کلم بروکلی و کلم پیچ در صدر سبزیجات مفید برای کاهش فشار خون

تاثیر مصرف سبزیجات خانواده کلم در کاهش فشار خوندویچه وله: مطالعه جدید محققان استرالیایی نشان داده که "مصرف ۴ وعده سبزیجات چلیپایی در روز"، از جمله کلم بروکلی، کلم پیچ و گل کلم در مقایسه با سبزیجات ریشه‌ای مانند هویج، سیب زمینی و کدو تاثیر بیشتری در کاهش فشار خون و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

این تحقیق در "BMC Medicine" منتشر شده است.

این مطالعه در یک دوره شش هفته‌ای و بر روی دو گروه از شرکت‌‌کنندگان انجام شد. گروه اول روزانه چهار وعده سبزیجات چلیپایی همراه با ناهار و شام مصرف کردند، در حالی که گروه دیگر سبزیجات ریشه دار و کدو حلوایی خوردند.

بر اساس نتایج، فشار خون کسانی که سبزیجات چلیپایی مصرف کرده بودند، ۲.۵ میلی متر جیوه کاهش یافت.

به گفته محققان این میزان کاهش فشار خون می‌تواند تقریباً ۵ درصد خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهد.

دانشمندان ترکیباتی به نام "گلوکوزینولات‌ها" که تقریباً منحصراً در سبزیجات چلیپایی یافت می‌شوند، را عامل کاهش فشار خون دانسته اند.

علاوه بر این، سبزیجات چلیپایی همچنین حاوی چندین عنصر دیگر از جمله نیترات و ویتامین K هستند که تاثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون دارند.

در سطح جهانی، سبزیجات چلیپایی معمولاً بخش کوچکی از سبد مصرفی خانواده‌ها را تشکیل می‌دهند. این در حالیست که برای بهره بردن از مزایای سلامتی این گروه از سبزیجات، باید آنها را در اکثر روزهای هفته به طور مرتب مصرف کرد.
+2
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.