ستایش خامنه‌ای از حجاب ورزشکاران ایرانی و پرمعنا دانستن دست ندادن آنها با جنس مخالف

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامیدویچه وله: علی خامنه‌ای در دیدار با ورزشکاران اعزامی ایران به مسابقات المپیک و پارالمپیک پاریس، حمایت شماری از ورزشکاران ایرانی از فلسطینیان و خودداری آنها از دست دادن با جنس مخالف را نشانه "اعتماد به نفس و حفظ هویت ملی" خواند.

اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه با رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردند.

علی خامنه‌ای در این دیدار از جمله با ستایش از حفظ حجاب ورزشکاران زن ایرانی در مسابقات پاریس، خودداری ورزشکاران مرد ایرانی از دست دادن با زنان کشورهای دیگر را  "خیلی پُر معنا" و "نشان‌دهنده اعتماد به نفس" دانست.

خامنه‌ای با اشاره به همراهی شماری از ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران فلسطینی افزود: «ورزشکار ما می‌آید با رفقایش پرچم فلسطین را نگه می‌دارند به قول شماها عکس سلفی می‌گیرد؛ اینها خیلی باارزش است، این خیلی با اهمیت است.»

او مسئولان برگزاری مسابقات پاریس را به اتخاذ "سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین‌المللی" متهم و از حضور اسرائیل در این مسابقات به‌شدت انتقاد کرد.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین ضمن اشاره به اقدام شماری از ورزشکاران ایرانی در سجده و بوسیدن کتاب مقدس مسلمانان در جریان مسابقات ورزشی "هویت ملت ایران" را "پایبندی به عقاید دینی، اسلام و اهل‌بیت" دانست.

خامنه‌ای بار دیگر حمایت شماری از ورزشکاران ایرانی از فلسطینیان در جریان مسابقات ورزشی را ستود و آن را "یکی از کارهای مهم" نامید.

رهبر جمهوری اسلامی خواستار معرفی ورزش زورخانه‌ای ایران در سطح جهانی شد چرا که به گفته او "با نظم حاکم بر ورزش‌های امروز دنیا با منشاء غربی" متفاوت است.

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه دولت "به معیشت و اشتغال ورزشکاران و تأمین نیازهای ورزشی آنان در حد توان" شد و توسعه ورزش همگانی را نیز ضروری دانست.
ورزش و سیاست در جمهوری اسلامی
رهبر و مقام‌های جمهوری اسلامی همواره از ورزشکارانی که از رویارویی با حریفان اسرائیلی خودداری می‌کنند، ستایش کرده‌اند. نشان دادن پرچم و شعائر دینی از سوی ورزشکاران ایرانی نیز با استقبال مقامات حکومت ایران مواجه می‌شود. این همه در حالی است که دست زدن به اینگونه اقدامات در مسابقات بین‌المللی در رشته‌های مختلف تا کنون پیامدها و هزینه‌های سنگینی را برای ورزش و ورزشکاران ایرانی به‌همراه داشته است.

از جمله یکی از جدیدترین آنها پس گرفتن مدال طلای صادق بیت‌سیاح در رشته پرتاب نیزه کلاس F11 در مسابقات پارالمپیک بود. او رکورد پارالمپیک را شکست و به مدال طلای این مسابقات رسید اما در پی دریافت دو اخطار اخلاقی، مدال طلا از او پس گرفته شد.

این ورزشکار ایرانی پس از رکوردشکنی، حرکتی را به عنوان شادمانی‌ انجام داد که بریدن سر را تداعی می‌کرد و پس آن بلافاصله یک اخطار دریافت کرد. طبق تصاویر تلویزیونی، او سپس یک پرچم با محتوای مذهبی از ساک ورزشی‌اش بیرون آورد و آن را به اهتزاز درآورد و به دنبال آن، اخطار دوم و کارت قرمز را دریافت کرد.

طبق قانون ۵۰ در منشور بازی‌های المپیک "هر نوع تظاهرات یا تبلیغات سیاسی، مذهبی یا نژادی در هر مکان، در محل برگزاری بازی یا سایر محل‌های مربوط به المپیک" ممنوع است.

آنگونه که مقام‌های مسئول در جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند، صادق بیت‌سیاح به‌رغم از دست دادن مدال طلا اما جایزه ورزشکارانی که این مدال المپیک را کسب کرده‌اند، از سوی حکومت ایران دریافت خواهد کرد. این جایزه از جمله شامل ۶۰۰ میلیون تومان است.

