمدعلی الحسینی دبیرکل «شورای اسلامی عربی» در لبنان، در گفت‌وگویی با «العربیه» فاش کرد که «به دلیل سیاست‌های اشتباه که حزب الله را به مرز فروپاشی رسانده، مجلس شورای حزب‌الله علیه حسن نصرالله به اعتراض شورش کرده و محمد یزبک را برای جانشینی او نامزد کرده است.»
شورش درون حزب‌الله علیه نصرالله
الحسینی در این گفت‌وگو که شامگاه پنجشنبه پنجم مهر انجام شد، گفت بنا بر اطلاعاتی که به دستش رسیده «وضعیتی از نگرانی و اضطراب برای اولین بار در درون حزب‌الله رخ داده است و در مجلس شورای حزب‌الله شورشی علیه سید حسن نصرالله صورت گرفته است».

به گفته الحسینی، در مجلس شورای حزب تصمیمی توسط شیخ محمد یزبک ارائه شد که خودش زمام امور را به دست بگیرد چون دیگر سید حسن نصرالله قابل اعتماد نیست، نه در حوزه تصمیم‌گیری و نه در حوزه جنگ روانی که خودش مطرح می‌کرد».
اضطراب روانی حسن نصرالله
الحسینی با اشاره به بالا گرفتن انتقادها از داخل مجلس شورای حزب علیه نصرالله گفت: «کسانی چون آقای ابراهیم امین السید و شیخ محمد یزبک که به او‌ گفتند شما دیگر شایستگی مدیریت این مرحله را ندارید چون شما دچار اضطراب روانی هستید و با خوردن قرص اعصاب نمی‌توانید ادامه دهید».
نقش خامنه‌ای
دبیرکل شورای اسلامی عربی که از گروه‌های مخالف دخالت جمهوری اسلامی ایران در لبنان است معتد است که «تنها علی خامنه‌ای است که توانایی کنترل حسن نصرالله را دارد چون تأسیس حزب‌الله بر اساس مرجعیت ایران بوده نه نجف.»

الحسینی درباره نقش حزب‌الله به عنوان یک‌ گروه نیابتی وابسته به رژیم ایران، گفت: «حزب الله به سوریه، عراق و یمن رفت و تمام ابزارهای نظامی را به کار گرفت تا جایی که مغرور شد و فکر کرد به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است که می تواند جهان را شکست دهد و قطعا این یک اشتباه بزرگ و سیاستی ناسنجیده بود.»

دبیرکل «شورای اسلامی عربی» در لبنان، همچنین بر این باور است که «قدرت حزب‌الله در دمشق نهفته است و تا زمانی که بشار اسد در راس قدرت است حمایت از حزب‌الله ادامه دارد.» او افزود: «هر کسی که بخواهد قدرت این حزب را از بین ببرد، باید معادله در دمشق را تغییر دهد.»
+39
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    بهترین گزینه خود خامنه ای است که هر چه زودتر بره لبنان و فرمانده ایی را بدست بگیره . از راه دورهر خری باشه باز گند میزنه ، بهتره که نزدیک دوست ودشمن باشه . عربها گردن کلفتن و برای مشت و مال خوبند با یک حمام منصوری شعبه لبنان
    3
    55
    جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.