مجید عشقی، رئیس سازمان بورس پس از رسوایی «وام عشقی» استعفا داد

بی بی سی: مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با ارسال نامه‌ای به طور رسمی از سمت خود استعفا داد. استعفای او سه روز پس از افشای وام‌های کم‌بهره چند عضو هیات مدیره بورس به خودشان انجام شده است.

آقای عشقی روز قبل از این اعلام کرد که در برابر کناره گیری از سمت خود مقاومت نکرده و در اولین جلسه با عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد ایران برای کناره‌گیری اعلام آمادگی کرده که آماده کرده است.

او دلیل ادامه حضورش را در این سازمان درخواست آقای همتی برای ادامه کار «طبق روال» بوده تا تغییرات مدیریتی بعدتر انجام شود.

خبر انتشار اعطای وام‌های مجموعا بیش از ۱۰ میلیارد تومانی کم‌بهره به پنج نفر از مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار با تصویب خودشان، واکنش‌های رسمی مقام‌ها، رسانه‌ها و شهروندان را به همراه داشته است. این رسوایی در رسانه‌های ایران به «وام عشقی» مشهور شده است.

در پی نامه سازمان بازرسی کل کشور وزیر اقتصاد ایران خواستار تحقیق و بررسی دلایل این وام‌ها شده و اعلام کرده است: «برای حذف رانت ها آمده‌ایم و اجازه ویژه خواری نمی‌دهیم.»

روز گذشته هم علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به آن، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یک زمان در مجلس عرض کردم این آقای عشقی بورس را عشقی اداره می‌کند. لشکری خبرنگار و... به سمت بنده گسیل داشت تا عملکرد خود را سفید نشان دهد.»

او افزوده اس:ت «حالا هم که واقعا «عشقی» از پول مردم وام‌های میلیاردی با سود پایین برای خود در نظر گرفته واقعا که عشقی خیلی خیلی عشقی است.»

کاربری در شبکه ایکس با همرسانی عکسی از نقشه بازار بورس تهران نوشته بود: «می‌گویند چرا بورس همیشه قرمز هست خب معلومه یک کمی وام عشقی کمتر بدهید به اعضا تا یکم سبز شود.»
+25
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    آفتاب دزد نظام اسلامی ( دزد دو میلیاردی)استعفا می‌دهد. شاه دزد اسلامی( هزاران میلیاردی) به ریشش میخندد .
    0
    9
    شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.