آمریکا: برای پاسخ دادن به پشتیبانی موشکی ایران از روسیه آماده‌ایم

موشک‌های بالستیک ایرانالعربیه: به‌دنبال ابراز نگرانی و هشدار شدیداللحن اوکراین به تهران با احضار شهریار آموزگار، کاردار سفارت ایران در کییف، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اقدام احتمالی ایران به تحویل موشک‌های بالستیک به روسیه، ایالات متحده آمریکا نیز به این موضوع واکنش نشان داد.

در همین راستا وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه نوزدهم شهریور تاکید کرد که ارسال موشک‌ها از ایران به روسیه برای استفاده از آن در جنگ اوکراین تشدید تنشی بی‌سابقه در پشتیبانی نظامی تهران از مسکو تلقی خواهد شد.

واشینگتن همچنین تاکید کرد که برای پاسخ دادن به چنین تشدید تنش بی‌سابقه‌ای آمادگی دارد.

ویدانت باتیل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که هر گونه انتقال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه تشدید تنشی بی‌سابقه در پشتیبانی از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تلقی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت:« آشکارا گفته بودیم که ما برای پیامدهای بزرگ آماده‌ایم».

این اعلام آمادگی واشینگتن برای دادن پاسخ به تشدید تنش از سوی ایران در پشتیبانی نظامی آن از روسیه، پس از آن بیان شد که وزارت خارجه اوکراین دوشنبه در «تلگرام» اعلام کرد ضمن احضار کاردار سفارت ایران در کییف، هشدار شدیداللحن اوکراین درباره «عواقب ویرانگر و اصلاح‌ناپذیر» چنین رویکردی و تاثیر آن بر روابط کییف - تهران به او ابلاغ شده است.

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا، دوشنبه فاش کرد که متحدانش «اطلاعات معتبری»‌ در دست دارند که نشان می‌دهد تهران موشک‌های بالستیک به مسکو تحویل داده است.

در واکنش به این تحول، اتحادیه اروپا نیز به تهران هشدار داده است که در صورت تایید چنین موضوعی تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال خواهد شد.

بنا به گزارش «رویترز» پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا در این‌باره تصریح کرده است که این اتحادیه از اطلاعات موثق ارائه شده توسط متحدان خود درباره تحویل موشک‌های بالستیک ایران به روسیه اطلاع یافته است.
+39
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    خدایا بسه دیگه....
    3
    20
    ‌سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

    بقول امام قاتل: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند! اگر آمریکا آبرو و صاحب داست که بدست بوزینه گانی مثل اوباما و جو گوزو بایدن اداره نمیشد!
    1
    30
    ‌سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    فاطی کماندو - قرچک، ایران
    حاج قاسم کتلت خودش چی بود که موشکش باشه, اینکه موشک نیست پوشک حاج کتلته 😂😂
    4
    21
    ‌سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران
    مشکل اینجاست که نتیجه این کار اینه که تو ماتحت هر ایرانی یه موشک میکنند و حاجیان و سردمداران بوسه حاج پوتین و لیدی روسی گیرشون میاد ...
    2
    3
    ‌سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.