علی خامنه‌ای: نیازمند تشکیل اُمت اسلامی هستیم، اما دو میلیارد مسلمان متفرقیم!


کیهان لندن: چهل و شش سال پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی همچنان در پی تشکیل «امت اسلامی» است.

تشکیل امت واحده جهانی و جهانگیر شدن حاکمیت اسلام از دیدگاه‌های اساسی روح‌الله خمینی به شمار می‌رود که آرزو داشت یک «دولت اسلامی بر جهان غلبه کند».

خامنه‌ای  نیز روز ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ در دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، «امت‌سازی» را یکی از بزرگترین «درس‌های نبوی» خواند و گفت: «ما امروز به این درس احتیاج داریم، ما امروز فاقد امت اسلامی هستیم. کشورهای اسلامی زیادند، نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند اما عنوان امت نمی‌توان بر این مجموعه گذاشت؛ چون هماهنگ نیستند، چون یک‌جهت نیستند.»

او با اشاره به اینکه «ما متفرقیم» توضیح داد: «نتیجه‌ی این تفرق سلطه‌ی دشمنان اسلام است. نتیجه‌ی این تفرق این است که فلان کشور اسلامی احساس می‌کند اگر بخواهد خودش را نگهدارد باید تکیه کند به آمریکا. اگر متفرق نبودیم این نیاز احساس نمی‌شد.»

این سخنان متوهمانه در حالیست که خامنه‌ای و جمهوری اسلامی‌اش بر ملت  ایران به عنوان «امت اسلامی» نمی‌تواند تکیه کند چه برسد به ملت‌های کشورهای دیگر!
+1
رأی دهید
-39

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.