کنایه طارمی به نسل علی دایی و خداداد؛ صد سال نرفتید جام‌جهانی

به نظر می‌رسید کاپیتان تیم فوتبال به صحبت‌های اخیر خداداد عزیزی در مورد گروه ساده ایران طعنه می‌زد. خداداد عزیزی پیش از این گفته بود: «با یک دست و یک پا می‌توان از این گروه به جام جهانی صعود کرد.».ایران وایر: «مهدی طارمی» بازیکن تیم فوتبال، پس از پیروزی «یک بر صفر» مقابل تیم ملی قرقیزستان در اصفهان با کنایه به «خداداد عزیزی» و نسل او گفت: «به زور نمی‌دانم دقیقه ۹۰ چیکار کردید رفتید پلی آف و این داستان‌ها! ۴ دوره پشت هم تیم دارد می‌رود جام جهانی. آن موقع تو کل تاریخ از ۲۰۰ سال پیش، ۱۰۰ سال پیش، چهار بار هم نرفتیم، چهار بار به زور رفتیم.»

به نظر می‌رسید کاپیتان تیم فوتبال به صحبت‌های اخیر خداداد عزیزی در مورد گروه ساده ایران طعنه می‌زد. خداداد عزیزی پیش از این گفته بود: «با یک دست و یک پا می‌توان از این گروه به جام جهانی صعود کرد.»

مهدی طارمی با کنایه زدن به نسلی که بازیکنانی از جمله «احمدرضا عابدزاده»، «یحیی گل‌محمدی»، «مهدی پاشازاده»، «جواد زرینچه»، «محمد خاکپور»، «علی دایی»، «مهدی مهدوی‌کیا»، «کریم باقری» و «علی دایی» در آن حضور داشتند گفته است: «شما همانی را می‌خواهید که زمانی که به قول دوستمان، که می‌رود توی شبکه می‌نشیند و می‌گوید نمی‌دانم با یک دست و یک پا صعود می‌کنیم. آن‌ها به زور دقیقه ۹۰ یک کاری کردند. ما ۴ دوره می‌رویم جام جهانی و به ما فحش می‌دهند.» اشاره او از «شما» به تماشاگرانی بود که در جریان بازی تیم فوتبال مقابل قرقیزستان، از عملکرد ضعیف بازیکنان را از روی سکوها انتقاد کرده بودند.

تیم فوتبال ایران در ۴ دوره اخیر انتخابی جام جهانی، هرگز با تیم‌های ملی عربستان، استرالیا و ژاپن در رقابت‌های انتخابی جام جهانی همگروه نشده است. این درحالی است که در دوره‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ تنها ۲ تیم از آسیا به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می‌کردند و تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با تیم‌های عربستان، قطر، چین، کویت، ژاپن و استرالیا مبارزه کرد.

تیم ملی فوتبال ایران سال ۱۳۷۸ در نخستین دیدار مقابل تیم ملی قرقیزستان با نتیجه ۷ بر صفر و با گل‌های کریم باقری (۲ گل)، «علی دایی»، «فرهاد مجیدی» (دو گل)، «مهرداد میناوند»، و«علی موسوی» به پیروزی رسید.

تیم فوتبال دیروز (پنج‌شنبه) با نتیجه یک بر صفر مقابل قرقیزستان برنده شد. این تیم با قرقیزستان، امارات، ازبکستان، کره شمالی و قطر همگروه است. در این گروه نشانی از کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان و حتی عراق به عنوان قطب‌های فوتبال آسیا نیست.
+11
رأی دهید
-124

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    دلیلش اینه اکثر آن نسل مردمی بودند نه مثل این بسیجی کریه و منفور چیز مال خامنه ای و دیگر نون به نرخ روز خورهای پول پرستی مثل سردار آزمون و بیرانوند. چند به جام جهانی رفتید چون تیمهای آسیایی نسبت به زمان آنها افت کرده اند و با اینحال در همان جام جهانی هم هیچ غلطی نکردید جز بازی احساس و غیر فنی ضعیف و شکست درحالیکه دیگر تیمهای آسیایی در جام جهانی مقلبل تیمهای اروپایی به پیروزیهایی هم رسیدند. همین فحشهایی که از مردم میخورید حقتونه مالشگرهای نظام.
    9
    91
    جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    MrJason - جابلسا، انگلستان

    این وطن فروش تو بازی قطر مشخص بود چیزخور شده
    5
    82
    جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    خردگرا - برن، سوییس

    علی دایی شرف و معرفت داشت، اون زمانی تو و امثال تو به دست بوسی ابرام سوخاری میرفتین، علی دایی به حمایت از جوونهای دلاور ایران که با مفعولان علی خامنه ای مبارزه میکردنند پرداخت و سر جلوی اشغالگران ایران هیچ گاه فرود نیاورد.
    4
    90
    جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Qasim.Rimbaud - پاریس، فرانسه

    برگی از تاریخ : در سال 1978 فقط یک تیم از آسیا به جام جهانی میرفت.وتیم ایران بامرحوم ناصرحجازی و حسن روشن و علی پروین وبقیه بازیکنان در مرحله مقدماتی در خاک عربستان سه هیچ و در ایران دوهیچ بردو در مرحله دوم کویت و استرالیا را 1 برصفرو دو بریک برد و باکره جنوبی صفرصفر(درکره)و دو بردو(درتهران) مساوی کرد و بدون باخت (6 برد و دو مساوی)به ارژانتین رفت.بدنیست بدونیدکه حسن روشن تنها بازیکن فوتبال ایران است که هم در بازیهای اسیایی و هم در جام جهانی وهم المپیک وهم جام ملتهای اسیا گل زده است و ازاین حیث کسی بپای او نمی رسد.
    4
    68
    جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    rey kasravi - لندن ، انگلستان

    هنوز در خودم هضم نکردم چه طور در شبی که کودکان و دختران و بچه های ایرانی کشته شدند، ساچمه باران شدند ،تیکه تیکه شدند و بهشون تجاوز شد این طارمی بسیجی اون آزمون و اون قدوس و خیلی ها دیگه تونستند جلوی دوربین عکس بگیرند قهقه بزنند و بخندند ،واقعا چگونه انسان هایی همچین توانایی را دارند که اینقدر بی تفاوت باشند ؟
    5
    82
    جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.