در نمونه‌ای دیگر و شهریورماه سال گذشته در جریان مسابقات جهانی پیشکسوتان رشته وزنه‌برداری به میزبانی لهستان، مصطفی رجایی لنگرودی به مدال نقره دست یافت و نماینده‌ای از کشور اسرائیل هم سوم شد.
مصطفی رجایی لنگرودی، وزنه‌بردار پیشکسوت ایرانی (چپ) بخاطر عکس یادگاری با ورزشکار اسرائیلی مادام‌العمر از حضور در اماکن ورزشی محروم شدآنگونه که در برخی از تصاویر دیده می‌شود، رجایی لنگرودی و رقیب اسرائیلی‌اش با چهره‌ای خوشحال، دست یکدیگر را گرفتند و با هم گفت‌وگو کردند؛ انتشار این تصاویر اما خشم مقامات حکومت ایران را به دنبال داشت و در پی آن فدراسیون وزنه‌برداری ایران، کمیته پیشکسوتان خود را منحل کرد.

افزون بر آن، مصطفی رجایی لنگرودی نیز مادام‌العمر از حضور در مسابقات محروم شد.

در سال‌های گذشته بسیاری از ورزشکاران مطرح ایران در رشته‌های مختلف تحت فشار و تهدید نهادهای جمهوری اسلامی ناچار از مسابقه با حریفان اسرائیلی خودداری کردند؛ شماری از آنها برای پایان دادن به این وضعیت و پیشرفت خود ناچار ایران را ترک کرده‌اند و در قالب تیم‌های ملی کشورهای دیگر در مسابقات جهانی حاضر شده‌اند.

از جمله آنها کیمیا علیزاده، تکواندوکار زن ایرانی است که بدون حجاب اجباری، در مسابقات المپیک پاریس به عنوان عضوی از تیم ملی بلغارستان در این مسابقات حاضر شد و به مدال برنز نیز دست یافت. علیزاده در این مسابقات با ناهید کیانی، تکواندوکار ایرانی نیز مسابقه داد که به پیروزی کیانی انجامید.

تقابل دوستانه این دو ورزشکار مطرح ایرانی در مسابقات المپیک پاریس، با واکنش‌های گسترده‌ای بویژه در فضای مجازی همراه شد. بسیاری از کیمیا علیزاده به عنوان برنده اصلی این تقابل یاد کردند و او را "دختر ایران" نامیدند؛ به‌ویژه‌ اینکه بر گوشه‌ای از کمربند لباس ورزشی او، نام این ورزشکار با "سه‌رنگ پرچم ایران" نقش بسته بود.
+4
رأی دهید
-51

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    مواظب باش یهو لواطت قضا نشه!
    1
    27
    ‌سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    خاتمی به دختر دست داد ، احمدی نژاد هم آن بیوه زن را بقل کرد و آن مدیر عامل با زن مردم را توی دفتر کار لخت مادرزاد پیدا کردن ، بقیه را فاطی بگه ولی مردانه را چلیپا و ته باز رهبر بگن . چرا برای انها نه تمجیدی و نه توبیخی نبود ؟ نکنه با هم شراکت دارید ؟
    2
    22
    ‌سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان
    کافر همه را به کیش خود پندارد. حتما خودش به هر جنس مخالفی دست میده هزاران فکر کثیف به سرش خطور میکنه. اما این روزها باید مواظب باشند با هم جنس هم دست ندهند بخصوص اگر باجناق باشند
    1
    19
    ‌سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد
    همانطور که همه میدانیم پایه و اساس دین اسلام راستین و ناب محمدی اول از همه ریا و دروغ است. در دین اسلام کثیف و متعفن و عقب افتاده مهم ظاهر سازی و ریا کاریست ولی در خلوت مجازی هر کثافتکاری که به فکر و ذهنت میرسه انجام بدی و فقط سعی کنی گیر نیوفتی.
    2
    14
    ‌سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    وای به حال مملکتی که یک مغز فندقی که سطح فکرش در حد یهودکشی و روسری و دست دادن زنان است رهبر شود
    2
    15
    ‌سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    تو رو خدا دغدغه رهبر یه مملکتو باش . سرنوشت اون ملت بدبختی که افتاده دست این تازی ها . بابا لولو نتانیاهو داره میخوردتون . اقلا به فکر خودتون باش . فکرش مونده پیش تمبون فاطی
    3
    8
    ‌سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    خاک تو سر این مغز پوکتون کنن. البته خودتون میدونین، منتها مشکل اینجاست که تمام عمرتون به این گذشته که سرتون رو خشتک هرکسی فرو کنین. وگرنه ٦ میلیارد ادم هیچ مشکلی با دست دادن ندارن إلا اون یه میلیارد مسلمون خشکه کله
    1
    6
    ‌سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    شنیدم اون چفیه فلسطینی که گردنش میندازه برای پاک کردن به جای دستمال توالت خوب جواب میده
    1
    6
    ‌سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.