محمدعلی زم: آقای خمینی به شاه گفته بود ۱۵ سال وقت بدهید تا بهتر از شما اداره کنیم، شد ۴۵ سال

محمد علی زم، رئیس اسبق حوزه هنری، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و پدر روح الله زم با انتقاد از عملکرد جمهوری اسلامی گفته است که روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خطاب به حکومت شاه گفته بود که به ما ۱۵ سال وقت بدهید اگر از شما بهتر اداره نکردیم ما را بیرون کنید.

او در گفتگو با دیدار نیوز انتقاد کرده که «آن ۱۵ سال شده سه تا ۱۵ سال و اتفاقی نیفتاده است.»

آقای زم با اشاره به فرصت‌های اقتصادی و جغرافیایی که ایران دارد انتقاد کرده که «ما سال‌ها است که نه پول داریم نه وقت اما به جای آن کلی کار نکرده روی زمین مانده که باید به یک سرانجامی برسند.»

او با اشاره به شعار کابینه «وفاق ملی» مسعود پزشیکان گفته است: «زن‌ها نیمی از مردم تاریخ و جهان هستند، حالا هنر کردیم یک خانم را به گفته آقای پزشکیان و با توصیه رهبر گذاشتیم وزیر راه و یا یک نفر را به عنوان معاون وزیر علوم از اهل سنت. ما قرار بود که انقلاب اسلامی داشته باشیم نه انقلاب شیعی.»

در بخشی از این گفتگو آقای زم از روند آموزش در این کشور انتقاد کرده و گفته است که اکنون وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌کند که اولویتش یاد دادن نماز به دانش آموزان است، در حالی که به اعتقاد آقای زم آموزش پرورش باید سطح علمی دانش آموزان را بالا ببرد و آموزش نماز مربوط به مساجد و حسینیه‌ها است. آقای زم خود زمانی لباس روحانیت می‌پوشید اما دیگر با این لباس ظاهر نمی‌شود.

روح‌الله زم، پسر محمدعلی زم، در سال ۱۳۹۸ در شرایطی مشکوک از عراق به ایران منتقل و یک سال بعد اعدام شد.
+91
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    بدترین ننگ و سر افکندگی یک پسر اینست که پدرش حرف او را نمیفهمد . باور کنید زنده یاد با دوست داشتن و عشق به خانواده غصه میخورد که چرا پدرش که یک روحانی است مخالف افکار او است . اگر روح الله یا نیما نوعی هیچ کار مثبتی انجام نداده بود ولی یک کار خیلی بزرگ انجام داد که باعث آن شد که پدرش لباس روحانی را از تن در بیاورد و روشنگری کند . اما پدر ، قدمت باخون نیما باید گلگون میشد تا بفهمی چقدر در جهل و نادانی فرو رفته بودی ؟ امدی خوش آمدی ولی خیلی دیر آمدی. با این وجود روح روح الله با تو خندان است . روحش شاد و موفق باشی
    4
    83
    ‌پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

    1-این حرف سندیت نداردو خمینی همچین چیزی هرگز خطاب به شاه نگفته است.2-خمینی قبل از انقلاب ازاداره کردن مملکت حرف نمیزد.فقط از «نهضت» و برکناری شاه میگفت.حتی کلمه انقلاب هم در حرفشان نبود.انقلاب کلمه ای بود که شاه استفاده کرده بود3-آقای زم ماموریت چندین ساله شما در سازمان تبلیغات وشورای فرهنگی صداوسیماو موسسات مالی و بانکی ودهها شغل دیگرکه همزمان یا بلافاصله بعداز دیگری داشتید بیانگر وضعیتی است که داریم می بینیم.شما از عاملان وضع کنونی هستید.پس داعیه دارعدالت یا حامل نقل قولهای غلط نباشید4-شما در تربیت پسر خودت کوتاهی کردی و درهرمقامی که بودی فقط مال اندوزی کردی و باعث شرمساری ایران شدید.لطفا ساکت بمانیدو خودرا مضحکه عالم وآدم نفرمایید.تمام.
    69
    2
    ‌پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    iran1 - آرلون، بلژیک

    امروزه اصولا کسی نمی تونه همچین قولهایی رو بده مگر قدرتهای بزرگ اراده بهبود شرایط اون کشور رو داشته باشن، هیچ جای پیامی که جمهوری اسلامی به دنیا صادر کرد بویی از مهربانی و دوستی نداشت، چرا باید به همچین سیستمی کمک کرد که ادامه داد، نتیجه اینکه خمینی رو آوردن که ایران رو بدبخت کنه، حاکمی که شرف داشته باشه وقتی همه شواهد بهش میگن ادامه کار تحت رهبریش شدنی نیست به یک هفته برکناریش نباید بکشه، هنوز مونده این جماعت درک کنن معنی حاکمیت یک جمع چیه، همه چیز رو فرصت می بینن برای پهن کردن سفره ای برای ایجاد خلافت و ثروت ابدی
    2
    23
    ‌پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    ali1g - اوسلو، نروژ

    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    اتفاقا پسری تربیت کرد که به زیبایی سیفون را بروی جمهوری اسلامی کشید . وآن ان بزرگ را به پایین هدایت کرد
    4
    43
    ‌پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه
    انگار همه مسئول وضع موجود هستند الا ضحاک علی که ولی وقیح هست با اون همه قدرتی که قانونا بهش داده. حالا نگید این ها به حرف ره خر گوش نمیدند اگر ره خر اینقدر عرضه نداره که به حرفش گوش نمیدن پس لولو سر خرمنه.؟ضمنا خمینی ملعون دقیقا همین حرف و صدتا دروغ دیگه گفته بود فیلمهاش همه هست مگر نگفت من برگردم میرم قم طلبگی میکنم رفت یا دو دستی چسبید به قدرت؟
    5
    21
    جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    خمینی بی دلیل و به آسانی نیامد ، بلکه با تکیه بر ۱۴۰۰ سال تبلیغات غلط و با تحمیق مردم توسط مذهبیون و عدم آگاهی واقعی رو شنفکران ایران و همچنین عقب نگهداشتن مردم جهت سو استفاده بیشتر توسط سران نظام های قبلی . در هر صورت پیشرفت به دو عامل نیاز دارد ۱_ از بالا بپایین سران نظام دلسوز که قصد آموزش واقعی مردم را داشته باشند و از پایین ببالا تحت آموزش واقعی سیاسی و اجتماعی قرار بگیرند ، اگر شرایط فوق بر قرار شود ، شاید پس از یک نسل یعنی حدود ۳۰ سال جامعه اصلاح شود . متاسفانه در طی ۴۰۰ الی ۵۰۰ سال اخیر که دنیا پیشرفت کرد ، همچین شرایطی برای ایران و ایرانیان ایجاد نشد . ضمنا ایران فعلی توسط مافیای داخلی با کمک وپشتیبانی مافیای جهانی اداره می‌شود.
    6
    18
    جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.