نتانیاهو: برای یک عملیات نظامی بزرگ در شمال آماده می‌شویم

العربیه: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تاکید کرد که اسرائیل به سمت آغاز یک عملیات نظامی گسترده در شمال پیش می‌رود.

«شبکه 13» اسرائیل، به نقل از یک مقام ارشد نزدیک به نتانیاهو گزارش داد که هیچ تاریخی برای اقدام نظامی تعیین نشده است، اما در آینده نزدیک برنامه‌ریزی خواهد شد.

این شبکه شامگاه شنبه 24 شهریور توضیح داد که نتانیاهو در یک بحث راهبردی که دیروز (جمعه) انجام شد، گفت: «به سمت یک حمله گسترده و شدید پیش می‌رویم» و اشاره کرد که کابینه سیاسی و امنیتی برای بحث در مورد تحولات جبهه شمالی فردا تشکیل جلسه می‌دهد.

«شبکه 13» در ادامه گزارش خود افزود که برآوردهای امنیتی نشان می‌دهد که گسترش جنگ در شمال مستلزم کاهش حضور نظامی اسرائیل در غزه است.

در همین راستا منابع «العربیه» گزارش دادند که نشست کابینه سیاسی و امنیتی اسرائیل برای بحث در مورد تحولات جبهه شمالی که قرار بود فردا یکشنبه برگزار شود به روز دوشنبه 26 شهریور موکول شده است.

به گفته منابع العربیه اسرائیل شامگاه شنبه ظرف یک ساعت 11 حمله هوایی علیه پایگاه‌های حزب‌الله در جنوب و البقاع لبنان انجام داد.

همزمان با آن گزارش شد که از ساکنان شهرک‌ها در منطقه الجلیل در شمال اسرائیل خواسته شده است تا طی ساعات آینده در نزدیکی پناهگاه‌‌ها بمانند.

در ادامه این تحولات سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل ضمن اشاره به وجود اختلاف میان گالانت و نتانیاهو درباره گسترش عملیات نظامی در لبنان، گزارش داد که یوآو گالانت، وزیر دفاع این اسرائیل بر آمادگی ارتش کشورش برای گسترش عملیات در لبنان تاکید دارد.
+38
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.