فرود اضطراری هواپیمای مسافربری هند به آلمان در ترکیه بخاطر یک نوشته بر روی دستمال توالت

مسافران در حال خروج از هواپیما پس از فرود اضطراری هواپیمای مسافربری هند به آلمان در ترکیهدویچه وله: هواپیمای مسافربری خطوط هوایی "ویستارا" که از بمبئی هند به مقصد فرانکفورت آلمان در پرواز بود به دلیل تهدید بمب‌گذاری، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارزروم در ترکیه شد. تحقیقات پیرامون این حادثه همچنان ادامه دارد.

یک هواپیمای مسافربری هندی که از بمبئی به سمت فرانکفورت پرواز می‌کرد، به دلیل تهدید مبنی بر وجود بمب که روی دستمال توالت نوشته شده بود، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه ارزروم واقع در شرق ترکیه شد.

یکی از مسافران هواپیما دستمال توالتی را که روی آن نوشته شده بود "بمب در هواپیما" به خدمه کابین تحویل داده است. هنوز اطلاعات بیشتری درباره هویت این مسافر و همچنین نتایج تحقیقات و جستجوها منتشر نشده است.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل‌ونقل ترکیه در شبکه اکس (توییتر سابق) از تخلیه ۲۳۷ مسافر و ۱۴ خدمه این هواپیما خبر داد.

به گفته وزیر حمل و نقل ترکیه با هماهنگی‌ها و تدابیر امنیتی لازم توسط اداره کل فرودگاه‌های دولتی، هواپیمای هندی در ساعت ۱۶:۳۸ روز جمعه ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) در فرودگاه ارزروم فرود آمده است. وزیر حمل و نقل ترکیه همچنین گفت فرودگاه ارزروم به دلایل امنیتی تا ساعت ۲۱ بسته خواهد بود.

خبرگزاری آناتولی هم از تخلیه مسافران و خدمه و همچنین جستجوی کابین و بار این هواپیمای هندی خبر داده است.


رسانه‌های ترکیه نوشتند پس از فرود اضطراری هواپیما، تیم های مدیریت بحران (AFAD)، بهداشت، پلیس و آتش‌نشانی ترکیه بلافاصله به فرودگاه اعزام شدند.

مصطفی چیفتچی، فرماندار ارزروم  گفته است حریم هوایی شهر به روی تمامی پروازها بسته و وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.
+3
رأی دهید
-7

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.