پوتین: تجویز کاربرد موشک‌های دوربرد غربی علیه روسیه «اعلان جنگ» تلقی خواهد شد

العربیه: ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه خطاب به کشورهای غربی حامی اوکراین هشدار داد که تجویز کاربرد تسلیحات دوربرد غربی برای حمله اوکراین به روسیه «اعلان جنگ از سوی ناتو» تلقی خواهد شد.

پوتین پنج‌شنبه 22 شهریور تأکید کرد که اگر غرب به اوکراین اجازه دهد از موشک‌های دوربردی که کی‌یف به دست آورده برای حمله به خاک روسیه استفاده کند، این بدان معناست که «کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) علیه روسیه در حال جنگ هستند.»

پوتین در ویدئویی که یکی از خبرنگاران نزدیک به ریاست جمهوری روسیه در اپلیکیشن «تلگرام» منتشر کرد، گفت: «اگر چنین تصمیم گرفته شود، حداقل به معنای دخالت مستقیم کشورهای ناتو در جنگ اوکراین است.»

رئیس ‌جمهوری روسیه در این‌باره افزود:«این موضوع ماهیت منازعه را تغییر خواهد داد و بدان معناست که کشورهای ناتو با روسیه در حال جنگ هستند.»
«مداخله غرب»
پوتین در پاسخ به سوال پاول زاروبین، روزنامه‌نگار درباره تحولات اوضاع با تجویز کاربرد سلاح‌های دوربرد غربی به کی‌یف برای استفاده از آن علیه روسیه، گفت: «نیروهای اوکراینی از مدت‌ها پیش حملاتی را در عمق خاک روسیه انجام داده‌اند. اما استفاده از تسلیحات دوربرد غربی برای این منظور به این معنی است که ارتش‌های غربی مستقیماً حمله را در خاک روسیه انجام خواهند داد.»

او افزود: «ما در حال صحبت درباره اجازه دادن یا ممانعت از نظام کییف برای انجام حملات به روسیه نیستیم، زیرا آنها این کار را به هر حال انجام می‌دهند. اما وقتی صحبت از استفاده از سلاح‌های دقیق و دوربرد به میان می‌آید، این موضوع کاملاً متفاوت است.»

اوکراین از حامیان غربی خود خواسته است که اجازه دهند تا اهدافی را در عمق خاک روسیه با استفاده از موشک‌هایی که از آن‌ها دریافت کرده است، هدف قرار دهد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پنج‌شنبه از «تاخیر» حامیان غربی کشورش در تصمیم‌گیری درباره این موضوع انتقاد کرد.

این در حالی است که ایالات متحده تاکنون این موضوع را رد کرده است، چرا که این تشدید تنش‌ها می‌تواند به درگیری مستقیم با مسکو منجر شود، به ویژه این‌که دو کشور قدرت‌های هسته‌ای هستند.

در همین راستا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده به تسریع برآورده ساختن تقاضا‌های نظامی اوکراین متعهد شد.

بلینکن در جریان کنفرانس مطبوعاتی در کی‌یف گفت: «با فوریت تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که اوکراین آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، دریافت کند.»

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که رهبران ایالات متحده و بریتانیا جمعه این درخواست‌های اوکراین را مورد بررسی قرار خواهند داد.
+0
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    دیکتاتور کثیف متجاوز مثلا چه گ... میخواهی بخوری؟ از پس همون اوکراین فکسنی و فقیر چند ساله بر نمیاد گیر کرده اونجا،و جز سلاح هسته ای که اصولا غیر قابل استفاده هست و تازه همان رو هم غرب بهترش را داره ،چی داری که واق واق میکنی؟ نه نیروی هوایی درست حسابی دارن،نه ارتش پیاده نظام بدرد بخوری و سلاح و موشک متعارفشون همکه تموم‌کردن و به قارقارکهای اهدایی سپاه متوصل شدن.کشوری فاسد و عقب مانده و استبدادی که هنوز تو دهه ۷۰ سیر میکنند.
    1
    10
    جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.